نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تفاوت اصلی SIP trunking. شما می خواهید سیستم تلفن شرکت خود را به سانترال ابر متصل کنید و از مزایای VoIP لذت ببرید. یکی از اولین سوالاتی که پیش می آید: آیا باید با هاست PBX یا SIP ترانکینگ استفاده کنم؟ می توانید مستقیماً به تفاوت بین PBX میزبان و ترانک SIP در اینجا بروید:

تفاوت اصلی SIP trunking

تفاوت اصلی SIP trunking

اول از همه، در اینجا تفاوت اساسی بین این دو وجود دارد:

Hosted PBX یک راه حل سیستم تلفن مبتنی بر ابر است که به طور کامل توسط یک ارائه دهنده خدمات شخص ثالث اداره می شود. SIP trunking تجهیزات سانترال داخلی شما را به اینترنت متصل می کند.

هنگامی که می دانید به جای سیم های مسی سنتی از طریق اینترنت تماس برقرار می کنید، به راه اندازی نیاز دارید که نیازهای شرکت شما را در حال حاضر و همچنین در آینده که به طور بالقوه رشد می کنید برآورده کند.

برای تصمیم گیری، مهم است که به VoIP از همه جهات نگاه کنید: امور مالی، تدارکات، گسترش کسب و کار و پیاده سازی. در این راهنما، ما شما را با همه آنها آشنا می کنیم و به شما کمک می کنیم آگاهانه ترین تصمیم را بگیرید.

سرویس PBX میزبانی شده

سرویس PBX میزبان یک سیستم تلفنی است که کاملاً خارج از سایت توسط یک ارائه دهنده خدمات شخص ثالث مدیریت می شود. مستقیماً به شبکه تلفن عمومی سوئیچ شده (PSTN) متصل می شود.

به عبارت دیگر، شرکتی که راه حل PBX میزبانی شده را پیاده سازی می کند، نیازی به داشتن یا نگهداری زیرساخت، تجهیزات یا نرم افزار ندارد تا یک راه حل ارتباط صوتی قابل اعتماد داشته باشد.

این مطلب را از دست ندهید   ارائه دهنده VoIP

همچنین ممکن است با سانترال مجازی، سانترال ابری، سیستم تلفن ابری یا VoIP میزبانی شده به عنوان نام های دیگر سانترال میزبان مواجه شوید. در سطح فنی، سانترال های میزبان و ترانک SIP به پروتکل شروع جلسه متکی است.

فواید استفاده از سیستم

سانترال میزبانی شده به سرعت و به راحتی و اغلب در عرض یک روز مستقر می شود. از آنجایی که توسط یک ارائه دهنده خدمات تلفن اینترنتی (ITSP) ارائه می شود، تمام آنچه برای PBX میزبان برای شروع استفاده از ارتباطات VoIP نیاز دارید عبارتند از:

  • اتصال IP
  • اتصال اینترنت

با سانترال میزبان، نیازی به تجهیزات PBX داخلی (صرافی شعبه خصوصی) نیست. شما هرگز نباید نگران هزینه های تعمیر و نگهداری، ارتقاء نرم افزار PBX یا خرابی سرویس باشید.

سانترال میزبانی شده مزایای زیادی را ارائه می دهد که شامل خدمات استاندارد VoIP (پروتکل صوتی از طریق اینترنت) می شود، مانند:

  • مدیریت و مسیریابی تماس های دریافتی
  • رسیدگی به نقل و انتقالات و نگهداری
  • ضبط تماس
  • کنفرانس تلفنی
  • پیام های خودکار
  • پست صوتی

هیچ هزینه نصب بالایی برای سخت افزار جدید، ارتقاء تجهیزات یا جایگزینی وجود ندارد. این باعث صرفه جویی در هزینه و کارایی می شود. سانترال میزبانی شده به مشاغل کوچک اجازه می دهد تا خدمات سانترال را به راحتی دریافت کنند.

بررسی SIP Trunking

SIP trunking یک سرویس VoIP است که PBX موجود شما را به اینترنت متصل می کند. این به شما امکان می دهد از PBX سخت افزاری داخلی شرکت خود استفاده کنید. قبلاً توسط کارکنان IT خودتان در محل نصب و مدیریت شده است. یک SIP Trunk یک اتصال مجازی مستقیم بین دو زیرساخت است: تجهیزات PBX و VoIP.

این مطلب را از دست ندهید   بستن صفر سانترال

ترانک SIP جایگزین خطوط ثابت سنتی می شود و تطبیق پذیری زیادی را ارائه می دهد. آنها نه تنها صدا، بلکه ویدئو، ایمیل و سایر داده ها را نیز در یک خط حمل می کنند. این امر نیاز به خطوط اضافی را که در غیر این صورت برای دسترسی به اینترنت یا ارسال فکس به آن نیاز داشتید، از بین می برد.

بر خلاف PBX میزبان، که در آن یک ارائه دهنده شخص ثالث تمام تجهیزات و نرم افزارهای مورد نیاز را در محل خود مدیریت می کند، ترانک SIP به یکی از دو مورد نیاز دارد:

  • یک PBX دارای IP در محل
  • یک دروازه VoIP برای اتصال PBX سنتی شما به ابر
  • این به سیستم تلفن تجاری فعلی شما بستگی دارد.

فواید SIP trunking

بدون SIP (پروتکل شروع جلسه)، ارتباطات تجاری شما بر ساختارهای جداگانه ارتباط صوتی و داده تکیه می کند. این سیستم قدیمی نمی تواند حجم زیادی از تماس ها را مدیریت کند. ممکن است در لحظات حساس برای مشتریان خود غیر قابل دسترس باشید.

در نتیجه، ممکن است شاهد شکست تداوم یک شرکت باشید.

با ترانک SIP، ارتباطات قابل اعتماد و سریع می شود. این شامل:

  • مسیریابی و ضبط تماس فوری
  • پیام های چند رسانه ای
  • کنفرانس ویدیویی
  • تبادل اطلاعات فوری

به عبارت دیگر، اگر از قبل تجهیزات PBX در محل خود دارید، تغییر به SIP trunking نه تنها آسان است، بلکه توصیه می شود. در مقایسه با خطوط تلفن سنتی، از ویژگی های بیشتر و خدمات تلفن بهتری برخوردار خواهید شد.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: تغییر کسب و کار با خرید Cloud PBX

این مطلب را از دست ندهید   روش ایجاد PBX VoIP
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − پانزده =