نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

سانترال میزبان . سانترال به راحتی می تواند تماس های شرکت شما را دسته بندی کند. بیایید به هر یک از تفاوت های اصلی بین این دو گزینه نگاه کنیم.

سانترال میزبان

تفاوت شماره 1 سانترال میزبان هزینه اولیه راه اندازی و سخت افزار

اولین عاملی که باید در مورد میزبانی PBX و ترانک SIP در نظر گرفت، هزینه راه‌اندازی در محل است.

میزبانی PBX و هزینه راه اندازی

برای راه‌اندازی یک PBX میزبان به تلفن، روتر و خدمات باند پهن نیاز دارید. آنچه شما نیاز ندارید سرورهای PBX هستند. همانطور که قبلا ذکر کردیم، ارائه دهنده خدمات شما کسی است که از سرورها مراقبت می کند.

به لطف این تنظیمات، سیستم تلفن شما در فضای ابری زندگی می کند. شما در راه اندازی اولیه صرفه جویی می کنید زیرا نیازی به خرید سخت افزار گسترده ندارید.

با در نظر گرفتن این موضوع، هزینه های راه اندازی شما با PBX میزبان ممکن است تا چند صد دلار کاهش یابد.

این به تعداد کارمندانی که از تلفن VoIP استفاده خواهند کرد و نیاز آنها به هدست بستگی دارد. روترها و سوئیچ ها برای پشتیبانی از زیرساختی که دارید عامل دیگری هستند.

ترانک SIP و هزینه راه اندازی

از سوی دیگر، ترانک SIP با مجموعه ای از هزینه های متفاوت در مقایسه با PBX میزبان همراه است. این به ویژه به تجهیزات PBX داخلی که قبلاً دارید بستگی دارد.

هزینه های خاصی می تواند ناشی از بازنشستگی تجهیزات قدیمی و خرید تجهیزات جدید باشد.

فناوری PBX قدیمی شما که قبلاً برای تلفن IP استفاده نمی شد، به یک دروازه VoIP برای استفاده از SIP Trunking نیاز دارد. هزینه های دروازه و هر گونه نصب و پیکربندی متفاوت خواهد بود.

  • اگر هنوز تجهیزات سانترال ندارید، کم هزینه ترین گزینه شما همیشه میزبان PBX خواهد بود.
  • اگر تجهیزات سانترال داخلی دارید، ممکن است ارزش داشته باشد که به مزایای ترانک SIP نگاه کنید. می‌توانید بسیاری از تجهیزاتی را که قبلاً روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اید، تغییر کاربری دهید و قبض PBX فعلی‌تان را کاهش دهید.
  • به عنوان یک قاعده کلی، همیشه با ارائه دهندگان موجود تماس بگیرید تا تمام هزینه های راه اندازی را که ممکن است متحمل شوید، مقایسه کنید.
این مطلب را از دست ندهید   کار سیستم تلفنی PBX

تعمیرات تخصصی سانترال 

تفاوت شماره 2: هزینه های مداوم و ماهانه

هزینه های مکرر و مستمر عنصر بعدی است که باید به آن توجه کنید. ارائه دهندگان سانترال میزبان معمولاً طیف وسیعی از بسته ها را ارائه می دهند و با توجه به تعداد کاربران و ویژگی های خاص هزینه را دریافت می کنند. برخی از ارائه دهندگان نیز ممکن است هزینه مشخصی را در هر دقیقه از شما دریافت کنند.

ترانک SIP و هزینه های مداوم

خدمات ترانکینگ SIP می تواند برای هر کانال شارژ شود، به این معنی که می توانید یک تماس تلفنی در هر کانال به طور همزمان برقرار کنید. اینها معمولاً با نرخ ثابت ماهانه شارژ می شوند.

از طرف دیگر، برخی از ارائه دهندگان ممکن است دو برنامه ترانکینگ SIP را در کنار هم ارائه دهند. یکی شامل هزینه ماهانه با نرخ اندازه گیری اضافی بر اساس دقیقه تماس است. یکی دیگر از برنامه های ماهانه بدون اندازه گیری است که شامل تماس نامحدود است.

در Nextiva، ما SIP ترانکینگ را ارائه می دهیم که قبض فعلی PBX را تا 70٪ کاهش می دهد. این شامل تماس های محلی، رایگان و بین المللی بدون هزینه دقیقه ای است.

هزینه اشتراک تقریباً با PBX میزبانی شده و ترانکینگ SIP یکسان است. هزینه شما به تنظیمات فعلی شما و هزینه های اولیه که قبلا ذکر شد کاهش می یابد.

حتی اگر ممکن است نرخ ها مشابه باشند، به یاد داشته باشید که هزینه ماهانه شما به موارد زیر بستگی دارد:

  • شارژ شدن توسط کانال SIP یا شماره DID
  • نرخ هر تماس یا هر دقیقه برای تماس با تلفن ثابت و تلفن همراه، محلی و بین‌المللی، اگر در برنامه ماهانه شما لحاظ نشده باشد.
  • ویژگی های افزودنی که ممکن است هزینه اضافی دریافت کنند، به عنوان مثال، ضبط تماس

هنگامی که تفاوت بعدی را در نظر می گیرید، در نظر گرفتن این موضوع بسیار مفید است.

تفاوت شماره 3: تعمیر و نگهداری و تخصص فنی

با در نظر گرفتن موارد فوق، نکته بعدی که باید در نظر داشته باشید، تخصص فنی و منابع مورد نیاز برای حفظ سیستمی است که انتخاب می کنید.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی تمام ویژگی سیستم سانترال

میزبانی PBX و تعمیر و نگهداری

با سانترال میزبان، فقط باید تغییرات داخلی را حفظ کنید. این موارد شامل اضافه کردن کاربران یا تغییر ویژگی ها می شود.

ارائه‌دهنده خدمات PBX میزبان شما، سرور و نگهداری نرم‌افزار است. آنها همچنین با هر گونه چالش فنی که پیش می آید، مقابله می کنند. این شامل قطعی ها، اختلالات، به روز رسانی های کل سیستم و موارد دیگر می شود.

برای شما، این بدان معناست که مجبور نیستید یک تکنسین را استخدام کنید، چه در خانه و چه یک پیمانکار. شما می توانید از هزینه های اضافی نگهداری جلوگیری کنید. شما می توانید هر تغییری را که می خواهید از طریق یک رابط مدیریت مبتنی بر وب بدون نیاز به متخصص بودن ایجاد کنید.

ترانک و نگهداری SIP

هنگامی که تجهیزات سانترال محلی را نصب کرده اید، اوضاع در مقایسه با سانترال میزبان کمی متفاوت است.

سرورها در ملک شما ذخیره می شوند. تیم فناوری اطلاعات شما باید مراقب نگهداری، به‌روزرسانی و عیب‌یابی باشد.

برای شما، این ممکن است شامل هزینه سالانه حقوق یک مدیر فناوری اطلاعات باشد. این یک سرمایه گذاری مکرر در آموزش و ارتقاء سطح آنها با پیشرفت فناوری است. این شخص تنظیمات داخلی و خارجی شما را درک خواهد کرد، بنابراین کارکنان با کیفیت ضروری است.

هر گزینه ای که تصمیم به انتخاب دارید، مطمئن شوید که می دانید ارائه دهنده VoIP شما چه کاری می تواند انجام دهد تا خدمات با کیفیت بالا را تا حد امکان تضمین کند.

شما به یک سیستم تلفن تجاری پایدار نیاز دارید تا شرکت شما به راحتی کار کند. هر سرمایه گذاری که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که ارزشش را دارد – همه اینها به بودجه و منابع در دسترس شما بستگی دارد.

تفاوت شماره 4: تأثیر گسترش شرکت شما

یکی دیگر از عوامل مهم اندازه شماست. 5 یا 5000 کارمند دارید؟ این عدد در آینده چقدر خواهد بود؟ علاوه بر این، تجزیه و تحلیل کنید که آیا شرکت شما دارای کارکنان از راه دور یا در حال حرکت است. اگر چنین است، ارتباطات تجاری شما باید در هر کجا که هستند به طور ایمن و قابل اعتماد در دسترس باشد.

این مطلب را از دست ندهید   نصب نرم افزار روی سانترال 824

PBX میزبانی شده و اندازه شرکت شما

اجماع عمومی: کسب‌وکارهای کوچک بهترین تصمیم را خواهند گرفت که در بیشتر موارد از مسیر PBX میزبانی شده استفاده کنند.

این به ویژه در صورتی صادق است که آنها تا 20 کارمند داشته باشند، آنها مستقل هستند و در یک مکان واحد مستقر هستند. اگر به نظر شما می رسد، می توانید PBX میزبانی شده را پیاده سازی کنید و از هزینه تلفن با کیفیت بالا با نرخی مقرون به صرفه لذت ببرید.

سانترال میزبان تنها در صورتی که به سرعت در حال گسترش باشید گزینه ایده آلی نخواهد بود. اما اگر از کوچک شروع می‌کنید (و احتمالاً بدون تجهیزات سانترال) و احتمالاً همینطور باقی می‌مانید، سانترال میزبان راه حلی است که می‌توانید انجام دهید.

ترانکینگ SIP و اندازه شرکت شما

اگر شرکت شما بیش از 20 کارمند دارد، از انعطاف پذیری و امنیت VoIP که همراه با ترانکینگ SIP ارائه می شود، بسیار سود خواهید برد. اگر به دنبال گسترش در آینده نزدیک هستید، از جمله در مکان های جدید یا با کارکنان از راه دور، این نیز صادق است. SIP trunking اتصال نامحدودی را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد با استفاده از یک شماره تلفن با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

کسب‌وکارهای بزرگ‌تر نیز احتمالاً قبلاً تجهیزات PBX دارند و از سرمایه‌گذاری‌هایی که قبلاً انجام داده‌اند، دوباره استفاده می‌کنند. آنها همچنین اغلب قادر به جذب هزینه های اولیه راه اندازی هستند.

در نهایت، ترانک های SIP به شما این امکان را می دهند که تعداد دقیق کانال های مورد نیاز خود را انتخاب کنید. این مورد در مورد سایر فناوری‌ها مانند ISDN نیست، جایی که شما باید ۱۵ یا ۳۰ خط را در یک زمان اضافه کنید.

برای شناسایی بهترین راه حل، به عوامل زیر در شرکت خود توجه کنید:

  • تعداد فعلی کارکنان
  • تعداد مکان های فعلی
  • تعداد کارکنان برنامه ریزی شده و مکان آنها در آینده
  • تجهیزات سانترال موجود در محل

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: تفاوت اصلی قبل از خرید سانترال و VoIP

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 8 =