نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

معایب VoIP در سانترال

هر چیزی که یک مزیت داشته باشد، معایبی هم دارد. تلفن VoIP از این قاعده مستثنی نیست.

در اینجا نکات منفی مرتبط با سرویس VoIP وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید:

  • اتصال به اینترنت قابل اطمینان مورد نیاز است
  • تاخیر و لرزش
  • ردیابی مکانی برای تماس های اضطراری وجود ندارد

1) اتصال به اینترنت قابل اعتماد مورد نیاز است

برای مبتدیان، سرویس VoIP شما فقط به اندازه اتصال به اینترنت است. اگر پهنای باند شبکه شما کم باشد، سرویس قطعاً آسیب خواهد دید.

VoIP از پهنای باند مورد انتظار شما استفاده نمی کند. ضروری است که دستگاه های VoIP تأخیر کم در شبکه شما دریافت کنند. هر دستگاه باید حداقل سرعت بارگذاری 100 kbps در دسترس داشته باشد. اتصال خوب دارای کمتر از 70 میلی ثانیه پینگ و تکان دادن است که تأخیر و ثبات اتصال به اینترنت شما را اندازه می گیرد.

پهنای باند مورد نیاز تجارت شما به تعداد تماس های همزمان شما برای برقراری ارتباط بستگی دارد. بهترین راه برای تعیین این مسئله، انجام تست پهنای باند در شبکه فعلی خود است.

2) تاخیر و لرزش

گذشته از سرعت، مشکلات ارتباطی دیگری نیز وجود دارد که هر فناوری مبتنی بر اینترنت می تواند با آن روبرو شود: تأخیر و لرزش.

هنگام برقراری ارتباط آنلاین، هر پیام (اعم از ایمیل، ویدئو یا صوتی) به چند داده تقسیم می شود که “بسته های داده” نامیده می شوند. سپس این بسته ها در مقصد مورد نظر خود دوباره جمع می شوند تا پیام اصلی را ایجاد کنند.

این مطلب را از دست ندهید   سانترال  KX-NS700 پاناسونیک

تأخیر و لرزش زمانی است که این بسته های داده یا به تأخیر در انتقال منجر می شوند یا به طور نامناسب دوباره جمع می شوند. این مشکلات ممکن است حتی در شبکه شما نباشد. ستون فقرات اصلی اینترنت مسیرهای داده را تغییر می دهند تا با اطمینان و سریعترین مسیر به مقصد، ترافیک را تحویل دهند. این تغییرات به طور خودکار و بدون هیچ مشارکت شما اتفاق می افتد.

چرا تاخیر و لرزش رخ می دهد

  • اتصال اینترنت ضعیف – VoIP به پهنای باند بیشتری نسبت به وب گردی منظم نیاز دارد. بنابراین، اگر سرعت اینترنت خود را مطلوب می دانید، ممکن است زمان خوبی برای مکالمه صادقانه با ISP خود باشد.
  • روتر ناکافی – برای اینکه سرویس VoIP به راحتی کار کند، به یک روتر VoIP تخصصی نیاز دارد. این یک روتر است که برای اولویت بندی بسته پیکربندی شده است به طوری که از اولویت بیشتری برای بازدید صدا نسبت به داده برخوردار است.
  • کابلهای ناکافی – کابلهای اترنت در طیف وسیعی از دسته ها یا سطح توان قرار دارند. برای VoIP بهتر است از کابل اترنت Cat-5e یا بالاتر استفاده کنید. کابل های پایین ممکن است در سرعت کافی بالا کار نکنند.

نحوه رفع مشکلات تأخیر و لرزش

  • فعال کردن حافظه تکان دهنده – این تنظیم آسان است و با بسیاری از دستگاه های Nextiva از قبل فعال می شود.
  • اینترنت پرسرعت را انتخاب کنید – در مورد گزینه های پهنای باند موجود با ارائه دهنده اینترنت خود تماس بگیرید.
  • کابل های اترنت را به روز کنید – از کابل اترنت CAT-5e یا CAT-6 در همه دستگاه های VoIP استفاده کنید.
این مطلب را از دست ندهید   سانترال سری KX-TDA و KX-TDE

3) ردیابی مکان محدود برای تماس های اضطراری

ردیابی مکان آخرین نتیجه VoIP است. به دلیل قابلیت جابجایی و قابلیت دسترسی VoIP، برای اشخاص ثالث سخت است که بتوانند محل تماس را مشخص کنند.

این تماس ها از طریق یک آدرس IP بدون اطلاعات GPS یا اطلاعات برج سلول برای ردیابی صورت می گیرد. در حالی که 99٪ تماس گیرندگان به این اطلاعات نیازی ندارند، اما این امر مشکلی را برای خدمات اضطراری مانند 911 ایجاد می کند. شما باید در موارد اضطراری با یکدیگر ارتباط برقرار کنید.

استفاده از خدمات VoIP در خانه

برای اتصال به یک ارائه دهنده خدمات VoIP به تلفن VoIP نیاز دارید. این کار را می توانید از طریق سه روش زیر انجام دهید:

  • VoIP اختصاصی را به اترنت سیمی WiFi خود متصل کنید
  • از تلفن آنالوگ معمولی خود اما با آداپتور تلفن آنالوگ استفاده کنید
  • با میکروفون و بلندگو یا هدست، یک برنامه تلفن نرم افزاری بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

خدمات VoIP برای مشاغل

مشاغل به دو دلیل از سیستم های تلفنی سیم مسی سنتی به سیستم های VoIP مهاجرت می کنند:

  • بازده پهنای باند
  • کاهش هزینه ها

از آنجا که VoIP به شما امکان می دهد هم صدا و هم داده از طریق یک شبکه اجرا شوند و از آنجا که با سخت افزار موجود شما کار می کند، یک گزینه جذاب برای مشاغل است. حتی اگر بخواهید خطوط VoIP خود را تمدید کنید، در مقایسه با خطوط تبادل شعبه خصوصی (PBX) هنوز مقرون به صرفه تر است.

امروزه VoIP برای مشاغل شامل موارد زیر است و ارتباطات یکپارچه نامیده می شود:

  • تماس های تلفنی
  • نمابر
  • پیام صوتی
  • پست الکترونیک
  • کنفرانس وب و موارد دیگر
این مطلب را از دست ندهید   تغییر کسب و کار با خرید Cloud PBX

بنابراین، VoIP می تواند رشد اقتصادی را در هر دو شرکت و SMB ایجاد کند، بدون اینکه بودجه زیادی برای کار با آن فراهم شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 3 =