نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تعریف PABX

اصطلاح PABX به مبادله شعبه خودکار شخصی گفته می شود. بیایید هر یک از این کلمات را خراب کنیم تا بهتر بفهمیم شبکه تلفن PABX چیست و چگونه کار می کند.

خصوصی

PABX یک شبکه خصوصی از خطوط تلفن است. اصطلاح private در اینجا دو معنی جداگانه اما همپوشانی دارد:

اول، این سیستم به طور مستقل از شبکه تلفن سوئیچ عمومی کار می کند. تماس هایی که در این شبکه تلفن ها برقرار می شوند توسط یک شرکت ارتباط از راه دور ضبط، صورتحساب یا با واسطه دیگری انجام نمی شوند.

دوم، یک PABX به طور خصوصی متعلق به یک شرکت است. تمام زیرساخت های لازم برای برقراری تماس PABX از دارایی های شرکت میزبان است. (توجه به این نکته مهم است که راهکارهای میزبان PABX کمی متفاوت هستند زیرا زیرساخت ابری که یک راه حل میزبان PABX به آن وابسته است توسط یک شرکت شخص ثالث متعلق و نگهداری می شود.) با این حال، در هر حالت، این زیرساخت یک دارایی خصوصی است.

سیستم خودکار

در اینجا، اصطلاح (اتوماتیک) برای فرآیند خودکار اتصال دو تماس گیرنده اعمال می شود. PABX به جای اینکه از طریق اپراتور انسانی اداره شود، از رایانه و نرم افزار برای اتصال دو تماس گیرنده استفاده می کند.

این اصطلاح بیانگر این است که ارتباطات صوتی درخواستی به سرعت اتفاق می افتد و به مداخلات غیرضروری انسان متکی نیست. این از نظر منابع کارآمد است.

اتوماسیون همچنین استفاده از ویژگی های اضافی را آسان تر می کند. عملکردهای خودکار قدرتمند را می توان در بالای فرآیند اتصال اولیه به صورت لایه لایه قرار داد. اتوماسیون اتصال خط تلفن به این معنی است که شرکتها می توانند به راحتی ارسال تماس، تلفیق ایمیل و سایر توابع پیشرفته دیگر را در جعبه ابزار ارتباطی خود ایجاد کنند. بنابراین، سوئیچینگ خودکار تعداد زیادی از قابلیت های متصل را ارائه می دهد.

این مطلب را از دست ندهید   معایب سیستم PBX Cloud

شاخه در PBX

اصطلاح (شاخه) بر روی استعاره درخت بنا شده است تا نحوه اتصال یک سیستم PABX با شبکه تلفن سوئیچ عمومی (PSTN) را توصیف کند. خطی که مستقیماً به PSTN متصل می شود به عنوان خط تنه شناخته می شود. خطوط شعبه خطوط تلفنی مدیریت شده PABX هستند که به تک تک کارمندان یک شرکت متصل می شوند.

در اینجا کلمه (شاخه) به این معنی است که این سیستم به چند خط تلفن خارجی امکان اتصال به بسیاری از خطوط داخلی را می دهد. این اصطلاح توصیف یک رابطه یک به چند است.

تبادل

اگر شاخه ها شکل PABX را توصیف کنند، کلمه (Exchange) عملکرد آن را توصیف می کند. PABX به عنوان نقطه تبادل تماس گیرنده و گیرنده تماس عمل می کند. با استفاده از یک تماس تنه ای و یک آرایه پیچیده از خطوط انشعاب، یک PABX با موفقیت یک خط صوتی درخواست شده را باز می کند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =