نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آیا برای VoIP به PBX احتیاج دارید؟

مشاغل شما برای استفاده مؤثر از VoIP به سیستم PBX نیاز ندارد. تنها نیاز به VoIP اتصال به اینترنت و تلفن VoIP است. ارائه دهنده VoIP شما همچنین می تواند بیشتر ویژگی های PBX را بدون سخت افزار PBX در محل به شما ارائه دهد.

اگر از قبل PBX در دفتر کار خود دارید، می توانید PBX مبتنی بر cloud را برای استفاده از VoIP برای رسیدگی به تمام تماس های شرکت خود پیاده سازی کنید.

PBX در مقابل VoIP: 27 تفاوت برتر

PBX و VoIP مزایا و معایبی دارند. در زیر، ما 27 تفاوت حیاتی را برای کمک به شما در انتخاب سیستم مناسب برای ارتباط صوتی برجسته می کنیم.

1) سرمایه گذاری مقدماتی

نصب PBX در محل پروژه بزرگی است و نیاز به سرمایه گذاری زیادی دارد. منبع تغذیه بدون وقفه، روترهای گران قیمت، دروازه های VoIP، نرم افزار و سایر سخت افزارها مورد نیاز است. هزینه آن معمولاً هزاران دلار است.

این قبل از فاکتور گرفتن در هزینه تلفن یا هدست واقعی است.

با استفاده از VoIP، اصلی ترین سخت افزاری که باید در آن سرمایه گذاری کنید تلفن های IP است. حتی می توانید از هدست های USB با رایانه برای کاهش بیشتر هزینه های اولیه استفاده کنید.

2) هزینه های جاری

ارائه دهندگان VoIP معمولاً از یک مدل اشتراک پیروی می کنند. با Nextiva می توانید ماهانه 20 دلار در ازای هر کاربر پرداخت کنید. حتی برنامه های ابتدایی ما ویژگی های PBX مانند مسیریابی تماس و ارسال را فراهم می کند.

هزینه های جاری PBX در محل به تنظیمات شما بستگی دارد. این برنامه ها می توانند شامل مجوزهای نرم افزار، هزینه های نگهداری و خدمات، هزینه های بروزرسانی و قبض تلفن شما باشند. هزینه های تلفن ثابت برای کسب و کار به تنهایی می تواند تا 60٪ گران تر از VoIP باشد.

3) کیفیت تماس

از زمان تلاش اولین شرکت VoIP برای تحقق بخشیدن به تلفن های IP در سال 1995، همه چیز تغییر کرده است. VoIP اکنون معمولاً از همان کدک صوتی PSTN برای ارائه تماس های صوتی HD استفاده می کند. گفته شد، پهنای باند ناکافی یا خطاهای پیکربندی شبکه می تواند بر کیفیت تماس VoIP تأثیر بگذارد.

کیفیت صدای سیستم های PBX می تواند به همان اندازه بالا باشد. در حقیقت، بیشتر سیستم های PBX مدرن از فناوری VoIP استفاده می کنند.

این مطلب را از دست ندهید   معایب PBX در کسب و کار

در نهایت، کیفیت سخت افزار (مواردی مانند روترها، سوئیچ ها و دروازه VoIP) کیفیت تماس های شما را تعیین می کند.

4) مقیاس پذیری

فناوری مرکز تماس با VoIP به سرعت قابل اندازه گیری است. تلفنهای VoIP بیشتری سفارش دهید، کاربران را به طرح خود اضافه کنید و تمام. ممکن است مجبور شوید برنامه اینترنت باند پهن خود را ارتقا دهید یا یک سوئیچ شبکه اضافه کنید.

با PBX به همین سادگی نیست. شما باید خطوط تلفن اضافی اضافه کنید و سخت افزار جدید نصب کنید. برای دفاتر جدید، شما باید یک سیستم PBX کاملاً جدید نصب کنید.

5) قابلیت اطمینان

قابلیت اطمینان VoIP به ارائه دهنده VoIP شما بستگی دارد. Nextiva دارای یک شبکه دارای امتیاز 5/5 با 99.999٪ آپدیت است. ما همچنین هزاران نظر مثبت در مورد چندین وب سایت صنعت دریافت کرده ایم.

نصب PBX مناسب معمولاً بسیار قابل اعتماد است. تنها عامل X این است که آیا تیم فناوری اطلاعات شما تخصص لازم را دارند یا خیر. در غیر این صورت، عیب یابی و رفع مشکلات می تواند منجر به خرابی طولانی شود.

6) تحرک تیمی

با استفاده از VoIP امکان برقراری تماس از طریق رایانه یا تلفن همراه وجود دارد. Nextiva برنامه های بومی را برای iPhone، Android و رایانه رومیزی ارائه می دهد. خدمات مشتری و فروش مجدد می توانند تماس های خارج از دفتر را اداره کنند. آنها می توانند در هنگام بیماری از خانه کار کنند و در جاده تماس اضطراری بگیرند.

سیستم های PBX در پیش فرض برای اتصال تلفن های خود به یک شبکه داده داخلی متکی هستند. در خارج از دفتر نمی توانید از هیچ تلفن یا دستگاهی استفاده کنید. بنابراین VoIP همچنین یک دارایی استخدام است، زیرا 92٪ از هزاره ها انعطاف پذیری را هنگام شکار شغل اولویت می دهند.

7) فناوری سازگار با استاندارد

داشبورد PBX که به طور اختصاصی ساخته شده است اغلب بدون در نظر گرفتن استانداردها ایجاد می شود. این فقط با انتخاب محدودی از سخت افزار شبکه و تلفن ها به درستی کار می کند.

