نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

نحوه عملکرد سیستم تلفن PBX/ یک سیستم PBX به‌عنوان مثال، به‌عنوان مثال، به‌جای تلفن ثابت یا تلفن همراه، عملکردها و ویژگی‌های لازم را منحصراً به نیازهای تجاری به مشاغل ارائه می‌دهد. برخی از این ویژگی‌ها ممکن است شامل توانایی مدیریت تماس‌های ورودی یا خروجی متعدد، ارائه برنامه‌های افزودنی فردی برای کارمندان، خدمه‌های خودکار و ویژگی‌های کلی مدیریت تماس‌های تجاری باشد که مازاد بر الزامات یک سیستم مسکونی یا تلفن همراه است.

انواع مختلف سانترال از کانال های ارتباطی متفاوتی از جمله پروتکل صوتی از طریق اینترنت (VoIP) و شبکه دیجیتال خدمات یکپارچه (ISDN) استفاده می کنند. این سیستم های تلفن تجاری به طور خاص برای پاسخگویی به نیازهای تجارت مدرن در ارتباط با دنیای خارج طراحی شده اند و به دلیل ویژگی هایی که تمایل دارند از خدمات مسکونی متمایز می شوند. ویژگی های معمولی PBX عبارتند از مسیریابی تماس، نوبت دهی تماس، تماس کنفرانسی، خدمات خودکار و قابلیت نگهداری موسیقی، در میان بسیاری از عملکردهای دیگر، و همچنین برقراری و گرفتن تماس های تلفنی.

نحوه عملکرد سیستم تلفن PBX

سیستم PBX چگونه کار می کند؟

سه نوع سیستم تلفن PBX وجود دارد: آنالوگ، دیجیتال یا میزبان ابری. یک PBX آنالوگ یا سیستم تلفن ثابت از شبکه تلفن عمومی سوئیچ شده (PSTN) استفاده می کند و این موارد به طور فزاینده ای نادر می شوند. یک PBX دیجیتال از اتصال و پهنای باند اینترنت استفاده می کند و می تواند ویژگی های اضافی و هوشمندتر را با هزینه کم برای تجارت مدرن ارائه دهد. در ادامه این پست ویژگی‌های سیستم‌های PBX میزبان ابری را بررسی می‌کنیم.

این مطلب را از دست ندهید   نرم افزار IP PBX مدرن

سیستم های سانترال مختلف به روش های مختلفی کار می کنند. به عنوان مثال، سیستم‌های PBX سنتی از خطوط تلفن ثابت مسی قدیمی برای اتصال تماس‌های ورودی و خروجی استفاده می‌کنند. در مقابل، سیستم های مدرن تر ممکن است از تلفن VoIP (صدا از طریق IP) یا خطوط دیجیتال ترکیب شده با خطوط آنالوگ استفاده کنند. با یک سیستم تلفن PBX سنتی یا آنالوگ، خطوط تلفن مسی به سیستم تلفن در محل متصل می‌شوند و به جعبه سانترال در دفتر یا سایت تجاری متصل می‌شوند. سپس جعبه سانترال از سوئیچ های تلفن استفاده می کند تا تماس های دریافتی را به تلفن های داخل محل هدایت کند. هر تلفن در داخل محل نیز از طریق آن جعبه سانترال به چندین خط خارجی (یا خطوط اصلی) متصل می شود.

یک سیستم IP PBX از سیگنال های تلفن دیجیتال به جای تلفن ثابت آنالوگ استفاده می کند. به روز رسانی به تلفن IP به این معنی است که مشاغل می توانند از برخی عملکردهای بصری تر بهره مند شوند. در حالی که سیستم‌های سانترال سنتی فقط تعداد مشخصی داخلی و خطوط خروجی خارجی دارند، با یک سیستم ارتباطات تجاری IP، کاربران می‌توانند از دسترسی تقریباً نامحدودی از نظر افزودن افزونه‌ها و ترانک‌ها بهره ببرند و آن را به انتخاب هوشمندانه‌تری برای کسب‌وکارهایی تبدیل می‌کند که به دنبال انعطاف‌پذیری و انعطاف‌پذیری هستند.

ویژگی های سانترال میزبان

سیستم تلفن سانترال دارای ویژگی های زیادی است که به تمایز سیستم تلفن تجاری از تلفن خانگی کمک می کند. در اینجا فقط چند نمونه از برخی از ویژگی‌های کلیدی سیستم‌های سانترال میزبانی شده آورده شده است:

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با سانترال میزبان

مدیریت پورتال آنلاین

با یک سیستم PBX میزبانی شده، مشاغل و کاربران می توانند عملکردهای خاص تلفن را از طریق داشبورد آنلاین مدیریت و ویرایش کنند. این نقطه مرکزی برای کاربران برای تعدیل عملکردهای کلیدی مانند راه‌اندازی گروه زنگ، ایجاد برنامه‌های افزودنی و نقاط پایانی جدید گوشی، ایجاد مسیر مسیریابی تماس یا راه‌اندازی ترانک‌های SIP است.

حضور مجازی

یک ویژگی حضور اعضای تیم را قادر می‌سازد تا ببینند که آیا همکارانشان در تماس دیگر یا آفلاین در دسترس هستند یا خیر و به آن‌ها اجازه می‌دهد به طور مناسب با تماس‌های ورودی برخورد کنند.

مراقب خودکار

یک متصدی خودکار به تماس‌گیرندگان اجازه می‌دهد تا از میان گزینه‌های زیادی انتخاب کنند تا تماس آن‌ها به شخص یا بخش مربوطه هدایت شود.

گزینه ها را نگه دارید

کاربران میزبان سانترال معمولاً می توانند یک گزینه صوتی را برای مشتریان در حالت انتظار انتخاب و تنظیم کنند. خواه آستین سبز کلاسیک باشد یا حلقه ای از تبلیغات محصول، این می تواند راهی عالی برای برانگیختن احساس آرامش یا بهره مندی از مخاطبان اسیر بسته به مخاطبان تماس گیرنده شما باشد.

PBX در مقابل PABX

اصطلاح PABX که مخفف تبادل شعبه اتوماتیک خصوصی است، تا حدودی بیهوده شده است. از لحاظ تاریخی برای تمایز بین سانترال خودکار و سیستم سوئیچینگ دستی، PMBX که در گذشته به اپراتور تابلو برق زنده نیاز داشت، استفاده می شد، اصطلاح PABX تقریباً بی اعتبار است زیرا اساساً همه سیستم های سانترال مدرن امروزی خودکار هستند. بنابراین، نام مخفف، اکنون به ندرت استفاده می شود، اما مترادف با اصطلاح PBX است که به همان سیستم اشاره دارد.

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت PBX در مقابل VoIP 26

معرفی سیستم PBX سنتی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =