آشنایی با کدهای تلفن سانترال در دستگاههای پرظرفیت
سانترالهای پرظرفیت پاناسونیک امکانات متعددی را در اختیار کاربران قرار میدهند و برای شرکتها و ادارات متوسط یا بزرگ مناسب میباشند. یکی از محبوبترین دستگاههای سانترال پرظرفیت پاناسونیک، مدل KX-TDA100 میباشد. این دستگاه قابلیت ارائه 120 خط شهری و 160 داخلی دا دارا میباشد ( البته در صورتی که کارتهای مناسب بر روی آن نصب گردند ). بعد از اینکه این سانترال را به کمک اتصال به کامپیوتر و با استفاده از نرم افزار UPCMC برنامه ریزی کردید، میتوانید از قابلیتهای مختلف آن بر روی دستگاههای تلفن مجموعه استفاده نمایید.
در صورتی که بخواهید این سانترال را با استفاده از یک دستگاه تلفن برنامه ریزی کنید، احتیاج به یک تلفن دیجیتال مدیریتی خواهید داشت که باید توسط یکی از خروجیهای دیجیتال دستگاه سانترال، به آن متصل شود. یکی از تلفنهایی که برای برنامه ریزی دستگاه سانترال پرظرفیت KX-TDA100 میتوانید از آن استفاده کنید، تلفن KX-DT546 میباشد.
ورود به محیط برنامه ریزی سانترال KX-TDA100 و به طور کلی سایر دستگاههای سانترال پرظرفیت نیز همانند دستگاههای کم ظرفیت از قبیل KX-TES824 است. پس از آنکه وارد محیط تنظیمات سانترال شدید، میتوانید از هرکدام از کدهایی که در ادامه معرفی خواهند شد، استفاده کرده و دستگاه خود را برنامه ریزی کنید. شما می توانید با شرح کاملتری نحوه ی برنامه ریزی دستگاه سانترال tda100 را از مقالهی لینک شده مطالعه نمایید.
کدهای تلفن سانترال برای سانترال KX-TDA100
در جدول زیر مهمترین کدهایی که برای برنامه ریزی دستگاه سانترال KX-TDA100 و سایر سانترالهای پرظرفیت پاناسونیک، میتوانید از آنها استفاده کنید؛ آورده شدهاند:
کد سانترال عملکرد
000 تنظیم تاریخ و ساعت
001 دادن شماره به خانههای حافظه
002 دادن اسم به خانههای حافظه
003 تغییر شماره داخلیها
004 دادن اسم به داخلیها
005 قفل کردن داخلیها
006 برگشت خط زنگ خورده بر روی DISA
007 کنسول ( تعیین داخلی زوج کنسول )
100 تعیین اعداد کارکرد برنامهها
101 تنظیم زمان ( روز و شب ) به صورت دستی یا خودکار
102 تنظیم ساعت ( روز / شب ) به صورت خودکار
110 تعیین کد برای برنامه ریزی با تلفن ( Admin )
111 تعیین کد برای برنامه ریزی با تلفن ( User )
112 تعیین کد داخلی برای مدیر ( Manager )
120 تعیین عدد برای دسترسی اکانت ( کد Verified )
122 تعیین عدد برای دسترسی به اکانت ( پین کد شخصی )
190 نمایش ورژن MPR
191 نمایش آی پی ( در دستگاههای مدل NS )
200 تنظیم زمان جهت برگشت خط به هنگام Hold
201 تنظیم زمان جهت برگشت خط به هنگام Transfer
203 تعیین زمان قطع کردن داخلی در صورت عدم پاسخگویی
205 تعیین تعداد دفعات تکرار خط مشغول در زمان Redial
209 تنظیم زمان وصل شدن DISA
300 امکان یا عدم امکان دسترسی داخلیهای محدود شده به شمارههای موجود در سیستم Speed Dial
301 تعیین نوع محدودیت ( 0 یا 00 ) برای سطوح 2 الی 6
302 تعیین نوع عدم محدودیت ( 0 یا 00 ) برای سطوح 2 الی 6
304 شمارههای اضطراری
400 کانکشن خط شهری
401 نام خط شهری
402 تعیین گروه خط شهری
410 تن و پالس خط شهری
417 تعیین زمان برای کارکرد دکمه Flash
450 تنظیم زنگ خوردن خطوط شهری بر روی داخلیها
451 شماره گرفته شده
453 مقصد شماره گرفته شده
472 تعیین زمان برای تنظیم تایمر محدودیت زمان مکالمه برای هر خط شهری بر روی داخلیها
473 تعیین زمان برای تنظیم تایمر محدودیت زمان کنفرانس برای هر خط شهری بر روی داخلیها
490 تعیین سیستم FSK یا DTMF برای کالر آیدی
500 تعیین کلاس و گروه برای خطوط شهری