با یک راه حل میزبان مدرن مانند Nextiva، داستان متفاوتی است. ما از استانداردهای VoIP و کدک های فعلی پیروی می کنیم، به شما امکان می دهد از روترهای پیشرفته، تلفن ها، هدفون ها و سایر سخت افزارها استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید   محیط نرم افزار upcmc (بخش دوم)

8) تماس اضطراری

هر دو شماره VoIP و PBX با شماره تلفن های معمولی متفاوت هستند. آنها مکان مشخص و متصل ندارند.

PBX ها شبکه های تماس داخلی هستند. کاربران ممکن است ندانند که برای شماره گیری 911 باید به یک خط خارج برسند. همچنین برای کاربران امکان دارد که به طور ناخواسته هنگام برقراری تماس بین المللی 911 را شماره گیری کنند.

گرچه هیچ یک از گزینه ها برای تماس های اضطراری مناسب نیست، اما شیوع تلفن های همراه این مسئله را مسئله ای نمی کند.

9) امنیت

امنیت VoIP از یک ارائه دهنده خدمات به سرویس دیگر متفاوت است. Nextiva بودجه امنیتی چند میلیون دلاری دارد. مهندسان 24/7 شبکه های ما را رصد می کنند و ما آزمایش های نفوذ منظمی را ترتیب می دهیم.

PBX در محل تماس های خارجی را مستقیماً به PSTN هدایت می کند. از آنجا که سیستم به اینترنت متصل نیست، خطر هک شدن وجود ندارد.

10) تماس های داخلی

ارائه دهندگان VoIP معمولاً با همه تماس های محلی یکسان رفتار می کنند. آنها تمایزی بین تماس های محلی و تماس های بین شهری ندارند. Nextiva تماس های نامحدودی را در ایالات متحده، کانادا و پورتوریکو با قیمت 18 دلار در ماه ارائه می دهد.

شرکت های دارای تلفن ثابت ممکن است بسته به برنامه خود هزینه های طولانی یا دقیقه ای را پرداخت کنند. تغییر از تلفن ثابت به VoIP می تواند تماس داخلی را بسیار ارزان تر کند.

11) تماس های بین المللی

شرکت های تلفنی برای تماس های بین المللی نرخ های دقیقه ای مضحکی می گیرند. اگر PBX شما از تلفن ثابت استفاده می کند، باید به طور منظم نرخ شرکت تلفن را پرداخت کنید.

اما با VoIP، نرخ مکالمه بین المللی بسیار پایین تر است. نرخ Nextiva از 0.01 دلار در دقیقه شروع می شود. همچنین می توانید با تلفنهای دیگر VoIP به صورت رایگان – در هر جای دنیا – با تلفنهای دیگر تماس بگیرید.

12) قطعی ها

خطوط تلفن آنالوگ مستقل از شبکه برق هستند. اما تاسیسات PBX، با سرورها و دروازه های داخلی، به برق متکی هستند.

VoIP، به همین ترتیب، از طریق اینترنت با PSTN متصل می شود و مودم ها برای عملکرد به برق نیاز دارند. بنابراین PBX و VoIP در اینجا گره می خورند، زیرا هر دو با قطعی آفلاین می شوند.

این مطلب را از دست ندهید   خصوصیات استاندارد PABX

با این حال، با استفاده از Nextiva، نمایندگان همچنان می توانند تماس ها را در هنگام قطع محلی با استفاده از برنامه تلفن هوشمند ما اداره کنند.

13) ویژگی های پیشرفته پست صوتی

هیچ کس نمی خواهد با شماره پست صوتی تماس بگیرد و به آرامی از طریق هر پیام گوش کند. PBX و VoIP ویژگی های پیشرفته ای مانند پست صوتی به متن و پست صوتی برای ایمیل را ارائه می دهند.

با PBX ممکن است مجبور باشید در سخت افزارهای اضافی برای هر یک از ویژگی ها سرمایه گذاری کنید. برنامه های سازمانی Nextiva شامل پیام صوتی متن و پست صوتی ایمیل است.

14) گزینه های ارائه دهنده خدمات

با ظهور VoIP و PBX میزبان، تعداد بسیار کمی از شرکتهای ارائه دهنده سیستمهای PBX پیش فرض وجود دارند.

بدون ارائه دهنده PBX محلی، برای نصب باید به پیمانکاران اثبات نشده یا تیم خود اعتماد کنید.

در مورد VoIP گزینه های بسیار بیشتری وجود دارد. اکثر شرکت های تلفن و ارائه دهندگان خدمات تلفن همراه نیز به VoIP تبدیل شده اند.

به عنوان مثال، Nextiva برای دهه ها ارتباطات تجاری را تقویت کرده است.

15) ارتباطات چندرسانه ای

نصب PBX آنالوگ، طبق تعریف، فقط می تواند تماس های صوتی را مدیریت کند.

با استفاده از IP PBX و VoIP می توانید از پیام های فوری و تماس های کنفرانسی استفاده کنید. تفاوت در این است که با VoIP می توانید این کار را از طریق دفاتر و دولت انجام دهید.

با برنامه های حرفه ای و سازمانی ما، تماس های ویدیویی، صوتی و کنفرانسی VoIP نامحدود در هزینه ماهانه شما گنجانده شده است.

16) قراردادها و شرایط

نصب PBX در محل معمولاً شامل قراردادهای خدمات طولانی مدت است. شما همچنین مجوزهای نرم افزار PBX را به صورت چند ساله خریداری می کنید.

با Nextiva، شما می توانید با یک قرارداد طولانی مدت متعهد شوید یا ماه به ماه بدون هیچ گونه شرایط و هزینه پنهانی بروید. اطلاعات بیشتر در مورد هزینه های Nextiva را اینجا بخوانید.

بنابراین آزمایش راه حل های VoIP در کوتاه مدت ایمن تر است.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سیزده =