نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آیا PBX هنوز یک اصطلاح مرتبط است؟

سالها، صرافی خصوصی شعبه (PBX) استاندارد صنعتی برای توصیف سیستم های تلفنی کسب و کار بود، اما آیا این اصطلاح اکنون منسوخ شده است؟ قطعاً می گوییم بله ؛ با این حال، تعداد افرادی که هنوز در مورد IP PBX، VoIP PBX و Cloud PBX سوال می کنند ثابت می کند که هنوز هم سردرگمی وجود دارد.

اساساً، PBX اصطلاحی قدیمی است که برای توصیف یک سیستم تلفنی درجه یک طراحی شده است که برای به اشتراک گذاشتن خطوط و مسیرهای تماس طراحی شده است. امروزه ما از اصطلاحاتی مانند IP، VoIP یا میزبان برای توصیف دقیقاً یک چیز استفاده می کنیم، بنابراین دیگر نیازی به برچسب PBX نیست.

همانطور که گفته شد، درک تاریخچه PBX و نقش آن در تکامل فناوری های قوی امروز بسیار ارزشمند است.

PBX در آغاز

اصطلاح PBX در اوایل دهه 70 برای توصیف سیستم هایی ساخته شده بود که از (صندوق عقب)، یا خطوط تلفن، (ایستگاه) یا تلفن های میز تشکیل شده بودند. یک سیستم PBX کنترل سرعت تماس خارجی و داخلی را برای مشاغل سریعتر، راحت تر و کم هزینه تر می کند.

یک PBX را می توان (مادر) سیستم تلفنی مدرن با آغاز فروتنانه در اوایل دهه 1900 به عنوان سیستم های تابلو برق خصوصی دانست که توسط اپراتورهای مسئول مسیریابی تماس های تلفنی اداره می شود. برای مشاغلی که هنوز توانایی تهیه تجهیزات PBX خود را ندارند – که فضای زیادی صرف و هزینه زیادی می شد – می توان بلوکهای اختصاصی تابلو را از شرکتهای تلفن عمومی برای مدیریت تماسهای داخلی خود اجاره کرد. این بسته ها با نام Centrex Service، مخفف Central Office Exchange Service – اصطلاح دیگری که معمولاً قابل تشخیص است، فروخته شدند.

این مطلب را از دست ندهید   مقایسه سیستم تلفن pbx و volp

تکامل PBX

با ظهور پروتکل اینترنت (IP PBX) که راه را برای فناوری های VoIP (انتقال سیگنال های صوتی به عنوان داده از طریق اتصال به اینترنت) هموار می کند، به اواسط دهه 1990 بروید. این سیستم انقلابی در سیستم های تلفنی تجاری با ویژگی ها و قابلیت های پیشرفته گروه بندی شده تحت اصطلاح ارتباطات یکپارچه (UC) که شامل تلفن های نرم افزاری، تلفیق تلفن همراه، پیام رسانی فوری، تماس ویدیویی و فناوری حضور وجود دارد

آیا تفاوتی بین PBX و VoIP وجود دارد؟

VoIP عصر میزبانی Cloud را آغاز کرده است – استفاده از اتصال اینترنت ایمن و فناوری Cloud ارائه دهنده برای میزبانی “مغز” سیستم تلفنی، بنابراین نیاز به سرمایه گذاری های سخت افزاری بزرگ را از بین می برد.

با میزبانی ابری، مشاغل اکنون می توانند در هزینه های خود صرفه جویی کنند اما همچنان از یک سیستم تلفنی کاملاً ممتاز بهره مند می شوند. (PBX میزبان) اساساً فقط یک سیستم VoIP میزبان است. توصیف PBX به سادگی مورد نیاز نیست.

سیستم مخابراتی مناسب برای تجارت خود را دریافت کنید

اگر به دنبال یک سیستم تلفنی جدید تجاری هستید، توصیه می کنیم در مورد VoIP و سیستم های تلفنی میزبان سiringال کنید – نیازی به استفاده از اصطلاح PBX در جستجوی شما نیست. بهتر از این، با کارشناسان Sunco تماس بگیرید و به تیم ما اجازه دهید حدس بزنند تا یک راه حل جدید تلفن پیش فرض یا میزبان پیدا کنند که بهترین کار را برای تجارت شما داشته باشد!

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + هشت =