نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

چگونه می توان PBX را عیب یابی کرد

صرافی خصوصی شعبه (PBX) صرافی است که در آن بسیاری از تلفن ها در یک شبکه خصوصی کار می کنند. دستگاه های PBX معمولاً با مشاغل مرتبط هستند که هنگام کار در یک شبکه به ارتباطات ورودی و خروجی احتیاج دارند. PBX برای تنظیم و کنترل عملکردهای PBX از دسترسی از راه دور از طریق یک برنامه رایانه ای خاص استفاده می کند. در صورت عدم موفقیت در عیب یابی استاندارد، این نوع دسترسی خاص از راه دور نیز عیب یابی، شناسایی و اصلاح خطاهای درون PBX را انجام می دهد.

مرحله 1

اتصالات دستگاهی را که از طریق سانترال کار می کند بررسی کنید. این شامل تمام سیم های تلفن، به ویژه سیم اصلی است که از دیوار به شاخه ای که در قسمت پشتی اکثر کنسول ها قرار دارد، کشیده می شود.

مرحله 2

دستگاه PBX را بازنشانی کنید. سیم اصلی شرح داده شده در مرحله 1 را به مدت یک دقیقه از برق جدا کنید. سیم را دوباره وصل کرده و تماس های آزمایشی ورودی و خروجی برقرار کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، به مرحله 3 ادامه دهید.

مرحله 3

به عنوان سرپرست به برنامه رایانه ای دسترسی رادیویی PBX وارد شوید. اگر امتیازات اداری ندارید، نمی توانید به تنظیمات مورد نیاز برای ادامه عیب یابی PBX دسترسی پیدا کنید.

مرحله 4

گزینه (Maintenance) را در بالای صفحه پیدا کرده و کلیک کنید. به (گزارش رویداد) بروید و کلیک کنید تا خطاهای شناخته شده با PBX خود را مشاهده کنید. به طور کامل از لیست پیمایش کنید زیرا چندین نوع مختلف از رویدادها لیست خواهند شد. برای تنظیمات برگزیده پیام های لیست شده از گزینه (Filter) استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید   مقایسه سیستم تلفن pbx و volp

مرحله 5

برای مشاهده جزئیات روی هر پیام خطا دوبار کلیک کنید. این پیام ها تاریخ، زمان و جزئیات خاصی راجع به خطاهای درون سانترال و وضعیت فعلی شما ارائه می دهند. از اینجا می توانید علت را شناسایی کرده و خطاهای PBX خود را اصلاح کنید.

مرحله 6

(گزارش رویداد) را ببندید و بلافاصله دوباره باز کنید. برای تنظیم رویدادها برای تاریخ فعلی، روی (فیلتر) کلیک کنید. این نشان می دهد که آیا خطاها اصلاح شده اند. در صورت ادامه خطا، برای کمک بیشتر با ارائه دهنده خدمات تلفن یا سازنده دستگاه PBX خود تماس بگیرید.

پس از پایان کار از برنامه دسترسی از راه دور خارج شوید. این از دسترسی کاربران غیر مجاز به وظایف اداری PBX شما جلوگیری می کند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 10 =