نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

با در نظر گرفتن این مشکلات رایج PBX، در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید برای شناسایی آنها انجام دهید. پس از آن، دقیقاً خواهید دانست که برای تعمیر سیستم سانترال خود چه کاری باید انجام دهید.

عیب یابی سیستم سانترال

بررسی تمام اتصالات دستگاه و عیب یابی سیستم سانترال

ابتدا مطمئن شوید که دستگاه های شما به منبع تغذیه و شبکه متصل هستند. بررسی کنید که آیا تمام سخت‌افزار شما، از جمله تلفن‌ها، روترها و آداپتورها، از جمله سیم‌های برق و سیم‌های شبکه/تلفن به درستی وصل شده‌اند.

همچنین به یاد داشته باشید که بررسی کنید که آیا تمام چراغ های این دستگاه ها روشن هستند یا خیر. در صورتی که دستگاهی به برق وصل است، اما برق دریافت نمی کند (مثلاً به دلیل پریز برق معیوب)، به این ترتیب آن را پیدا می کنید و می دانید که باید تعمیر یا تعویض شود. اگر همه دستگاه‌های شما روشن هستند، به مرحله بعدی بروید.

ریست کردن PBX و سخت افزار

سخت افزار PBX خود را ریست کنید. می توانید این کار را با جدا کردن سیم اصلی به مدت یک دقیقه انجام دهید. تجهیزات خود (تلفن ها و روترها) را نیز با جدا کردن تمام سیم های برق به مدت 10 ثانیه، ریست کنید.

هنگامی که همه چیز را دوباره وصل کردید، منتظر بمانید تا همه چراغ ها دوباره روشن شوند. با این کار هرگونه مشکل اساسی که ممکن است باعث کیفیت تماس ضعیف شده باشد را برطرف می کند. اگر هیچ یک از دستگاه‌های شما پشتیبان‌گیری نشده است، آن را برای تعمیر یا تعویض پرچم‌گذاری کنید.

این مطلب را از دست ندهید   معنی PSTN - PSTN

اگر همه چیز خوب است، به مرحله سوم بروید.

اجرا تست سرعت پهنای باند

با تست سرعت، خواهید فهمید که آیا شبکه شما با VoIP سازگار است یا خیر. پهنای باند ناکافی و سایر مشکلات اتصال، تعداد تلفن های VoIP را که می توانید داشته باشید محدود می کند. همچنین ممکن است مشکلی در انتقال بسته داده وجود داشته باشد.

Nextiva یک تست سرعت VoIP ساده و آسان برای استفاده دارد. با آن، می توانید موارد زیر را کشف کنید:

  • سرعت دانلود و آپلود: به یاد داشته باشید که برای هر تلفنی که دارید به حدود 100 کیلوبیت در ثانیه پهنای باند نیاز دارید.
  • پینگ: آزمایش از دست دادن بسته، مشکلات احتمالی شبکه را روشن می کند
  • Jitter: اگر بیشتر از 15-20 میلی ثانیه باشد، می تواند تاخیر را افزایش دهد و منجر به از دست دادن بسته شود.

اگر مشکلاتی را در مورد هر یک از موارد بالا شناسایی کنید، راه‌حل‌های شما شامل صحبت با ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی (ISP) در مورد افزایش پهنای باند یا دریافت بافر لرزش در صورت نداشتن خواهد بود.

 ترافیک VoIP در اولویت

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، روتر شما باید بتواند ترافیک VoIP را اولویت بندی کند و پیکربندی شبکه شما باید به روشی مناسب برای فعال کردن آن تنظیم شود.

اگر روتر شما این گزینه را دارد اما به درستی تنظیم نشده است، برای تنظیم آن از این راهنما و دفترچه راهنمای روتر خود شروع کنید. اگر این گزینه برای روتر موجود شما نیست، ممکن است زمان آن رسیده باشد که آن را به یک روتر VoIP با کیفیت ارتقا دهید.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با تابلو PBX

در این مرحله، احتمالاً مشکلات PBX خود و مراحل رفع آنها را شناسایی کرده اید. اگر نه، یک گام نهایی برای برداشتن وجود دارد.

استفاده از گزارش های موجود در PBX

وارد داشبورد سانترال خود شوید تا خطاهایی را که ممکن است در سانترال شما رخ داده باشد مشاهده کنید. در سیستم سانترال خود، به دنبال بخشی باشید که گزارش رویدادها و پیام‌های مربوط به سانترال شما را به شما نشان می‌دهد.

اگر پیام‌هایی را مشاهده کردید که نشان‌دهنده خطا است، آن‌ها را باز کنید تا تاریخ، زمان و جزئیات مربوط به آن خطا و همچنین وضعیت فعلی را پیدا کنید. سپس می توانید این پیام را به سرپرست PBX خود منتقل کنید.

آیا می دانید: سانترال میزبان در مقابل سانترال سنتی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 4 =