نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

سیستم تلفنی PABX – یک نمای کلی

برای درک بهتر سیستم های PABX و اهمیت آنها، به درک بافت تاریخی و تکنولوژیکی آنها کمک می کند.

اولین بار چه زمانی از سیستم های PABX استفاده شد؟

سیستم های تلفن عمومی خط مسی به سبک قدیمی در اواخر دهه 1800 توسعه یافتند. سیستم های PBX یک تازه وارد مقایسه ای در ارتباطات شرکتی است و اولین بار به عنوان یک فناوری کاهش هزینه برای مشاغل در دهه 1960 معرفی شد.

در دهه 1970، PBX به روال عادی تبدیل شده بود و ویژگی هایی مانند سیستم های تعاملی منو، انتقال تماس و سایر ویژگی های ارتباط تلفنی که اکنون در همه جا وجود دارد، می توانند ستون فقرات را برای نحوه برقراری ارتباط الکترونیکی یک تجارت با دنیای خارج تشکیل دهند. همانطور که زمینه محاسبات به تدریج در قدرت و قابلیت اطمینان بهبود می یابد، سیستم های PBX خودکارتر می شوند و تا دهه 1980 به پایه اصلی ارتباطات تبدیل می شوند.

چه نوعهایی وجود دارد؟

به طور کلی، دو نوع سیستم تلفنی PABX وجود دارد، اگرچه بسیاری از انواع فرعی در این دو دسته گسترده قرار دارند.

  • سیستم های معمولی PABX: سیستم های معمولی PABX به زیرساخت های فیزیکی بستگی دارد که یک ارائه دهنده ارتباطات در محل شرکت نصب می کند. تمام تجهیزاتی که باعث اجرای سیستم PABX سنتی می شوند توسط یک تکنسین در محل نگهداری و پیکربندی می شوند.
  • سیستم های میزبان PABX: در سال های اخیر راه حل های میزبان PABX ظهور کرده اند. با استفاده از این فناوری، یک ارائه دهنده راه حل ارتباطی از طریق اتصال به اینترنت، همه ویژگی های تلفن ارتباطی یکسانی را ارائه می دهد. ارائه دهنده خدمات PABX میزبان تجهیزات را از راه دور نگهداری می کند. سطح مختلف مدیریت و سفارشی سازی براساس ترجیح شرکت مشتری می تواند در سطح شرکت اتفاق بیفتد.
این مطلب را از دست ندهید   دستگاه سانترال آوایا

میزبان PABX به سرعت در حال تبدیل شدن به راه حل ترجیحی است زیرا هزینه کمتری دارد، نگهداری آن آسان تر و مقیاس کارآمد دارد.

سوئیچ تلفن PABX

سوئیچ تلفنی PABX اصطلاح دیگر مبادله PABX است. یک اپراتور انسانی را در تابلو برق تصویر کنید، و از طریق بسیاری از شاخه های متصل به داشبورد بزرگ خطوط باز تماس گیرنده را به صورت دستی متصل می کند. یک سوئیچ تلفنی PABX همین کار را انجام می دهد، اما با سخت افزار و نرم افزار به جای یک اپراتور انسانی است.

احتمالاً ناگفته نماند که سوئیچ تلفنی رایانه ای PABX سریعتر و قابل اعتمادتر از خدمات اپراتور انسانی است. اما مزایای اضافه شده نسبت به قابلیت اطمینان ساده وجود دارد.

سوئیچ تلفنی PABX به شرح زیر است:

  • بسیار قابل تنظیم: با ورود و خروج کارمندان به یک شرکت، می توان سوئیچ تلفنی PABX را بر اساس آن پیکربندی کرد، بلافاصله منعکس کننده نیروی کار و ساختار فعلی یک شرکت است.
  • سازگار با کارگران از راه دور: مدیریت سوئیچ تلفنی PABX برای مدیریت ارتباطات تلفنی در چندین دفتر و همچنین کارگران از راه دور که در یک محیط اداری مستقر نیستند، بسیار آسان تر است.
  • ساده تر برای اتصال به سایر خدمات: سوئیچ تلفنی PABX به عنوان توسعه دهنده سایر روش های ارتباط دیجیتال کار می کند. پیام رسانی، ایمیل، کنفرانس و موارد دیگر می توانند به راحتی در عملکردهای اصلی یک سوئیچ تلفنی PABX ادغام شوند. استفاده از رایانه برای مسیریابی تماس های تلفنی ایجاد ارتباطات صوتی در رویکرد ارتباطی کل شرکت را بسیار آسان می کند. این ارتباط متقابل باعث افزایش حرفه ای بودن و ایجاد یک تجربه ارتباطی نرم و رضایت بخش می شود.
این مطلب را از دست ندهید   بررسی کامل سانترال بر شرکت
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − دو =