501 تعیین لول یا سطح کاری برای هر کلاس خط شهری
502 تایمر بر روی کدام یک از کلاسهای کاری فعال باشد
503 مجوز انتقال به خط خارجی
504 مجوز دایورت به خط خارجی
505 امکان کنفرانس بدون اجازه
506 بستن کنفرانس بدون اجازه
507 زنگ زدن به داخلی DND
511 تعیین کلاسهای مجاز برای Manager
514 تعیین کلاسهای مجاز برای تنظیمات دستی زمان
516 تعیین کلاسهای مجاز برای مراحل برنامه ریزی
600 امکان گرفتن داخلی اضافی با XDP
603 تعیین گروه برای داخلیها
604 تعیین مقصد برای تماس از دست رفته داخلی
605 تنظیم زمان قطع کردن داخلی در صورت جواب ندادن
606 کالر آیدی بر روی ترانک
620 تعیین داخلیها برای گروههای زنگ خور خط شهری
622 تعیین شماره گروه زنگ خورها
624 نوع زنگ خور داخلیهای گروه
625 تعیین مقصد در صورت جواب ندادن گروه
626 تعیین زمان جواب ندادن گروه
650 تعیین گروه برای جواب دادن به تماسهای داخلیهای دیگر
660 تعیین عدد غیر واقعی برای Voice
690 تعیین داخلی برای ثبت بیسیم دکت
700 تعیین عدد غیر واقعی برای داخلی پیجر
710 تعیین موزیک خارجی برای دستگاه
711 نوع موزیک در حالت Hold خط شهری
712 نوع موزیک در حالت Transfer خط شهری
800 تنظیمات SMDR
811 تعیین دسترسی با عدم دسترسی از راه دور به شرکت
900 نمایش کارتهای دستگاه
901 پاک کردن کارتهای نصب شده بر روی دستگاه
902 ریست کردن کارتهای دستگاه
910 نمایش کارتهای نصب شده بر روی کارت آپشنال
911 پاک کردن کارت آپشنال
اگر چه ما در این جدول، کدهایی که برای راه اندازی یک سانترال پرظرفیت پاناسونیک لازم داشتید را معرفی کردیم؛ اما بسیار بعید است که بتوانید بدون کمک گرفتن از یک تکنسین فنی و باتجربه دستگاه سانترال خود را راه اندازی کنید. زیرا بسیاری از این کدها، کاملا تخصصی بوده و تنها کارشناسان فنی و باتجربه، از نحوه عملکرد آنهای آگاهی کافی دارند.
تعمیرات سانترال پاناسونیک
دستگاهها و تلفنهای سانترال پاناسونیک معمولا دچار خرابیهای ناگهانی نمیشوند. بیشترین اشکالاتی که برای این دستگاهها پیش میآیند؛ مربوط به افزایش عمر آنها و البته استفاده ناصحیح میباشد. سانترالهای پاناسونیک ممکن است به صورت سخت افزاری خراب شوند ( یکی از قطعات داخلی آنها از کار بیفتد ) و یا دچار اشکالات نرم افزاری شوند. در هر دو مورد یاد شده، میتوانید با مرکز تعمیر سانترال تماس بگیرید.
آیا میتوان سانترالهای پرظرفیت را با تلفن برنامه ریزی نمود؟
بله اینکار امکان پذیر است. اما از آنجایی که برنامه ریزی با کامپیوتر برای این دستگاهها بسیار آسانتر بوده و وقت کمتری نیز میگیرد؛ معمولا سانترالهای پرظرفیت را از طریق درگاه USB به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل نموده و سپس آن را برنامه ریزی میکنند.
برای آنکه به صورت کامل با برنامه ریزی دستگاه سانترال پاناسونیک آشنا شویم باید چکار کنیم؟
برنامه ریزی سانترالهای پاناسونیک و به ویژه نوع پرظرفیت آنها، یک امر کاملا تخصصی میباشد و نیازمند فراگرفتن مباحث پایه میباشد. بهترین راه برای آنکه بتوانید با برنامه ریزی این دستگاهها آشنا شده و مهارتهای لازم را در این زمینه فرا بگیرید.
چه تعداد کد تلفن سانترال وجود دارند؟
کدهای تلفن سانترال از تنوع بسیار زیادی برخوردار بوده و بررسی همگی آنها، امری بسیار تخصصی و زمانبر میباشد. البته شما قطعا به تمامی این کدها برای تنظیم و راه اندازی دستگاه سانترال خود نیاز نخواهید داشت. با اینحال کدهای مهمی که ممکن است در مراحل راه اندازی مرکز تلفن پاناسونیک به آنها نیاز داشته باشید؛ در این مقاله گردآوری شده و در اختیارتان قرار گرفتهاند.