نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

نحوه برنامه ریزی سیستم تلفن PBX   (بخش سوم)

برنامه‌ریزی PBX می‌تواند در سیستم‌های کوچک، نسبتاً ساده و در سیستم‌های بزرگ، بسیار پیچیده باشد. چند روش متداول برای برنامه‌ریزی PBX وجود دارد:

مرحله 1

با یک کامپیوتر و نرم‌افزار متصل به پورتال، وارد مدیریت PBX شوید. بیشتر تولیدکنندگان، این نرم‌افزار را، با خرید سیستم PBX تهیه می‌کنند.

مرحله 2

برنامه شماره‌گیری را برای سیستم تنظیم کنید. برنامه شماره‌گیری به سیستم می‌گوید که شماره‌های پسوند برای شروع چیست و چگونه می توانید یک خط خارج دریافت کنید. چگونه می‌توان کدهای دستیابی به ویژگی و شماره مربوط به کنسول حضور را داشته باشید. شماره 9 را برای دستیابی به خط خارج و 0 برای کنسول اپراتور تنظیم کنید.

مرحله 3

پارامترهای سیستم و کدهای دسترسی ویژگی را، پیکربندی کنید. پارامترهای سیستم موسیقی را برای حالت انتظار، کالرآیدی، هشدار سیستم و گزینه‌های مختلف مکالمه تنظیم کنید. کدهای دستیابی به ویژگی‌ها، شماره‌هایی هستند که می‌توانید برای دسترسی به ویژگی‌های سیستم مانند کنفرانس، شماره‌گیری سریع، call park، call coverage، call pickup و انتقال تماس و … استفاده کنید. از اعداد یک تا سه رقمی استفاده کنید و مطمئن شوید که هیچ بخشی از اعدادی که برای اکستنشن برنامه‌ریزی کرده‌اید مطابقت ندارد.

مرحله 4

جداول خدمات و محدودیت‌ها را تنظیم کنید. این جداول گروه‌هایی از مجوزها را برای کاربران اختصاص می‌دهند. مجوزها، امکاناتی از قبیل شماره‌گیری از راه دور، دسترسی به ارسال تماس، تماس اولویت دار و سایر موارد هستند. تماس با مسافت‌های طولانی را فقط به کاربرانی که به این جداول دسترسی دارند محدود کنید.

مرحله 5

ترانک‌ها و مسیرهای خروجی را پیکربندی کنید. ترانک‌ها، خطوط تلفنی هستند که برای تماس‌های ورودی و خروجی متصل به شرکت مبادله محلی، استفاده می‌شوند. آنها را به صورت گروهی تنظیم کنید.

این مطلب را از دست ندهید   سیستم تلفنی PBX و VoIP

گروه‌های ترانک، خطوط تلفنی هستند که انواع مختلف تماس‌ها را ارائه می‌دهند. آن‌ها را در گروه‌های شماره گیری محلی و مسافت‌های طولانی پیکربندی کنید. مسیریابی را تنظیم کنید تا تماس‌های برون مرزی کمترین هزینه را داشته باشند.

مرحله 6

نرم‌افزار را در PBX برای تلفن پیکربندی کنید. درگاه‌ها، انواع تلفن‌ها، دکمه‌های ویژگی، نمایش خط، لایسنس‌های تماس و دکمه‌های شماره گیری سریع را برای هر تلفنی که می‌خواهید نصب کنید، تنظیم کنید.

مرحله 7

سرویس‌های دیگری مانند خطوط فکس آنالوگ، تلفن کنفرانس، کنفرانس ویدیویی، صفحه‌بندی، موسیقی انتظار، اتصال IP و سرویس‌هایی برای نمایندگان مرکز تماس تنظیم کنید. خدمات مرکز تماس شامل مسیریابی ورودی، گروه‌های hunt، call vectoring، agent identification numbers، دکمه‌های ورود به سیستم و شاخص‌های انتظار تماس هستند. Hunt groups، شماره‌هایی هستند که مشتریان برای دریافت خدمات تماس می‌گیرند. call vectoring دستورالعمل دقیق جریان تماس بین Hunt groups و نمایندگی است.

«ادامه دارد ………..»

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =