نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

انواع سانترال چیست؟

چهار سیستم اصلی PBX وجود دارد که از نظر مکان و عملکرد از یکدیگر متمایز می شوند. یک PBX ممکن است در محل کسب و کار یا در خارج از دفتر مدیریت PBX واقع شود. آنها ممکن است توسط پروتکل اینترنت (IP) یا توسط فن آوری های قدیمی تر مانند خطوط تلفن آنالوگ یا دیجیتال کار کنند.

سانترال سنتی

  • PBX پیش فرض (واقع در محل کار، با استفاده از سیستم های آنالوگ یا دیجیتال)
  • میزبان PBX سنتی (واقع در خارج از سایت، با استفاده از سیستم های آنالوگ یا دیجیتال)

تلفن سانترال مبتنی بر IP

  • IP PBX On-Premise (واقع در محل کار، با استفاده از ارتباطات IP)
  • میزبان IP PBX (واقع در خارج از سایت، با استفاده از ارتباطات IP)

PBX چگونه کار می کند؟

PBX در اطراف یک صفحه PBX مستقر است. سالها پیش، این به معنای پانل سیم کشی در معرض پریزهایی بود که اپراتور در آن سیم ها را وصل می کرد تا اتصالات تماس ها را کامل کند. آنها به معنای واقعی کلمه، تخته هایی با پریزهای متصل به بسته های متراکم سیم بودند که از طریق آنها تماس ها قطع می شد. امروز آنها صفحه های مدار هستند: بسیار جمع و جور و بسیار کارآمد.

قلب سانترال یک رایانه تخصصی است که نیازهای مسیریابی تعداد زیادی از مسیرهای ارتباطی را ارزیابی می کند، بسیاری از پیوندها را به طور همزمان هدایت می کند و از پهنای باند محدود استفاده می کند. چیزی که زمانی به اپراتورهای انسانی و فضای کاری عظیم احتیاج داشت اکنون در یک شکاف واحد در یک رک سرور جای می گیرد.

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت PBX و PABX

PBX میزبان در دو نوع اصلی وجود دارد: سیستم میزبان استاندارد و PBX مجازی. سیستم های میزبان استاندارد مانند PBX در محل هستند اما از نظر فیزیکی در مرکز سرور یک ارائه دهنده قرار دارند. PBX مجازی اصطلاحی است که اغلب به جای PBX میزبان به کار می رود، اما در برخی موارد تفاوت متمایزی وجود دارد: PBX مجازی ممکن است به یک سیستم بسیار ساده اشاره داشته باشد که فقط مسیریابی تماس را در مکان های خاص مدیریت می کند. چنین سیستم هایی ممکن است با برنامه های چند سایته، شماره گیری مستقیم به داخل، یا بسیاری از ویژگی های قوی تر موجود در PBX میزبان واقعی دست و پنجه نرم کنند.

چرا یک نوع را نسبت به نوع دیگر انتخاب کنید؟

هر پیکربندی سیستم تلفنی مشاغل دارای مزایا و معایبی است. هنگام انتخاب پیکربندی برای مشاغل، ساده ترین راه برای تعیین گزینه مناسب، بررسی دو متغیر اصلی است: مکان و نوع ارتباط.

در محل مقابل خارج از سایت

سیستم های Onsite (PBX پیش فرض) کنترل مستقیم تری بر عملکرد سیستم تلفن ارائه می دهند. هنگامی که یک کسب و کار نیاز به افزودن، تغییر یا حذف یک خط از سیستم دارد، می توان آن را در داخل اداره کرد. با این وجود، این امر به تخصص بالایی از متخصصان IT در محل نیاز دارد. گزینه های Offsite یا Hosted، مسئولیت پیکربندی و نگهداری را به یک ارائه دهنده خدمات منتقل می کنند. کنترل مستقیم سیستم محدود است، اما کارکنان IT شرکت فقط به درک اساسی از سیستم تلفن نیاز دارند.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با 3 سیستم رایج سانترال

آنالوگ / دیجیتال در مقابل پروتکل اینترنت

سیستم های آنالوگ از سیم کشی سنتی استفاده می کنند و به طور کلی از سخت افزار شبکه رایانه ای یک شرکت متمایز هستند. سیستم های مبتنی بر IP در همان سیستم های شبکه ای که برای ارسال و دریافت ایمیل، مرور وب و سایر عملکردهای آنلاین استفاده می شود، ادغام شده اند. سیستم های با سیم سنتی به طور معمول نسبت به سیستم های اولیه مبتنی بر IP نگرانی های کیفیت تماس کمتری دارند – اگرچه سیستم های مدرن در شبکه های قوی بسیار پیشرفت کرده اند. استفاده از سیستم های مبتنی بر IP معمولاً به شرکت امکان می دهد تا تمام نیازهای ارتباطی خود را توسط یک ارائه دهنده برطرف کند، این امر باعث ساده سازی نگرانی های صورتحساب و پشتیبانی می شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 16 =