نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

سیستم های تلفن PBX. چهار نوع سیستم سانترال وجود دارد که معمولاً با آنها روبرو خواهید شد و هر کدام نقاط قوت و ضعف خاصی دارند. اما به طور کلی، هر سیستم تلفنی که بر اساس فناوری PBX ساخته شده باشد، در مقایسه با پلتفرم‌های VoIP و UCaaS کمتر انعطاف‌پذیر و مقیاس‌پذیر خواهد بود.

سیستم های تلفن PBX

سانترال سنتی در سیستم های تلفن PBX

سانترال سنتی یک سرویس تلفنی بسیار ابتدایی و فیزیکی برای نیروی کار فراهم می کند. این سرویس تلفنی امکان تماس های ورودی و خروجی و همچنین تماس های بین کارکنان را فراهم می کند.

رهبران کسب و کار باید هزینه های گران قیمتی را برای تجهیزات و سخت افزار جدید و همچنین کارشناسان تلفن بپردازند تا همه چیز را به درستی متصل کنند.

شما همچنین به یک اتاق تخصصی در دفتر خود نیاز دارید تا همه وسایل را در خود جای دهد، و اگر نیاز به گسترش داشتید، این به معنای متوقف کردن کسب و کارتان، جذب کارشناسان و انتقال همه چیز به اتاق بزرگتر بود. آره دلیلی وجود دارد که چرا PBX سنتی دیگر یک انتخاب تجاری محبوب نیست.

IP PBX

انقلاب اینترنت PBX را به سطح بعدی رساند و تلفن‌های اداری را به یک PSTN (شبکه تلفن سوئیچ‌شونده عمومی) متصل کرد. سیستم‌های سانترال IP (پروتکل اینترنت) با اتصال شماره‌های تلفن از طریق اینترنت به کسب‌وکارها انعطاف‌پذیری بیشتری می‌دهند، به طور بالقوه به کارمندان امکان شماره‌گیری از راه دور و همچنین ارائه ویژگی‌های اضافی مانند پیام‌رسانی و تماس‌های ویدئو کنفرانس را می‌دهند.

سیستم های IP PBX از فرآیندی به نام SIP trunking (پروتکل شروع جلسه) استفاده می کنند. SIP یک لایه کاربردی است که به شما امکان می دهد یک سرویس تلفنی را از طریق شبکه اداری خود اجرا کنید و سیستم های تلفن را از طریق اینترنت متصل کنید.

این مطلب را از دست ندهید   سانترال  KX-NS500پاناسونیک

اگرچه در مقایسه با سانترال سنتی کمی انعطاف‌پذیرتر است، IP PBX هنوز به مقدار قابل توجهی هزینه‌های اولیه و تکنسین‌ها برای مدیریت تلفن‌های IP شما نیاز دارد.

سانترال مجازی

برخلاف IP PBX یا PBX میزبان، یک PBX مجازی یک سیستم تلفن کامل نیست. در واقع، این فقط بخشی از یک سیستم میزبانی شده است.

این اساساً یک سرویس پاسخگویی خودکار و مسیریابی تماس است که برای رسیدگی به تماس های دریافتی برای مراکزی مانند مراکز تماس اختراع شده است.

با توجه به پیشرفت فناوری UCaaS – که PBX مجازی را تنها به عنوان یکی از بسیاری از عملکردها در نرم افزار خود گنجانده است – این حتی برای مشاغل بسیار کوچک بسیار مفید نیست. گزینه های بهتر و همه کاره تر دیگری نیز وجود دارد.

افزودن حتی عملکردهای اولیه (مانند امکان برقراری تماس های خروجی) هزینه های اضافی را به همراه خواهد داشت، زیرا باید از یک سرویس اضافی مانند PBX میزبان استفاده کنید.

میزبان PBX

سانترال میزبانی شده شبیه به IP PBX است اما مقدار زیادی از کار را از روی صفحه شما می گیرد. ارائه دهنده سانترال میزبان شما از مواردی مانند نرم افزار و ویژگی هایی مانند کنفرانس و ارسال تماس مراقبت می کند.

برخلاف سانترال مجازی، سانترال میزبان یک راه حل کامل تلفنی است، با تجهیزات میزبانی شده خارج از سایت و فناوری IP که برای برقراری و دریافت تماس از طریق اینترنت استفاده می شود.

مهم نیست که به کدام گزینه PBX نگاه می کنید، همچنان مزایایی را که با یک پلتفرم ارتباطات یکپارچه یا UCaaS به دست می آورید، از دست می دهید. همه ارائه دهندگان سانترال IP میزبان یا IP برنامه تماس تجاری ندارند که بتوانید از آن در تلفن همراه و رایانه خود برای برقراری تماس تلفنی استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید   انواع سیستم تلفن سانترال

و اکثر ارائه دهندگان تجزیه و تحلیل و گزارش داخلی ندارند – که اگر کسب و کار شما مرکز تماس داشته باشد، بسیار مهم خواهد بود. به عنوان مثال، با Dialpad، به معیارهایی مانند طول تماس مداوم، در دسترس بودن نماینده، زمان انتظار تماس و سرعت نماینده برای پاسخگویی دسترسی خواهید داشت.

آیا می دانید: انواع سیستم تلفن سانترال

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + سیزده =