نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

سیستم های PBX در زمان حال و گذشته

تلفن خوب و قدیمی. مهم نیست که پست الکترونیکی، پیام رسانی فوری، پیام متنی دو طرفه یا پیام کوتاه چقدر پیشرفته می شود، هیچ چیز با تعامل انسانی که تلفن می تواند ارائه دهد مقایسه نمی شود. همانطور که می گویند، این بهترین چیز بعدی برای حضور در آنجا است.

سیستم های سنتی PBX

سیستم های سنتی PBX برای دهه ها به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است، اما مانند همه چیزهایی که ریشه در فن آوری دارند، تکامل رخ می دهد. شاید به همین دلیل است که PBX ها شروع به تبدیل شدن به IP PBX می کنند. به نظر می رسد کلمات اختصاری زیادی است، اما این مفهوم منطقی است. این یک روش است که به سادگی در یک اصل آزمایش شده و واقعی گسترش می یابد.

اصول PBX

شاید ما باید از اصول PBX (صرافی شعبه خصوصی) شروع کنیم، زیرا مدتی است که ما یکی از آنها را به منظور تجزیه و تحلیل سود بررسی نکرده ایم.

به طور خلاصه، PBX یک سیستم سوئیچینگ داخلی تلفن است که به تمام برنامه های داخلی در شبکه متصل است، به طور کلی همه در یک مرکز قرار دارند. علاوه بر این، PBX به عنوان خانه پاکسازی همه موارد مربوط به صدا عمل می کند. این برنامه نه تنها هر پسوند جداگانه ای را به یکدیگر متصل می کند، بلکه همه کاربران را به دنیای خارج نیز متصل می کند. خیالی زیبا برای چیزی که بیشتر از زنده بودن بیشتر افرادی که روی آنها کار می کنند وجود داشته است.

این مطلب را از دست ندهید   عیب یابی سیستم تلفنی PBX

آنها به قدری عادی شده اند که بیشتر مردم تمرکز خود را عمدتاً بر جنبه های نگهداری و نگهداری سیستم PBX دارند. نظارت معمول بر PBX ها یک کار مداوم و مداوم است، عمدتا به دلیل تغییر ایستگاه های متعدد، افزودن برنامه های افزودنی جدید، حرکات فیزیکی و غیره. مانند هر مولفه شبکه دیگر، اطمینان از نگهداری صحیح کلیه تجهیزات کاملاً ضروری است. .

PBX در عصر جدید

بیایید به حال برویم، جایی که مسیریابی تماس فقط کافی نیست. تمایل یکنواخت برای ویژگی های پیشرفته تر، با هزینه نسبتاً کم، محلی است که مفهوم IP PBX از آنجا نشات گرفته است. نسبتاً جدید، این رویکرد ترکیبی در حال افزایش محبوبیت است. به نظر می رسد که برخلاف جایگزینی کل شبکه، مشتریان تمایل بیشتری دارند که سیستم های موجود خود را با تجهیزات جدیدتر مبتنی بر IP تکمیل کنند. همانطور که پیمانکاران به خوبی می دانند، تعویض کامل سیستم نه تنها پرهزینه است، بلکه اغلب اوقات نیز ممکن است کارساز باشد. اگر سیستم (قدیمی) از کابل کشی منسوخ شده ای استفاده کند که باید تعویض شود، این امر حتی بیشتر آشکار می شود. شاید به همین دلیل است که افزودن ویژگی ها و برنامه های IP می تواند راه حل موقت خوبی برای نیازهای سازمان به نظر برسد.

قابلیت های PBX

از آنجا که اکثر سیستم های PBX در حال حاضر هنوز عمر زیادی دارند، کاربران نهایی آنها را به عنوان “ستون فقرات” نگه داشته و آنها را با راه حل های مبتنی بر IP تکمیل می کنند. این امر همچنین می تواند به عنوان گام واسطه ای بین عملکرد یک سیستم PBX و حرکت به سمت یک راه حل کامل IP درک شود.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با نحوه عملکرد سیستم تلفن PBX

افزودن قابلیت های مبتنی بر IP به این معنی است که سرویس های PBX مانند برگزاری تماس، انتقال تماس، تماس کنفرانسی و پست صوتی (برنامه های مرکز تماس تلفنی معمول) از طریق یک LAN مبتنی بر IP (شبکه محلی) یا WAN (Wide Area) مستقر می شوند شبکه).

اضافه شدن سازگاری اینترنتی ویژگی های سیستم PBX را افزایش می دهد. VoIP بسیار پرطرفدار (Voice over IP) چیزی است که می تواند به راحتی در یک سیستم مبتنی بر مدار PBX موجود گنجانده شود. ورود VoIP به سیستم PBX موجود همچنین به کاهش هزینه مسافت طولانی از زمان استفاده از اینترنت کمک می کند.

وجود LAN در PBX

با استفاده از LAN برای انتقال صدا به میز کار، از طریق راه حل IP PBX، فقط به یک سیم واحد نیاز دارید. این بدان دلیل است که این خط تنها برای دسترسی به شبکه داده برای هر دو برنامه صوتی و داده ای است. وقتی شخص فقط به جنبه کابل کشی ساختاریافته فکر می کند، می تواند صرفه جویی قابل توجهی در هزینه داشته باشد.

تنها نقص در افزایش PBX با IP این است که برای اطمینان از مسیریابی، عملکرد مناسب و قابلیت اتصال مناسب، به روترها و تلفن های سازگار با IP نیاز است. به نظر می رسد این یک نسخه گران قیمت باشد، اما هزینه آن نسبت به تعویض کامل سانترال سنتی برای یک سیستم تلفنی IP تمام عیار کم است.

بسته به نوع نگاه شما، ارتقا to به IP PBX ممکن است به نفع مشتریان شما باشد. بیشتر مشاغل، به ویژه در این زمان با بودجه های تنگ شده، به دنبال روش هایی هستند که بتوانند عمر سرمایه گذاری های خود را افزایش دهند. بیشتر سانترال ها در حال حاضر برای کار متوسط ​​به اندازه کافی کارآمد عمل می کنند. با افزودن م IPلفه IP به میکس، بنابراین می توانید به مشتریان خود راهی ارائه دهید تا گامی کوچک در جهت ورود به دنیای IP بردارند.

این مطلب را از دست ندهید   سیستم تلفنی PBX برای هتل
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =