نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

مقایسه PBX. یک سیستم PBX سنتی از خطوط تلفن سنتی استفاده می کند، در حالی که یک سیستم VoIP از اینترنت برای ارسال و دریافت تماس های تلفنی استفاده می کند. خدمات تلفن VoIP امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، اگرچه یک اشکال این است که اتصال VoIP به اتصال اینترنت برای مدیریت پهنای باند بستگی دارد. ارائه‌های مدرن، مانند سیستم‌های IP PBX، رشد تقریباً نامحدودی را از نظر داخلی و ترانک فراهم می‌کنند. IP PBX عملکردهای پیچیده تری را معرفی می کند – مانند گروه های زنگ، صف ها، گیرندگان دیجیتال، پست صوتی و گزارش – که اجرای آنها با یک PBX سنتی پرهزینه تر و دشوارتر است.

مقایسه PBX

عوامل موثر در هنگام انتخاب سانترال و مقایسه PBX

قیمت و اندازه شرکت عواملی هستند که در انتخاب گزینه تلفن تعیین می‌کنند. شرکت های بزرگتر ممکن است به دنبال فناوری جدید و ویژگی های خاص باشند و بر اساس نیازهای آینده خرید کنند. اغلب، این هزینه ها بین 40 یا 80 کاربر توزیع می شود. با این حال، یک شرکت کوچک ممکن است عمدتاً به هزینه‌ها توجه کند، که برای تلفن‌های دیجیتالی که به خطوط تلفن در محل از قبل در محل خود متصل هستند، بسیار کمتر خواهد بود. اگر نیاز به نصب کابل های جدید باشد و شبکه محلی (LAN) آماده VoIP نباشد، هزینه ها بیشتر خواهد بود.

برخی از دفاتر کوچک یا خرده فروشان ممکن است فقط به سه، 10 یا 15 تلفن نیاز داشته باشند و با خطوط تلفن مسی سنتی کار می کنند، نه یک مدار رابط نرخ اولیه (PRI). بنابراین، این موسسات ممکن است انتخاب یک سیستم تلفن جدید خود را به یک سرویس VoIP اینترنت باز (VoIP کسب و کار میزبانی شده) یا یک سیستم دیجیتال جدید کوچک محدود کنند، زیرا هزینه اولیه برای هر تلفن در هنگام دریافت IP PBX داخلی می تواند قابل توجه باشد. .

این مطلب را از دست ندهید   سیستم سوییچ تلفن

هزینه استفاده از PBX

وقتی صحبت از انتخاب گزینه تلفن به میان می آید، هزینه زیاد است، به خصوص که خدمات رایگان یا تقریباً رایگان مانند اسکایپ در شرکت رایج تر شده است. علاوه بر این، دستورات مدیریت برای کاهش هزینه های عملیاتی کوتاه مدت و بلند مدت نیز منجر به مهاجرت به VoIP شده است.

بعلاوه، با VoIP، تماس های بین المللی داخلی هزینه کمی دارند و تماس های بین المللی کمتر خواهد بود. اگرچه این صرفه جویی ها باید با هزینه کلی مهاجرت به VoIP در تضاد باشد، کاهش هزینه های قابل توجهی با همگرایی شبکه وجود دارد که در آن ترافیک تلفن از شبکه صوتی اختصاصی به شبکه داده تغییر می کند. مهاجرت به VoIP همچنین می تواند باعث صرفه جویی در سخت افزار شود زیرا سیستم های تلفن و گوشی های مبتنی بر IP هزینه کمتری نسبت به ادامه سیستم های قدیمی دارند.

مهم است که هزینه های پنهان احتمالی با ارتقاء شبکه برای پشتیبانی از VoIP در LAN و جریمه های خاتمه قراردادهای موجود با فروشندگان تلفن را در نظر داشته باشید. شرکت‌هایی که از تلفن قدیمی به VoIP ارتقاء می‌دهند، باید ظرفیت شبکه خود را برای مدیریت ترافیک صوتی و احتمالاً SIP ترانک‌ها اضافه کنند.

علاوه بر این، قابلیت‌های مدیریت شبکه جدید برای اولویت‌بندی ترافیک صوتی و ارائه حفاظت امنیتی مناسب VoIP ضروری است. در نهایت، سازمان به زیرساخت‌های شبکه ویژه VoIP مانند دروازه‌های رسانه و کنترل‌کننده‌های مرزی جلسه (SBC) نیاز دارد. به طور کلی، کاهش هزینه ها می تواند یک مورد استفاده محکم برای VoIP باشد، اما تنها در صورتی که سوئیچ با در نظر گرفتن این عوامل انجام شود.

این مطلب را از دست ندهید   مقایسه سیستم تلفن pbx و volp

موارد استفاده PBX

علاوه بر هزینه، نیاز به تجدید سیستم های قدیمی تر PBX باعث مهاجرت به سیستم های VoIP می شود. فناوری قدیمی در برخی از شرکت‌ها ممکن است به محدودیت‌های خود رسیده باشد و شرکت‌ها را وادار کند که سیستم‌های قدیمی TDM را جایگزین کنند.

اگرچه ممکن است برخی از کسب و کارها محیط تلفنی داشته باشند که برای هدف مورد نظر خود به خوبی کار کند، زمانی که کارکنان فناوری های جدید را به تنهایی اتخاذ کنند، استفاده از تلفن قدیمی کاهش می یابد. در مقایسه با حالت‌های صوتی مبتنی بر وب یا تلفن همراه، TDM دیگر نمی‌تواند از نحوه ارتباط افراد پشتیبانی کند.

امروزه، کارمندان به شدت به سایر فناوری‌های مبتنی بر وب – مانند ایمیل، چت و ویدیو – که VoIP به صورت بومی در آن ادغام می‌شود، متکی هستند، در حالی که TDM اینطور نیست. VoIP همچنین به ارزش افزوده می‌شود زیرا با سایر برنامه‌های داده از طریق LAN ادغام می‌شود و به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا مدیریت تلفن خود را به ابر منتقل کنند.

سایر مزایای قطعی تلفن IP مدرن شامل افزایش بهره وری کارکنان است — به عنوان مثال، با استفاده از پست صوتی بصری و کنفرانس موقت، که هر دو به کارکنان امکان می دهند تماس های از دست رفته را از راه دور مدیریت کنند.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: مزایای استفاده از سانترال در اداره

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =