نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تفاوت بین PBX و Centrex

PBX یا سانترال یک روش منحصر به فرد برای پرداختن به هزینه های بالای ارتباطات بین دفاتر داخل شرکت است. PBX بیشتر شبیه یک سیستم تلفنی محلی است که هر خط فقط یک عدد سه یا چهار رقمی دارد. شرکت ها PBX را ترجیح می دهند زیرا هزینه ها را کاهش می دهد در حالی که کارمندان آن را دوست دارند زیرا به خاطر سپردن اعداد بسیار راحت تر است. Centrex سرویسی است که توسط یک شرکت تلفنی ارائه می شود که سیستم PBX را شبیه سازی می کند. اما برخلاف سانترال که شرکت برای خرید و نصب سخت افزار نیاز دارد، شرکت تلفن مسئولیت کامل نصب و راه اندازی تجهیزات را به عهده دارد. تمام تجهیزات سوئیچینگ نیز در شرکت تلفن مستقر است و در مشترک نیست.

مزایای خوب در PBX

از آنجا که تجهیزات متعلق به شرکت تلفن است، خریداری Centrex در مقایسه با PBX بسیار ارزان تر است. این امر باعث می شود که این شرکت تنها انتخاب شرکت هایی باشد که بودجه محدودی دارند.

اگرچه ممکن است در مقایسه با Centrex گران تر به نظر برسد، اما PBX می تواند در طولانی مدت ارزان تر شود زیرا هیچ پرداخت ماهیانه ای غیر از دستمزد کسانی که آن را نگهداری می کنند وجود ندارد. کاربران Centrex همچنین محدود به ویژگی هایی هستند که شرکت تلفن می خواهد از آنها استفاده کند.

آنها فقط نمی توانند تصمیم بگیرند که چیزی را بخواهند و فوراً آن را اجرا کنند. و حتی اگر شرکت تلفنی ویژگی جدیدی را پیاده کند، باز هم مسئله قیمت وجود دارد.

این مطلب را از دست ندهید   معیارهای انتخاب یک سیستم PBX برای کسب و کار شما

شرکت های تلفنی اغلب بابت ویژگی های اضافی، به ویژه برای ویژگی های جدید، هزینه اضافی دریافت می کنند. این مشکلی برای PBX ندارد و دارندگان می توانند هر طور که دوست دارند انجام دهند و هر ویژگی را که دوست دارند نصب کنند.

مزایای مطلوب Centrex

تنها نکته مطلوب در مورد Centrex توانایی قرار دادن برنامه های افزودنی در مکانی کاملا متفاوت است. از آنجا که سخت افزار در شرکت تلفن مستقر است، اگر Centrex را در دو ساختمان مجزا در سطح شهر دارید، می توانید کاری کنید که انگار در یک مکان قرار دارند.

با سانترال سنتی این امکان وجود ندارد زیرا برای تماس با خارج از مکان خود نیاز به استفاده از خطوط یک شرکت تلفنی دارید. اما حتی این ویژگی در یک PBX IP که نسخه جدیدتر و بهتری PBX است به صورت استاندارد ارائه می شود.

خلاصه:

  1. PBX در محل شرکت میزبانی می شود در حالی که با Centrex، تمام سخت افزارها با ارائه دهنده است
  2. PBX به طور کلی در مقایسه با Centrex بهتر اما بسیار گرانتر است
  3. کاربران PBX در مورد ویژگی ها کنترل کامل دارند در حالی که کاربران Centrex محدود به آنچه ارائه دهنده اجازه می دهد هستند
  4. شما می توانید پسوندهای بسیار دور با Centrex قرار دهید که انجام آن با PBX اساسی دشوار است.
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + پنج =