نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

انواع سیستم تلفن سانترال/ اگر فکر می کنید سیستم تلفن صرافی شعبه خصوصی بهترین انتخاب شماست، هنوز باید تصمیماتی بگیرید. هر نوع خدمات تلفن PBX را که برای شرکت شما در دسترس است بررسی کنید.

انواع سیستم تلفن سانترال

سیستم تلفن سانترال آنالوگ

این سیستم تلفن سنتی و درون اداری است و ده ها سال است که وجود داشته است. از طریق خطوط تلفن ساده قدیمی (POTS) به PSTN (شبکه تلفن سوئیچ شده عمومی) متصل می شود. تماس های تلفنی، حتی انتقال فکس توسط PBX با استفاده از خطوط تلفن فیزیکی انجام می شود. سیستم تلفن سانترال آنالوگ امکان برقراری تماس و انتقال تماس ها را در داخل مکان می دهد. آنها همچنین تماس های ورودی و خروجی را با استفاده از خطوط بیرونی کنترل می کنند.

به خاطر داشته باشید که سیستم های آنالوگ قبل از اینترنت آمدند و از خطوط تلفن مسی سنتی استفاده می کنند. این بدان معناست که آنها نمی توانند از بسیاری از ویژگی های امروزی که ممکن است در سیستم های تلفن پیشرفته تر مانند خدمات چندرسانه ای، تبدیل پست صوتی به ایمیل یا قابلیت های کار از راه دور مشاهده کنید، استفاده کنند. همچنین، اگر کسب و کار شما رشد کند، ممکن است نیاز به افزودن جک‌ها و سیم‌های تلفن جدید برای پشتیبانی از کارکنان اضافی داشته باشید. نکته مثبت این است که از آنجایی که سیستم‌های PBX سنتی مستقل هستند، اگر اینترنت قطع شود، اتصال تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد.

سیستم سانترال VoIP

VoIP یا IP PBX یک نسخه جدیدتر از صرافی شعب خصوصی است. این دستگاه عملکردی مشابه یک PBX سنتی دارد، اما بسیاری از ویژگی های اضافی را نیز ارائه می دهد. علاوه بر آن، ممکن است گزینه مقرون به صرفه تری باشد. IP PBX به جای استفاده از خطوط تلفن سنتی، از پروتکل اینترنت استفاده می کند. صدا به داده ای تبدیل می شود که از طریق اینترنت منتقل می شود، سپس برای گیرنده به صدا تبدیل می شود.

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت PBX و PABX

با IP PBX، نگهداری و رشد بسیار ساده است. شما همچنین به ویژگی‌های ارتباطی یکپارچه مانند تحرک BOYD (دستگاه خود را بیاورید)، ویدئو کنفرانس و پیام‌رسانی دسترسی خواهید داشت که سیستم‌های PBX آنالوگ از انجام آن‌ها ناتوان هستند. علاوه بر این، IP PBX نیز خارج از یک مکان واحد کار می کند.

Cloud PBX

Cloud PBX به سانترال میزبان نیز معروف است. این یک نوع فرعی از سیستم تلفن IP است. با استفاده از اتصال اینترنت به ارائه دهنده خدمات VoIP در حال اجرا است. به غیر از تلفن های فیزیکی و اتصال به اینترنت به هیچ تجهیزاتی در محل نیاز نیست. این به این دلیل است که همه اینها توسط ارائه دهنده خدمات مراقبت می شود. همه تماس‌های ورودی و خروجی از طریق ارائه‌دهنده خدمات هدایت می‌شوند که صدا را به بسته‌های داده ارسال می‌کند یا تماس را به یک PSTN (شبکه تلفن سوئیچ‌شونده عمومی) می‌دهد.

برای استفاده از سیستم‌های تلفن PBX میزبان، فقط به اتصال پهنای باند به اینترنت نیاز دارید. این گزینه از چندین دستگاه تلفنی از جمله تلفن های کنفرانس اداری و تلفن های هوشمند پشتیبانی می کند. همچنین انواع مختلفی از ویژگی های پیشرفته را ارائه می دهد.

سانترال داخلی

این کمی متفاوت از سیستم های تلفن PBX میزبانی شده است. هنوز هم از فناوری IP صوتی برای مدیریت سیستم تلفن تجاری استفاده می کند. با این حال، سرورهای مدیریت تماس های خروجی و ورودی در محل نگهداری می شوند. در اینجا، ویژگی های موجود اساساً یکسان هستند. از اتصال اینترنت استفاده می‌کند، می‌تواند از دستگاه‌های تلفن همراه پشتیبانی کند و مزایایی مانند پست صوتی به ایمیل را ارائه می‌دهد.

این مطلب را از دست ندهید   Samsung OfficeServ 7030 PABX

چالش سانترال داخلی این است که هزینه اولیه نصب و نگهداری وجود دارد. شرکت‌هایی که این نوع سیستم تلفن سانترال را انتخاب می‌کنند، باید کارکنان فناوری اطلاعاتی داشته باشند که قادر به نگهداری آن باشند.

با این حال، این هزینه به مرور زمان کاهش می یابد. از شما در برابر افزایش هزینه ها محافظت می کند که منجر به کاهش هزینه های ماهانه پس از پوشش هزینه ها می شود. IP PBX داخلی همچنین به کاربران این امکان را می دهد که ارتباط خود را با یک ارائه دهنده خدمات تلفن موجود حفظ کنند و سیستم خود را به صورت داخلی پیکربندی کنند.

مزایای سیستم PBX

بسیاری از مزایای سیستم های تلفن PBX به نوع انتخاب شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر رشد کسب و کار شما نسبتا ثابت باشد، ممکن است یک PBX آنالوگ مقرون به صرفه باشد و برای شما خوب کار کند. همچنین می‌توانید روی سیستم تلفن قدیمی خود حساب کنید تا در زمانی که دیگر سیستم‌های تلفن مبتنی بر اینترنت از کار افتاده‌اند، فعال بماند.

مزایای سیستم های تلفن PBX میزبانی شده

اگر به دنبال سیستم های تلفن برای یک تجارت رو به رشد هستید، PBX میزبان را بررسی کنید:

  • راه اندازی Plug-and-play.
  • مقیاس پذیری.
  • حمایت از کارگران در محل و سیار.
  • ویژگی‌های همکاری مانند کنفرانس، اشتراک‌گذاری صفحه و پیام‌رسانی فوری.
  • بدون نیاز به تجهیزات سخت افزاری و کارکنان حرفه ای IT.
  • ساده ترین سیستم ارتباطی یکپارچه برای نصب و نگهداری.
  • ویژگی هایی که تیم های پشتیبانی مشتری را توانمند می کند.
  • ادغام با CRM، تیم های مایکروسافت و سایر سیستم های شخص ثالث.
  • یک گزینه عالی برای مشاغل کوچک بدون بودجه برای سرمایه گذاری در زیرساخت های تلفن.
این مطلب را از دست ندهید   نوع خط در PBX

مزایای سانترال در محل

داشتن یک PBX سیستم در محل مزایایی دارد. این شامل:

  • هزینه های عملیاتی کم
  • کنترل اضافی از طریق داشتن تجهیزات.
  • حفظ رابطه خود با شرکت تلفن خود
  • بدون مجوز ماهانه یا سالانه یا هزینه اشتراک.
  • توانایی بیشتر برای تعیین سطح امنیت.

معرفی سیستم PBX سنتی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 12 =