نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

سانترال سنتی. همانطور که تجارت شما گسترش می یابد، تلفن ثابت تنها برای کمک به شما در برقراری تمام تماس های خود کافی نخواهد بود. وقتی دستیاران و همکارانی دارید که همگی می خواهند همزمان تماس بگیرند و تماس بگیرند، می توانید از بین چندین راه حل مختلف برای سیستم تلفن اداری خود انتخاب کنید.

سانترال سنتی

نصب چندین خط تلفن برای شرکت در سانترال سنتی

در این سناریو، شما باید چندین شماره برای کسب و کار فهرست کنید و تخصص مرتبط با هر شماره را مشخص کنید (به عنوان مثال پذیرش، انبار یا صورتحساب). شرکت ها معمولاً این گزینه را انتخاب نمی کنند زیرا ترجیح می دهند یک شماره برای ارائه به عموم داشته باشند. چند خط تلفن معایب دیگری نیز دارد. انتقال تماس ها از یک تلفن اداری به تلفن دیگر شامل مسیریابی تماس به شبکه تلفن عمومی است که پرهزینه و زمان بر است. قبل از اینکه راه حل اجرای خطوط جداگانه برای هر میز غیر قابل مدیریت شود، یک شرکت نیازی به رشد بیش از حد ندارد.

چگونه شرکت ها موفق می شوند بسیاری از تماس های دریافتی را به اعضای مختلف کارکنان ارسال کنند؟ چرا تماس های خروجی خط تلفن های شرکت را قطع نمی کند؟ شرکت ها از سیستمی به نام “PBX” برای شبکه تلفن خود استفاده می کنند. سانترال مخفف عبارت «صرافی شعبه خصوصی» است.

تاریخچه PBX و تاثیر آن در سانترال سنتی

شاید فیلم های سیاه و سفید قدیمی را دیده باشید که در آن شرکت ها اپراتور تلفن داشتند. اپراتور جلوی پانلی نشست که شامل مجموعه ای از سوکت ها بود. هنگامی که تماسی برقرار می‌شد، با اتصال سوکت تماس به سوکت شماره تلفن داخلی مورد نیاز، آن را به تلفن شرکت صحیح هدایت می‌کرد. کانکتورها با یک جک در هر طرف سیم کشی شده بودند و کمی شبیه کابل های هدفون دو طرفه بودند. این اولین نوع PBX بود.

این مطلب را از دست ندهید   خطوط مخابراتی PRI یا E1

هیچ شرکتی دیگر سیستم های PBX دستی را اجرا نمی کند. نسخه های الکترونیکی سانترال قدیمی اکنون با مسیریابی تماس سروکار دارند. برخی از کسب و کارها هنوز یک پذیرش دارند تا به همه تماس های دریافتی پاسخ دهد و آنها را فوروارد کند. برخی دیگر از پیام های ضبط شده برای هدایت تماس گیرنده برای انتخاب بخش مورد نظر با انتخاب شماره ها از منو استفاده می کنند.

سیستم های سانترال غیر دستی به طور رسمی “PABX” نامیده می شوند که به معنای “تعویض شعبه اتوماتیک خصوصی” است. اگرچه برخی از تولیدکنندگان ممکن است هنوز از “PABX” استفاده کنند، اما بیشتر در صنعت “A” را حذف می کنند. این به این دلیل است که هیچ صرافی دستی خصوصی (PMBX) فعال باقی نمانده است. اصطلاحات PABX و PBX قابل تعویض هستند.

بررسی سانترال میزبان

سیستم های PBX با پیشرفت تکنولوژی بهبود یافته اند. نمونه های اولیه مکانیکی بودند و گنجه یا اتاق کوچکی را اشغال می کردند. جدیدترین مدل ها کمی بزرگتر از یک تلفن رومیزی با ویژگی های گسترده هستند. با این حال، همانطور که اینترنت بسیاری از جنبه های کسب و کار را متحول کرده است، اکنون می توان به سیستم های PBX به صورت آنلاین دسترسی داشت و نیاز به تجهیزات مسیریابی تماس داخلی را از بین می برد.

