نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

نحوه ایجاد PBX VoIP

به راه اندازی PBX VoIP فکر می کنید؟ مشاغلی که قصد دارند سیستم ارتباط صوتی خود را به VoIP ارتقا دهند، معمولاً دو گزینه دارند: یا خدمات میزبان VoIP را از فروشنده شخص ثالث خریداری کنید یا از یک راه حل سفارشی پیش فرض متشکل از صندوق های IP PBX و SIP استفاده کنید. ایجاد یک راه حل VoIP که برای یک سازمان تجاری کارساز باشد مطمئناً با هر یک از این دو گزینه امکان پذیر است اما هرکدام موافقان و مخالفان خاص خود را دارند.

میزبان VOIP HOSTED

تنظیم یک VoIP PBX مطمئناً با یک راه حل میزبان آسان تر است. اکثر سازمان ها کاری غیر از تهیه تلفن های IP برای کارمندان خود، بهینه سازی شبکه داده خود برای ترافیک صوتی و خرید / ارتقا purchase به اینترنت با سرعت بالا ندارند. PBX توسط ارائه دهنده در فضای ابری میزبانی می شود و در واقع کار زیادی برای انجام کار مشتری در هنگام راه اندازی وجود ندارد.

اکثر قریب به اتفاق تلفنهای IP را می توان به صورت خودکار در شبکه پیکربندی کرد و اگر تلفنها را از یک شریک یا سازنده توصیه شده خریداری می کنید، حتی ممکن است دستگاهها از نوع plug-and-play باشند. در این حالت، آنها از قبل برای شبکه خاصی پیکربندی شده اند و آنها را برای دفاتر که هر بار باید صدها دستگاه را پیکربندی کنند، ایده آل می کند.

VoIP میزبانی شده معمولاً مشکل کمتری دارد و خصوصاً برای سازمانهایی که تخصص داخلی VoIP ندارند بسیار مفید است. کلیه تعمیرات، به روزرسانی ها، عیب یابی ها و رفع اشکالات توسط فروشنده انجام می شود و باعث می شود وقت و منابع گرانبهای شرکت شما آزاد شود. با این وجود این سهولت استفاده به هزینه شخصی سازی و کنترل انجام می شود. به عنوان مثال، تجارت شما در مورد تعداد دفعات بروزرسانی یا زمانی که این فرآیندها تحت کنترل ارائه دهنده قرار دارد، حرفی برای گفتن ندارد.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش کدهای تلفن سانترال

سانترال VOIP ON-PREMISE

اگر VoIP میزبانی شده همان نرم افزار به عنوان سرویس باشد (مانند پشتیبان گیری ابری یا Gmail)، VoIP پیش فرض مشابه سیستم قدیمی مدرسه است که سازمان شبکه صوتی آنها را در آن نگهداری و نگهداری می کند. سیستم های پیش فرض از تلفن های IP، شبکه داده و IP PBX تشکیل شده اند که ممکن است به خطوط PSTN یا trunk های SIP متصل شوند. سازمان ها می توانند راه حل های کلیدی را خریداری کنند یا گزینه DIY (این کار را خودتان انجام دهید) را انتخاب کنند.

برخلاف راه حل های PBX میزبان، این سیستم گزینه های کنترل و شخصی سازی بیشتری را ارائه می دهد که ممکن است توسط برخی از مشاغل خاص مورد نیاز باشد. اگرچه فروشندگان میزبان به طور مداوم نمونه کارهای خود را بهبود می بخشند و خدمات اضافی را ارائه می دهند، اما گاهی اوقات شرکت فقط به ترکیبی خاص از ویژگی ها نیاز دارد که از قفسه در دسترس نیست. یک شرکت ممکن است در شرایط دیگر نیز راه حل های پیش فرض را انتخاب کند.

به عنوان مثال سازمان ممکن است در یک صنعت کاملاً منظم کار کند که اطلاعات حساس و محرمانه را کنترل می کند. اگرچه ممکن است از نظر فنی به کسب و کار اجازه داده شود از راه حل های میزبانی شده استفاده کند، اما ممکن است محدودیت هایی وجود داشته باشد که پیش فرض گزینه جذاب تری باشد. برای سازمانهای بزرگتر، ترانکینگ SIP با IP PBX پیش فرض منطقی تر است زیرا کل هزینه مالکیت به طور قابل توجهی کمتر از خدمات میزبان است. علاوه بر این، هزینه هر تماس بسیار ارزان خواهد بود، به خصوص اگر تجارت از میزان تماس بالایی برخوردار باشد.

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت بین PBX و Centrex

جنبه مهم دیگر کنترل بر زیرساخت ها، خدمات و پشتیبانی است. با استفاده از یک راه حل داخلی، سازمان کنترل دقیق تجهیزات، گزینه های پشتیبان، افزونگی و موقعیت مکانی را دارد. این شرکت وظیفه بروزرسانی و نگهداری را بر عهده دارد تا بتواند ترکیبی دقیق از سخت افزار و نرم افزار را که نیازهای تجاری را برآورده می کند، انتخاب کند. اگر کسب و کار به ویژگی های جدیدی نیاز داشته باشد، منابع بیشتری در دسترس است یا زودتر از حد انتظار انجام می شود، می توان به روزرسانی را به تأخیر انداخت.

یک PBX VOIP تنظیم کنید

بسیاری از راه حل های اختصاصی IP PBX در بازار موجود است اما برخی از شرکت ها ممکن است استفاده از نرم افزار منبع باز مانند Asterix را برای ساخت راه حل خود از ابتدا انتخاب کنند. اگر تجارت متخصصانی داشته باشد که با نرم افزار و به طور کلی VoIP آشنا باشند، یک راه حل عالی است. این امکان حتی برای انعطاف پذیری، کنترل و شخصی سازی بیشتر از راه حل های اختصاصی فراهم می کند.

از آنجا که این نرم افزار منبع باز است، نیازی به خرید مجوز یا اشتراک نیست. این امر باعث می شود تا انتخاب خوبی برای مشاغلی باشد که نمی خواهند یا نمی توانند هزاران دلار برای سیستم های موجود در بازار هزینه کنند. از آنجا که هزینه ای در ارتباط با خود نرم افزار وجود ندارد، می توان کل سیستم را به سرعت و با کمترین قیمت تنظیم کرد. ایجاد VoIP PBX با Asterix شامل مراحل زیر است:

این مطلب را از دست ندهید   سنترال KX-TDE Pure IP PBX پاناسونیک

یک سرور را با نرم افزار مناسب خریداری و تنظیم کنید. آستریکس سیستم مورد نیاز شیب زیادی ندارد، به این معنی که حتی روی سخت افزارهای قدیمی تر نیز قابل نصب است.

نرم افزار منبع باز IP PBX را نصب کنید. آستریکس اشکال مختلفی دارد و شما می توانید جایگزینی متناسب با تجارت خود انتخاب کنید. ممکن است یک گزینه دارای رابط کاربری یا ویژگی های بهتری باشد که آن را برای شما مناسب کند.

سرویس تلفن را یا با PSTN یا SIP trunking وصل کنید. در صورت نیاز به اتصال به خطوط PSTN، معمولاً به یک دروازه نیاز است و پیکربندی ممکن است مدتی طول بکشد. متداول ترین گزینه استفاده از آن، اتصال با تنه های SIP به ITSP – ارائه دهنده خدمات تلفنی اینترنت است.

تلفنها را تنظیم کنید. آستریکس بر اساس پروتکل SIP است، به این معنی که اکثر تلفن ها خارج از جعبه کار می کنند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =