نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آموزش فعال کردن Call Waiting در سانترال پاناسونیک

مفهوم Call Waiting یا پشت خطی تلفن را با ذکر یک مثال به صورت واضح بیان می‌کنیم. فرض کنید منشی شرکت، یک تماس از بیرون از شرکت دریافت می‌کند. در هنگام مکالمه، مجددا یک تماس دیگر به تلفن منشی وصل می‌شود. در این حالت اگر ویژگی Call Waiting فعال نباشد، برای شخص دوم بوق اِشغال پخش خواهد شد.

Call Waiting چیست؟

ولی اگر این ویژگی فعال شده باشد، برای شخص تماس‌گیرنده بوق اِشغال پخش نمی‌شود. در این هنگام، منشی یک صدای بوق آرامی را می‌شنود. منشی با شنیدن صدای بوق متوجه می‌شود که یک نفر پشت خط تلفن است. در واقع تا وقتی منشی تماس اول خود را قطع نکند، تماس دوم به او وصل نمی‌شود.

برای فعال کردن Call Waiting در سانترال به 2 روش عمل می‌کنیم:

  • از طریق تلفن سانترال
  • از طریق برنامه ریزی سانترال با کامپیوتر
  • فعال کردن Call Waiting از طریق تلفن سانترال

فعال‌سازی Call Waiting با استفاده از تلفن سانترال برای تماس‌های داخلی و خارجی متفاوت است. فعال و غیر فعال کردن پشت خطی برای تماس‌های داخلی با استفاده از کدهای سانترال، به صورت زیر انجام می‌شود:

  • برای فعال‌سازی گوشی را برداشته و کد [7311*] را شماره‌گیری کنید.
  • پس از شنیدن صدای بوق تایید، گوشی را بگذارید.
  • برای غیر فعال کردن آن، کد [7310*] را شماره‌گیری کنید.

فعال کردن Call Waiting برای تماس‌های داخلی

فعال کردن پشت خطی برای تماس‌های داخلی

برای فعال و غیر فعال کردن پشت خطی برای تماس‌های خارجی (بیرون از شرکت) مراحل زیر را انجام دهید:

این مطلب را از دست ندهید   تنظیمات تاریخ و زمان سانترال   (بخش پنجم)

برای فعال‌سازی گوشی را برداشته و کد [7321*] را شماره‌گیری کنید.

پس از شنیدن صدای بوق تایید، گوشی را بگذارید.

برای غیر فعال کردن آن، کد [7320*] را شماره‌گیری کنید.

فعال کردن Call Waiting برای تماس‌های بیرونی

فعال کردن پشت خطی برای تماس‌های بیرونی

نکته: اگر بخواهید که ویژگی Call Waiting را برای تمامی داخلی‌ها فعال کنید، باید کدهای مربوطه را در هر تلفن سانترال به صورت جداگانه وارد کنید.

فعال کردن Call Waiting از طریق نرم‌افزار کامپیوتر

در بخش بالا با نحوه فعال‌سازی پشت خطی در تلفن سانترال آشنا شدیم. اما در این بخش با استفاده از کامپیوتر یا لپ‌تاپ می‌خواهیم این ویژگی را فعال کنیم.

در ابتدا وارد نرم‌افزار شده و روی قسمت 4 یعنی Extension کلیک می‌کنیم. سپس به بخش Extension Setting می‌رویم. در مرحله بعد باید به قسمتی بروید که داخلی‌ها روی آن قسمت تنظیم شده‌اند. در اینجا بر فرض مثال ما به بخش Option 2 می‌رویم. در این قسمت طبق شکل، تمام داخلی‌ها را مشاهده می‌کنید.

در ستون Automatic Call Waiting برای فعال کردن این ویژگی، گزینه Off را به On تبدیل می‌کنیم. همان‌طور که در شکل مشاهده می‌کنید، برای داخلی 101 فعال‌سازی انجام شده است. همچنین برای شنیدن صدای Tone یا بوق تایید، در ستون Manual Call Waiting For Extension Call گزینه BSS را طبق شکل انتخاب می‌کنیم.

فعال کردن Call Waiting از طریق رایانه

فعال کردن پشت خطی از طریق رایانه

فعال کردن Call Waiting از طریق تلفن راحت‌تر است یا نرم‌افزار؟

جواب این سوال بستگی به تعداد داخلی‌های سانترال دارد. اگر تعداد داخلی‌ها زیاد باشد، بدون شک استفاده از نرم‌افزار، کار ما را بسیار آسان خواهد کرد. ولی اگر قصد دارید برای تعداد کمی از داخلی‌ها ویژگی پشت خطی را فعال کنید، استفاده از تلفن سانترال و کدها را پیشنهاد می‌کنیم.

این مطلب را از دست ندهید   راه اندازی سیستم تلفنی PBX

کاربرد Call Waiting و تاثیرات آن روی کسب و کار

پشت خطی تلفن یکی از پرکاربردترین ویژگی‌هایی است که یک کسب و کار به آن نیاز اساسی دارد. اگر کسب و کاری داشته باشید که تماس‌های تلفنی مشتریان، از اهمیت بالایی برخوردار هستند، قطعا Call Waiting می‌تواند کمک بسیار خوبی برای برقراری تماس‌ها باشد. زمانی که مشتری با تلفن محل کار شما تماس می‌گیرد شنیدن صدای بوق اِشغال، زیاد خوشایند نیست.

چرا که این احتمال وجود دارد که از ارتباط با شما ناامید شده و با رقیب شما تماس بگیرد. ولی اگر خط تلفن شما آزاد باشد، می‌تواند منتظر برقراری تماس در صف انتظار بماند. چون در این حالت مطمئن است که تماس او به زودی وصل خواهد شد.

فعال کردن کال ویتینگ در تلفن ثابت

فعال کردن پشت خطی در تلفن ثابت یا همان کال ویتینگ تلفن ثابت سرویسی است که توسط اداره ی مخابرات ارائه می شود. این سرویس هم اکنون در چند شهر ایران برای خطوط تلفن فراهم شده است.

سرویس کال ویتینگ در تلفن ثابت به این صورت است که در صورت پاسخگویی و صحبت کردن با تلفن، در صورتی که فرد دیگری در حال تماس با شما باشد، شما با شنیدن بوق های پی در پی متوجه تماس و پشت خط بودن فرد دوم خواهید شد. اگر می خواهید بدانید که روی خط تلفن شما این سرویس فعال است و یا خیر، با مراجعه به سایت مخابرات ایران می توانید لیست پیش شماره هایی که اکنون سرویس پشت خطی روی آن ها فعال هستند را مشاهده کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت PABX با PBX
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − شانزده =