نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

سیستم PABX در مقابل PBX/ شما می توانید PABX را به عنوان یک نسخه ارتقا یافته از PBX (صرافی شعب خصوصی) در نظر بگیرید. این اصطلاحات کم و بیش مترادف هستند. با رشد شرکت ها، آنها به تلفن های بیشتری برای پشتیبانی از مشتریان، تامین کنندگان و تیم ها نیاز دارند. هزینه های نصب و نگهداری خطوط اضافی می تواند بسیار بالا باشد. تبادل شعبه خودکار خصوصی (PABX) یک جایگزین VoIP قابل دوام است. این سیستم با استفاده از چند اتصال به شبکه عمومی امکان دسترسی به بسیاری از خطوط را فراهم می کند. به این شبکه، شبکه تلفن عمومی سوئیچ شده (PSTN) نیز می گویند. بسیاری از سازمان ها از PABX برای رسیدگی به حجم بالایی از تماس های داخلی و خروجی استفاده می کنند.

سیستم PABX در مقابل PBX

PABX چیست؟

PABX یک راه حل تجاری برای شرکت هایی است که به خطوط زیادی برای تماس های داخلی و خارجی نیاز دارند. این اجازه می دهد تا شرکت ها از یک شماره دسترسی واحد که دارای چندین پسوند است استفاده کنند. این در مقایسه با استفاده از بسیاری از خطوط ثابت متصل به شبکه عمومی ارزان تر است.

شرکتی که از PBX یا PABX استفاده می کند مانند یک مرکز تلفن عمل می کند. PABX وظایف سوئیچینگ مورد نیاز برای اتصال تماس ها بین برنامه های داخلی را خودکار می کند. این “A” در مخفف است. در مقابل، PBX سنتی برای اتصال کاربران تلفن به اپراتورهای سانترال انسانی نیاز دارد. در یک سیستم PABX، هر دستگاه متصل به صرافی دارای یک شماره داخلی مشخص است. این دستگاه ها شامل تلفن های رومیزی، مودم های کامپیوتری و دستگاه های فکس هستند.

این مطلب را از دست ندهید   معرفی معایب VoIP در سانترال

یک سیستم PABX اغلب تحت مالکیت و مدیریت شرکت میزبان آن است. بسیاری از مراکز تماس و شرکت های بزرگ از PABX استفاده می کنند. ویژگی های متداول عبارتند از خدمه خودکار، کنفرانس تماس، نگه داشتن تماس و انتقال تماس.

تفاوت بین PBX و PABX چیست؟

PBX و PABX کم و بیش مترادف هستند. هر دو سیستم سوئیچینگ هستند. آنها دقیقاً یکسان نیستند، اما خوب است. شما می توانید PABX را به عنوان یک نسخه بهبود یافته از PBX سنتی در نظر بگیرید.

صرافی شعبه خصوصی یک شبکه تلفنی است که تحت مالکیت، اداره و استفاده در یک سازمان است. در سیستم های سنتی PBX، اپراتورهای انسانی تابلوهای مورد استفاده در مبادلات تلفنی را مدیریت می کنند. اپراتورهای تابلو برق از دستان خود برای وصل کردن سیم ها برای بستن مدار تماس استفاده می کنند.

این ارتباط بین دو نفر با استفاده از POTS (سرویس تلفن قدیمی ساده) برقرار می کند. سیستم های انسانی به عنوان مبادله شعبه دستی خصوصی (PMBX) شناخته شدند.

در همین حال، سیستم‌های PABX از رایانه‌ها برای خودکار کردن فرآیند سوئیچینگ استفاده می‌کنند. این تفاوت اصلی است.

امروزه سانترال می تواند به سیستم های اتوماتیک و دستی اشاره داشته باشد. می توانید یک PBX مبتنی بر اینترنت را در فضای ابری میزبانی کنید. همچنین می تواند تجهیزات داخلی را با استفاده از SIP (پروتکل شروع جلسه) ترانکینگ متصل کند.

سیستم PABX چگونه کار می کند؟

PABX مانند یک نسخه کوچک از یک مرکز تلفن عمومی کار می کند. یک سیستم معمولی هم نرم افزار و هم سخت افزار دارد. اینها شامل واحدهای تلفن، روترها، دستگاه های فکس، مودم ها، هاب ها، آداپتورها و سوئیچ ها هستند.

این مطلب را از دست ندهید   انواع سانترال

با PABX، یک شرکت می تواند شبکه تلفن داخلی خود را با استفاده از شماره های داخلی راه اندازی کند. این افزونه ها مربوط به تلفن ها و دستگاه های خاصی است که در ساختمان شرکت استفاده می شود.

این سیستم ارتباط تلفنی داخلی را ساده می کند. تماس های داخلی نیازی به فراتر رفتن از شبکه محلی ندارند. کاربران همچنین می توانند با لمس یک دکمه اتصالات داخلی را برقرار کنند.

یک PABX اغلب با یک پیام ضبط شده به تماس ورودی خوش آمد می گوید. به این تبریک، پاسخ صوتی تعاملی (IVR) نیز گفته می شود. معمولاً شماره ای را برای تماس گیرنده درخواست می کند تا به بخش صحیح برسد یا بتواند دستورات خود را بگوید.

PABX تماس های دریافتی را بر اساس کد یا شماره داخلی هدایت می کند.

برای تماس های خروجی، یک PBX به مرکز تلفن عمومی متصل می شود. یک PBX سنتی دارای یک یا چند خط خارجی (ترانک) است. دارای تعداد ثابت خطوط داخلی (اکستنشن) متصل به خط ترانک است. کارکنان و سایر کاربران محلی باید خطوط خارجی را برای برقراری تماس های خارجی به اشتراک بگذارند.

سیستم های PBX با VoIP

سیستم های PBX مبتنی بر VoIP بهتر هستند. آنها می توانند تعداد نامحدودی از خطوط یا پسوند داشته باشند. پروتکل اینترنت همچنین امکان ارتباطات چند رسانه ای را فراهم می کند.

راه های زیادی برای ساخت سیستم IP PBX/PABX وجود دارد. دو رایج ترین آنها عبارتند از:

  • از پایه شروع کنید. گزینه بهتر و مقرون به صرفه تر برای این مورد، استفاده از یک سیستم PBX مبتنی بر IP میزبانی شده است.
  • سیستم های تلفن سنتی (خط ثابت) موجود را ارتقا دهید. شماره تلفن و سخت افزار موجود را از طریق ارائه دهنده SIP Trunk یکپارچه کنید.
این مطلب را از دست ندهید   معیارهای انتخاب یک سیستم PBX برای کسب و کار شما

هر دو روش از اتصال اینترنت برای بهبود تلفن تجاری استفاده می کنند. آنها از ISDN (شبکه دیجیتال خدمات یکپارچه) برای پردازش انواع مختلف داده ها استفاده می کنند. هر دو را به‌عنوان یک شبکه داده به‌عنوان یک شبکه داده در نظر بگیرید، نه فقط صدا.

عامل سانترال

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 19 =