نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

PBX (سانترال)

PBX، مخفف Private Branch Exchange، یک سیستم تلفنی در سازمانی است که تماس های تلفنی ورودی و خروجی و همچنین ارتباطات داخلی سازمان را مدیریت می کند.

مبانی PBX

سیستم های PBX مدرن به ساده تر و مستحکم تر شدن ارتباطات سازمان کمک می کنند. در ابتدایی ترین سطح، یک PBX دستگاه های ارتباطی مانند هاب، سوئیچ، آداپتورهای تلفنی، روترها و مجموعه های تلفن را به هم متصل می کند. اندازه و پیچیدگی با هر PBX متفاوت است. سیستم های PBX در خانه ساده هستند که یک خط تلفن سنتی را به برنامه های میزبان cloud و همچنین سیستم های ارتباطی شرکتی پیچیده و گران قیمت را که توسط یک شرکت شخصی اداره و اداره می شود، ارتقا می دهند.

توجه: PBX گاهی اوقات PABX (صرافی خودکار شعبه خصوصی) نوشته می شود. در حالی که اولین سیستم های PBX به یک اپراتور انسانی احتیاج داشتند، تقریباً همه سیستم های PBX مدرن اکنون خودکار هستند. ‘PBX’ هنوز اصطلاحی است که معمولاً برای اشاره به این نوع سیستم استفاده می شود.

بسیاری از عملکردهای سیستم PBX

سیستم PBX استفاده از بیش از یک خط تلفن در یک سازمان را آسان و مقرون به صرفه می کند. PBX با مدیریت تماس های ورودی و خروجی، امکان تقسیم یک خط تلفن را به چندین خط خصوصی که توسط پسوندها مشخص می شوند (معمولاً شماره های 3 یا 4 رقمی اختصاص داده می شود) امکان پذیر می کند. این نه تنها باعث می شود مشتری از طریق یک شماره تلفن به راحتی به هر کسی در یک دفتر دسترسی پیدا کند، بلکه همچنین به این گروه ارتباطات تلفنی داخلی رایگان می دهد زیرا چندین خط تلفن منحصر به فرد دیگر نیازی نیست. سیستم های PBX همچنین ارتباطات VoIP را تقویت می کنند.

این مطلب را از دست ندهید   سانترال تحت شبکه KX-NT343

وظیفه اصلی PBX

سیستم های PBX چهار وظیفه اصلی پردازش تماس را انجام می دهند:

  • بین مجموعه های تلفن دو کاربر ارتباط برقرار کنید.
  • ارتباطات را تا زمانی که کاربران نیاز داشته باشند حفظ کنید.
  • اتصال مورد نیاز کاربر را قطع کنید.
  • اطلاعات را برای حسابداری و تجزیه و تحلیل به سازمان ارائه دهید.

اگرچه فرض بر این است که همه PBX ها ویژگی های فوق را ارائه می دهند، اما اکثر سیستم های PBX مدرن مجموعه ای از سایر ویژگی ها و قابلیت های تماس را فراهم می کنند (اگرچه هر PBX ممکن است در ویژگی های ارائه شده متفاوت باشد) برخی از ویژگی های PBX که معمولاً ارائه می شوند عبارتند از:

مدیریت تماس از طریق مسدود کردن تماس، هدایت تماس، ثبت تماس، انتقال تماس و انتظار مکالمه

تجربه مشتری ساده با ضبط تماس، پست صوتی، تلفن گویا (پاسخ صوتی تعاملی) و DID (شماره گیری مستقیم به داخل). سلام و احوالپرسی های سفارشی، پیام های خوش آمد گویی و نگه داشتن موسیقی از دیگر ویژگی های مفید مشتری است که غالباً با PBX ارائه می شود.

ارتباطات داخلی از طریق تماس کنفرانسی و برنامه های داخلی

ارتباطات محلی به کاربران امکان می دهد شماره های محلی را در شهرهایی که از نظر جسمی حضور ندارند داشته باشند و (دفاتر مجازی) را در هر کجا امکان پذیر می کند.

وظیفه اصلی پردازش تماس

سیستم های PBX چهار وظیفه اصلی پردازش تماس را انجام می دهند:

  • بین مجموعه های تلفن دو کاربر ارتباط برقرار کنید.
  • ارتباطات را تا زمانی که کاربران نیاز داشته باشند حفظ کنید.
  • اتصال مورد نیاز کاربر را قطع کنید.
  • اطلاعات را برای حسابداری و تجزیه و تحلیل به سازمان ارائه دهید.
این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با شماره PBX

اگرچه فرض بر این است که همه PBX ها ویژگی های فوق را ارائه می دهند، اما اکثر سیستم های PBX مدرن مجموعه ای از سایر ویژگی ها و قابلیت های تماس را فراهم می کنند (اگرچه هر PBX ممکن است در ویژگی های ارائه شده متفاوت باشد) برخی از ویژگی های PBX که معمولاً ارائه می شوند عبارتند از:

  • مدیریت تماس از طریق مسدود کردن تماس، هدایت تماس، ثبت تماس، انتقال تماس و انتظار مکالمه.
  • تجربه مشتری ساده با ضبط تماس، پست صوتی، تلفن گویا (پاسخ صوتی تعاملی) و DID (شماره گیری مستقیم به داخل). سلام و احوالپرسی های سفارشی، پیام های خوش آمد گویی و نگه داشتن موسیقی از دیگر ویژگی های مفید مشتری است که غالباً با PBX ارائه می شود.
  • ارتباطات داخلی از طریق تماس کنفرانسی و برنامه های داخلی داخلی.
  • ارتباطات محلی به کاربران امکان می دهد شماره های محلی را در شهرهایی که از نظر جسمی حضور ندارند داشته باشند و (دفاتر مجازی) را در هر کجا امکان پذیر می کند.
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =