نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

فوروارد کردن تماس های داخلی در سانترال 824 پاناسونیک

یکی از دستگاه های مهم و کاربردی که در سازمان ها و ادارات بزرگ دیده می شود سانترال است. این دستگاه کاربردی به راحتی میتواند خطوط شهری را مدیریت کند. به راحتی با استفاده از این دستگاه می توانید چندین خطوط تلفن را بررسی کند و تماس ها را برقرار کند. از مزایای مهم اسن دستگاه می توان به صرفه جویی در زمان، مکان و هزینه اشاره کرد. شرکت های مختلفی در جهان وجود دارد که سازنده ی این دستگاه می باشند یکی از این شرکت ها پاناسونیک است این دستگاه را در 3 سری وارد بازار کرده است. در این مقاله در رابطه با نحوه ی فوروارد کردن تماس های داخلی در سانترال 824 پاناسونیک اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

راه اندازی تلفن گویا روی سانترال  

فوروارد کردن تماس ها

فوروارد کردن تماس ها به این صورت است که بعد از راه اندازی تماس های داخلی می توان تماس ها را به خطی دیگر و یا تلفن همراه فوروارد نمایید. برای فهم ساده تر به طور پیش فرض دو خط 102 و 103 را داریم و میخواهیم خط 102 را روی خط 103 فوروارد نماییم.

انتقال تمامی تماس ها

در حالتی که بخواهید تمام تماس های ورودی به شماره ی 103 انتقال پیدا کند باید دکمه ی SP-PHONE را روی تلفنی که شماره 102 روی آن قرار دارد فشار دهید. سپس بعد از فشار دادن دکمه باید دکمه های FWD و سپس 1 را فشار دهید. سپس باید شماره ی 103 را وارد نمایید و بعد از وارد کردن شماره به راحتی تمام تماس های ورودی 102 به 103 انتقال پیدا می کند. برای تایید نیز در اخر باید دکمه ی مربع را فشار دهید. در این حالت تمامی خطوط شهری 102 به 103 انتقال پیدا می کند.

این مطلب را از دست ندهید   کاهش سرعت دستگاه PBX

نشانه های انتقال خط به خط دیگر

برای متوجه شدن این موضوع که تماس ها انتقال پیدا کرده است باید دکمه ی SP-PHONE را فشار دهید و سپس متوجه می شوید که بوق داخلی این تلفن تغییر کرده است. در این حالت ابتدا چند بوق تیکه تیکه و سپس بوق ممتد را می شنوید که این به معنای انتقال تماس های داخلی می باشد. نشانه  دیگر نیز این است که چراغ FWD شروع به چشمک زدن می کند. این دو حالت نشانه ی انتقال این خط به خط دیگر است.

نشانه ی سوم این است که در صورت برقراری تماس با این داخلی روی تلفن 102 علامت فلش ظاهر می شود و این فلش به معنای فوروارد کردن این خط به خط دیگر است.

فوروارد و انتقال تماس ها روی گوشی انالوگ

به دلیل اینکه روی تلفن های آنالوگ دکمه ی FWD وجود ندارد برای انتقال این خط روی تلفن باید از کد 71 استفاده نمایید. به این صورت که ابتدا باید دکمه ی SP-PHONE را فعال کرده و سپس کد 71 را وارد نمایید تا صفحه ی بعدی نمایان شود. بعد از نمایان شدن مرحله باید حال باید شماره ی مورد نظر خود را وارد نمایید تا تماس بر روی این شماره انتقال پیدا کند. بعد از وارد کردن شماره باید مربع را فشار دهید تا تغییرات اعمال شود.

نحوه ی غیر فعال نمودن حالت انتقال

برای بازگشت به حالت اولیه باید کد 7100 را استفاده نمایید. برای این کار باید دکمه ی اسپیکر را فشار داده و سپس کد را وارد نمایید. بعد از غیر فعال کردن حالت انتقال چراغ دکمه ی FWD نیز خاموش می شود و به حالت اولیه خود باز می گردد.

این مطلب را از دست ندهید   Samsung OfficeServ 7200 PABX

فعال کردن حالت BUSY NO ANSWER

فعال کردن این حالت به شما این امکان را می دهد تا زمانی که قادر به پاسخگویی تماس نیستید و به دلیل مشغول بودن نمی توانید آن را پاسخ دهید تماس برای مدتی پشت خط بماند.

با فعال بودن این حالت در صورت عدم پاسخ ندادن آن در زمانی مناسب این تماس خود به خود به داخلی دیگر منتقل می شود تا روند پاسخگویی انجام شود و تماس از دست نرود.

برای این کار ابتدا باید با توجه به مطلب فوق باید فوروارد تماس ها را غیر فعال نمایید. (این حالت برای زمانی توصیه می شود که تماس های خود را فوروارد کرده اید در غیر این صورت انجام این کار لازم نیست)

دوباره فرض می کنیم دو خط 102 و 103 داریم و قصد داریم در صورت اشغال بودن خط 102 تماس ها را به خط 103 انتقال دهیم. برای اینکار روی تلفنی که داخلی 102 در آن فعال است دکمه ی اسپیکر را فشار دهید. بعد از فشار دادن این دکمه حال باید کد 71 در گوشی انالوگ و یا دکمه ی fwd را در گوشی ها هایبرید فشار دهید. بعد از آن باید کد 2 را وارد نمایید و در مرحله ی بعد باید شماره ی 103 یا شماره ای که قرار است تماس ها به آن متصل شود را وارد کرده و مربع را فشار دهید. در این حالت تمامی تماس های 102 در صورت اشغال بودن فوروارد به تلفن 103 می شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − سه =