نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

سیستم های تلفنی PBX چگونه کار می کند؟

PBX یا Private Branch Exchange یک سیستم تلفنی خصوصی است که در یک شرکت استفاده می شود. این سیستم چندین خط خارج دارد که کاربران می توانند برای برقراری تماس های تلفنی خارج از خانه به اشتراک بگذارند. یک سانترال همچنین تلفن های موجود در شرکت را به یکدیگر متصل می کند و همچنین آنها را به خطوط خارجی متصل می کند. اشتراک خط در یک شرکت به این معنی است که شما می توانید تعداد بیشتری گوشی در مقایسه با خطوط مورد نیاز داشته باشید، در نتیجه هزینه ها کاهش می یابد.

سیستم های تلفنی PBX در شرکت

شما به عنوان یک شرکت باید یک شبکه PBX خریداری و نصب کنید و از داخل دفتر کار کنید. تا زمانی که خیلی فنی نباشید، بهتر است با تهیه کننده تماس بگیرید تا این کار را در دفتر تنظیم کنید. گاهی اوقات، این ارائه دهندگان به کاربران مقداری آموزش می دهند و سپس سیستم را برای فعالیت خود به شرکت واگذار می کنند. وقتی مشکلی پیش می آید، معمولاً پشتیبانی مشتری از طرف تأمین کننده ارائه می شود.

اما سیستم PBX چیست و چگونه کار می کند؟

روزهایی را که هیئت مدیره سوئیچ عمومی توسط تیمی از اپراتورها مدیریت می شود به یاد دارید؟ شاید شما آن را به یاد ندارید، اما شاید آن را در فیلم ها دیده باشید. تماس ورودی دریافت می شود و خط به صورت دستی وصل می شود و به خط مقصد متصل می شود و به این ترتیب تماس ها مجدداً مسیریابی می شدند. سیستم PBX اساساً همان مفهوم است، اما این فناوری با همه جهات جمع و جور و خودکار، جهش کرده است. PBX قبلاً توسط فناوری آنالوگ تأمین می شد. اکنون، سیستم های PBX از فناوری دیجیتال استفاده می کنند.

این مطلب را از دست ندهید   فعال کردن Call Waiting در سانترال

سیستم PBX معمولاً شامل یک صندوق تلفن است که دارای چندین خط تلفن است. این خطوط در PBX خاتمه می یابند. همچنین برای مدیریت سوئیچینگ تماس درون سیستم و خارج از آن به یک کامپیوتر نیاز دارد. همچنین شامل شبکه ای از خطوط درون PBX و البته یک تابلو یا داشبورد برای اپراتور انسانی است. شرکت های بیشتری از سیستم PBX داخلی دور شده و به سمت سیستم های دیجیتال میزبان ابر حرکت می کنند.

عنوان PBX

4 نوع گزینه PBX وجود دارد:

  • سانترال
  • IP PBX
  • میزبان / سانترال مجازی
  • میزبان / IP PBX مجازی

IP مخفف پروتکل اینترنت است. IP PBX از طریق IP یا VoIP از صدا پشتیبانی می کند. این تماس های تلفنی IP را به یک اتصال TDM متصل به مدار وصل شده برای PSTN (شبکه تلفن سوئیچ عمومی) تبدیل می کند. این سیستم همچنین از هر دو تلفن دیجیتال و آنالوگ پشتیبانی می کند. IP PBX به یک شرکت اجازه می دهد تا به آرامی به یک محیط سیستم تلفنی IP دسترسی پیدا کند.

PBX میزبان یا مجازی سیستمی چیست؟

PBX میزبان یا مجازی سیستمی است که به عنوان سرویس میزبان به شرکت تحویل داده می شود. این نوع سیستم به یک شرکت امکان می دهد تا در هزینه های مربوط به یک سیستم تلفنی پیچیده تجاری، صرفه جویی کند. اگرچه این یک سرویس میزبانی شده است، شرکت ها هنوز هم می توانند از ویژگی هایی مانند پست صوتی، نمابر، متصدیان خودکار، تماس های کنفرانسی، منوهای سنگ محک، گزارش های تماس، حسابرسی تماس و غیره استفاده کنند.

آنها همچنین مسئولیت مدیریت کلیه تجهیزات و نرم افزارهای موجود در یک سرویس PBX مجازی را دارند. این نوع سیستم ها می توانند از طریق PSTN، از طریق اینترنت یا از طریق ترکیبی از این دو عمل کنند.

این مطلب را از دست ندهید   بهترین مارک سانترال

مزیت سیستم PBX میزبان، هزینه های اولیه اولیه است که معمولاً بصورت ماهانه اجاره می شود. در حالی که شما هرگز سیستم PBX خارجی ندارید، هزینه های اجاره ماهانه پایین می تواند متناسب با نیازهای مشاغل باشد زیرا مقرون به صرفه است. اگر بخواهید سیستمی را در دفتر کار خود بخرید و نصب کنید می توانستید هزینه های هزاران دلار را در نظر بگیرید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =