نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آشنایی با تنظیمات تاریخ و زمان سانترال   (بخش پنجم)

شما می‌توانید ساعت و تاریخ دستگاه سانترال را بر اساس منظقه جغرافیایی خود شخصی سازی کنید. در نظر داشته باشید که تاریخ و زمان تنظیم شده بر روی دستگاه PBX، بر روی نمایشگر تمامی تلفن‌های سانترال مجموعه نیز نمایش داده می‌شوند. برای تنظیم تاریخ و زمان دستگاه سانترال، باید از منوی Sytem وارد بخش Date & Time و سپس Date & Time Setting شوید و هر کدام از پارامترها را بر اساس صلاحدید خود تغییر دهید.

تنظیمات مربوط به تاریخ و زمان دستگاه سانترال

برای هر کدام از پارامترهای این بخش، می‌توانید یکی از مقادیر زیر را وارد کنید:

پارامتر    مقدار مجاز

سال       2000 تا 2099

ماه         01 تا 12

روز       01 تا 31

ساعت     00 تا 23

دقیقه      00 تا 59

ثانیه       00 تا 59

تنظیمات مربوط به اپراتور و BGM

یکی دیگر از بخش‌های مرتبط با برنامه ریزی سانترال با کامپیوتر ، راه اندازی اپراتور می‌باشد. شما می‎توانید برای مواقع مختلف از شبانه روز ( ساعت کاری ، ساعت استراحت کارمندان ، تایم ناهار و شب ) اپراتورهای پاسخگوی تماس‌ها را مشخص کنید. برای اینکار باید وارد منوی Operator & BGM شوید. در این بخش می‌توانید برای زمان‌های مختلف شبانه روز، اپراتور پاسخگو تعیین کنید.

بعد از ورود به این قسمت، می‌توانید برای 4 حالت زیر اپراتور جداگانه تعیین نمایید:

Day : ساعات کاری شرکت

Lunch : زمان ناهار خوردن کارمندان

Break : تایم استراحت کارکنان

Night : شب

در منوی Operator & BGM در مقابل هر کدام از 4 حالت بالا، گزینه‌های به نام Destination Setting مشاهده می‌کنید. بعد از کلیک بر روی این قسمت می‌توانید شماره داخلی یا داخلی‌هایی که قصد دارید در آن زمان مشخص به عنوان اپراتور، پاسخگوی تماس‌ها باشند را وارد نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   انعطاف پذیری PBX

در قسمت BGM نیز می‌توانید موسیقی حالت HOLD و BGM که مخفف Background Music می‌باشد را انتخاب کنید. برای اینکار می‌توانید یا از فایل‌های پیش فرض خود دستگاه استفاده کنید و یا شخصا اقدام به ضبط پیام نمایید. در بخش Operator & BGM و قسمت BGM And Music On Hold سه گزینه قرار دارند که به ترتیب برای هرکدام از آن‌ها یک موسیقی جداگانه تعیین کنید:

  • Music Source Of BGM2
  • Music On HOLD
  • Sound of Transfer

مهم‌ترین وظیفه دستگاه سانترال، تخصیص داخلی‌ها به کارمندان و بخش‌های مختلف یک مجموعه می‌باشد. به هر کارمند یک داخلی اختصاص داده شده و با استفاده از یک تلفن سانترال به دستگاه PBX و خطوط شهری وصل می‌شود. برای داخلی‌ها تنظیمات زیادی را می‌توان اعمال کرد که در ادامه به مهم‌ترین بخش‌های آن اشاره خواهیم کرد.

برای اعمال تنظمیات بر روی داخلی‌های مختلفریال باید وارد منوی Extension و پس از آن Wired Extension و در نهایت Extension Setting شوید:

تنظیمات داخلی ها در دستگاه سانترال

شماره داخلی

شما می‌توانید به هرکدام از داخلی‌های شرکت، یک شماره منحصر به فرد اختصاص دهید. شماره داخلی حداکثر مثی‌توانید 5 رقمی باشد و تنها کاراکتر‌های مجاز برای آن نیز اعداد 0 تا 9 می‌باشند.

نام داخلی

در صورت نیاز می‌توانید برای هر شماره داخلی، یک نام مجزا نیز تعریف کنید. این نام می‌تواند حداکثر از 20 کاراکتر تشکیل شود.

البته برای داخلی‌ها تنظیمات بسیاری زیادی موجود دارند که می‌توانند بر روی آن‌ها اعمال شوند. از آنجایی که بیشتر این تنظیمات کاملا تصصی می‌باشند، توصیه می‌کنیم آن‌ها را به تکنسین‌های فنی و متخصص واگذار نمایید. به همین دلیل، ما نیز به این تنظیمات اشاره‌ای نمی‌کنیم؛ زیرا تنها باعث سردرگمی بیشتر شما خواهند شد.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی تمام ویژگی سیستم سانترال

برای برنامه ریزی سانترال 824 مراحل زیر را انجام می‌دهیم:

وارد PROGRAMING دستگاه می شویم

کد 1234#* را وارد می‌کنیم

405 را شماره‌گیری کرده و کلید SP-PHONE را می‌زنیم

عبارت CO1 : # 01 : ENABLE در LCD تلفن ظاهر می‌شود

سپس با دکمه (AUTO ANS) آن را فعال یا غیر فعال می‌کنیم

با زدن کلید SP-PHONE خط شهری را عوض کرده و با کلید FWD داخلی‌ها را عوض می‌کنیم

در آخر کلید STORE را برای ذخیره کردن تغییرات فشار می‌دهیم

برای فعال کردن منشی تلفنی گویا در سانترال باید چکار کنیم؟

برای استفاده از اپراتور یا همان منشی تلفنی گویا نیاز به یک کارت سانترال به نام دیزا دارید. این کارت را باید جداگانه خریداری کرده و بر روی دستگاه نصب کنید. دقت کنید بسته به بزرگ یا کوچک بودن شرکت یا سازمان شما، ممکن است به یک یا چند کارت دیزا احتیاج داشته باشید.

فرق سانترال سخت افزاری با سانترال تحت شبکه چیست؟

دستگاه‌های سانترال سخت افزاری بر روی خطوط معمولی تلفن آنالوگ کار می‌کنند در حالی که سانترال‌های تحت شبکه نیاز به خط سیپ ترانک دارند. همچنین در دستگاه‌های سخت افزاری کلیه داخلی‌ها از طریق سیم به باکس متصل می‌شوند، در حالی که داخلی‌ها در مراکز تحت شبکه از طریق ip با سرور اصلی در ارتباط هستند.

چه سانترالی برای کسب و کار من مناسب است؟

برای پاسخ به این سوال باید ابتدا به بررسی محل کارتان بپردازید. اگر تعداد کارمندهای شما محدود هستند و بیش از چند خط شهری نیز در اختیار ندراید، حتما از سانترال کم ظرفیت استافده کنید. اما اگر به تعداد زیادی کارمند در مجموعه شما مشغول به فعالیت هستند و چندین خط شهری نیز دارید، باید به فکر خرید و راه اندازی یک سانترال پرظرفیت باشید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش نحوه رفع مشکلات سیستم پی بی ایکس
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 15 =