نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

سیستم های تلفنی PBX و VoIP: کدام یک برای شما حق دارد؟

امروزه با جاری شدن سیل در فضای کاری رایانه ها، تلفن های هوشمند و تبلت ها، کارمندان چندین روش ارتباطی را در نوک انگشتان خود دارند. با این حال، شما می فهمید که سرمایه گذاری در سیستم تلفنی هنوز مهم است، اما این سیستم باید مطابق با الزامات ارتباطی شرکت شما باشد که همیشه در حال پیشرفت است.

PBX و VoIP دو گزینه اصلی پیش فرض هستند و هر کدام یک هدف منحصر به فرد را دارند – روشن کردن اینکه بهترین کار برای سازمان شما چیست.

مبادله شعبه خصوصی

PBX یا صرافی شعبه خصوصی، سیستم تلفنی سنتی است که از زمان معرفی تلفن در ادارات وجود دارد. ساده ترین سیستم های تلفنی PBX موجود در دفتر کار شما جعبه ای است که دستگاه ها و خطوط داخلی دفتر شما را به خطوط خارجی متصل می کند و توانایی انجام وظایف اساسی مانند نگهداری و انتقال تماس را دارد.

صدایی روی پروتکل اینترنت

سیستم های تلفنی پروتکل انتقال صدا از طریق اینترنت (VoIP) نشان دهنده فناوری جدیدی است که PBX سنتی را با گزینه ای انعطاف پذیر تر (و به طور کلی مقرون به صرفه تر) برای مشاغل به چالش می کشد. سیستم تلفن VoIP به طور متوسط ​​بسیاری از عملکردهای مشابه PBX سنتی را انجام می دهد، اما این کار را با استفاده از پروتکل اینترنت انجام می دهد. این سیستم با تبدیل سیگنال های صوتی به بسته های داده ای که از طریق شبکه داده به تماس گیرنده دیگری منتقل می شوند و در انتهای دیگر به عنوان سیگنال های صوتی بسته بندی می شوند، کار می کند.

این مطلب را از دست ندهید   هزینه سیستم تلفن PBX

نکات مثبت و منفی سیستم های تلفنی PBX

یک سیستم PBX سنتی به دلیل اتصال فیزیکی که بین همه دستگاه های شبکه وجود دارد، قابلیت اطمینان بیشتری را ارائه می دهد. مکالمه ای که روی سیستم PBX برقرار می شود از طریق خطوط فیزیکی هدایت می شود که تلفن های دفتر شما را به جعبه PBX و جعبه PBX را به شبکه تلفن محلی متصل می کند. به طور کلی، سیستم های تلفنی PBX از نظر کیفیت صدا در مکالمات از مزیت کمی برخوردار هستند، اما این بیشتر به این دلیل است که همه شرکت ها از دسترسی سریع اینترنت یکسان برخوردار نیستند.

از طرف منفی، سیستم های PBX سخت و محکم هستند و اغلب انعطاف پذیری کافی برای رشد و کوچک شدن با نیازهای تجاری شما ندارند. به عنوان مثال، افزودن خطوط جدید به دفتر کار شما نیاز به اضافه شدن فیزیکی سیم های تلفن جدید و نصب جک های دیواری جدید برای پشتیبانی از اتصال دارد. همانطور که می توانید تصور کنید، این امر به هزینه سیستم تلفن PBX نیز می افزاید.

نکات مثبت و منفی سیستم های تلفن VoIP

سیستم های تلفنی VoIP دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. سیستم VoIP مقرون به صرفه تر از PBX سنتی است زیرا شما می توانید بدون افزودن زیرساخت های فیزیکی خود به سایت، خطوط جدید و دستگاه های جدید اضافه کنید تا بتواند رشد را برآورده کند. بدین ترتیب، انعطاف پذیری سیستم های تلفنی VoIP نسبت به سانترال سنتی برتر است.

تنها نقطه ضعف عمده سیستم VoIP، خود سیستم نیست بلکه روش تحویل آن است. از آنجا که VoIP برای اتصال به شبکه متکی است، اگر شرکت شما اتصال شبکه خود را قطع کند، تلفنها تا زمان برقراری مجدد اتصال قطع هستند. به همین ترتیب، حجم بالای ترافیک یا پهنای باند در شبکه شما می تواند منجر به افت تماس یا پایین آمدن کیفیت صدا شود.

این مطلب را از دست ندهید   معرفی سیستم PBX سنتی

کدام یک برای شرکت شما حق دارد؟

در بیشتر موارد، سیستم PBX سنتی برای شرکت هایی با رد پای کم و حجم تماس تلفنی ایده آل است. از آنجا که در این تنظیمات نیازی به ویژگیهای پیشرفته و رشد مداوم نیست، PBX بهترین گزینه است. برعکس، شرکت هایی که دارای نیروی کار موبایل هستند، تغییرات فصلی در میزان تماس، مکان های متعدد یا نیاز به ویژگی های پیشرفته باید در عوض استفاده از سیستم های تلفنی VoIP را در نظر بگیرند.

قبل از تصمیم گیری درباره هر سیستم تلفنی، از مشاور ارائه دهنده صدای مدیریت شده برای مشاوره بیشتر در مورد اینکه کدام سیستم تلفن به بهترین وجهی با شرایط عملیاتی شرکت شما متناسب است، درخواست مشاوره کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + دو =