سانترال‌ای که از طریق اینترنت قابل دسترسی است، «سانترال میزبان» نامیده می‌شود، زیرا شرکتی که آن را ارائه می‌کند آن را به شما نمی‌فروشد. در عوض، آن‌ها این فناوری را روی رایانه «میزبان» خود اجرا می‌کنند و شما برای این سرویس به آنها هزینه اشتراک می‌پردازید.

این مطلب را از دست ندهید   انتقال تماس در تلفن سانترال

عملکرد VOIP

شبکه‌های محلی داده‌ها را در بخش‌هایی به نام بسته‌ها در اطراف شبکه‌ها جابه‌جا می‌کنند. هر بسته به مقصد خود آدرس داده می شود و توسط یک کد به سایر بسته های موجود در جریان خود پیوند داده می شود. این روش برای انتقال داده ها “پروتکل اینترنت” نامیده می شود. اکثر تکنسین ها این را به اختصار “IP” می گویند.

عمل انتقال تماس‌های تلفنی از طریق شبکه «صدا از طریق IP» نامیده می‌شود که به اختصار «VoIP» می‌شود. پروتکل اینترنت برای حمل بسته های داده در چندین شبکه متصل به هم طراحی شده است و اینترنت نام خود را از این پروتکل گرفته است.

اتصال LAN اداری به شما امکان دسترسی به اینترنت را می دهد که اساساً شبکه شما را در سراسر جهان گسترش می دهد. VoIP همچنین در اینترنت کار می کند، که این امکان را به شما می دهد تا تماس های خود را از طریق آن کانال به جای شبکه تلفن سیمی استاندارد هدایت کنید.

عملکرد سیستم تلفن PBX میزبان

سیستم های سانترال مدرن تمام تماس ها را دیجیتالی می کنند. این بدان معناست که صدای صدای افراد به یک کد باینری تبدیل می شود که سپس روی شبکه داده در دفتر اجرا می شود.

شرکت‌ها باید رایانه‌های خود را به یکدیگر متصل کنند و سیستم کابل‌کشی که به آن دست می‌یابد «شبکه محلی» یا «LAN» نامیده می‌شود. تلفن‌های روی میزهای اداری صداها را دیجیتالی می‌کنند و تماس‌ها را از طریق LAN به PBX هدایت می‌کنند، که سپس داده‌ها را به تلفن اداری دیگری ارسال می‌کند یا از طریق شبکه تلفن عمومی ارسال می‌کند. تلفن گیرنده کدهای باینری را که دریافت می کند دوباره به صدا تبدیل می کند، بنابراین دو نفری که در حال مکالمه تلفنی هستند به گونه ای صدای یکدیگر را می شنوند که انگار با تلفن های آنالوگ سنتی صحبت می کنند.

این مطلب را از دست ندهید   معنی کلمه PBX

LAN شما یک اتصال یکپارچه بین تلفن رومیزی شما و سیستم PBX ایجاد می کند. عملکرد سانترال چه سانترال درست کنار میز شما باشد و چه در چهار طبقه دورتر از شما یکسان است. اتصال LAN به اینترنت همان سطح خدماتی را از سیستم تلفن PBX میزبانی شده به شما می دهد که از یک قطعه تجهیزات داخلی دریافت می کنید. افرادی که یک سانترال میزبان و مقایسه سانترال سنتی را انجام می دهند، هیچ کاهشی در زمان پاسخ یا کیفیت خدمات تشخیص نمی دهند، زیرا داده ها به شکل برق از طریق سیم منتقل می شوند، که به این معنی است که اینترنت سریع است.

آیا می دانید: راهنمای قطعی خرید سانترال

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =