نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آموزش برنامه ریزی سانترال با دستگاه تلفن    (بخش چهارم)

در این روش شما باید یک تلفن مدیریتی پاناسونیک را به دستگاه سانترال متصل کرده و کدهای تلفن سانترال پاناسویک را بر روی سانترال تنظیم کنید. هرکدام از این کدها یک قابلیت و توانایی مشخصی از دستگاه سانترال را فعال می‌کنند. دستگاه‌های کم ظرفیت پاناسونیک را با استفاده از تلفن هایبرید مدیریتی KX-T7730 برنامه ریزی می‌کنند، در حالی که برای راه اندازی سانترال‌ه‌های پرظرفیت از تلفن‌های دیجیتال مدیریتی از قبیل KX-DT546 استفاده می‌شود. ( سانترال‌های پرظرفیت را معمولا با کامپیوتر راه اندازی می‌کنند )

برای برنامه ریزی سانترال‌های پاناسونیک باید تلفن را از طریق جک 01 به دستگاه متصل نموده و سپس وارد محیط برنامه ریزی سانترال شوید. برای رفتن به محیط برنامه ریزی سانترال باید مراحل زیر را بر روی تلفن دنبال کنید:

  • ابتدا دکمه Program را بر روی تلفن فشار دهید
  • کلید * و سپس # مربع را فشار دهید
  • حال باید باید پسورد دستگاه سانترال را وارد کنید که به صورت پیش فرض ۱۲۳۴ می‌باشد

در این مرحله باید هرکدام از کدهای سانترال را که به آن‌ها احتیاج دارید وارد کرده و تنظیمات آن را انجام دهید. کدهای برنامه ریزی سانترال پاناسونیک بسیار زیاد بوده و اکثر آن‌ها نیز کاملا تخصصی می‌باشند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم هرگز شخصا اقدام به راه اندازی دستگاه سانترال نکنید. زیرا کوچکترین اشتباه در این زمینه می‌تواند خسارات مالی سنگینی را برای شما به همراه داشته باشد.

تنظیمات کارت های سانترال

همانطور که می‌دانید برای برخورداری از برخی قابلیت‌های دستگاه سانترال، نیاز به خرید و نصب کارت می‌باشد. این کارت‌ها ابتدا به صورت سخت افزاری در محل تعیین شده بر روی دستگاه نصب می‌شوند و سپس در نرم افزار UPCMC تعریف و شخصی سازی می‌شوند. وضعیت این کارت ها در محیط برنامه ریزی یکی از 3 حالت زیر می‌باشد:

این مطلب را از دست ندهید   جایگزین ISDN میزبان PBX

In Service : کارت به درستی بر روی دستگاه سانترال نصب شده است و می‌توان از آن استفاده کرد

Out of Service : کارت به درستی بر روی دستگاه سانترال نصب شده است اما به طور موقعت غیر فعال است

Fault : کارت یا بر روی دستگاه سانترال نصب نشده و یا به صورت اشتباه نصب شده است.

نصب کارت جدید بر روی سانترال

برای اینکه بتوانید یک کارت سانترال جدید به دستگاه خود اضافه کنید باید وارد بخش Slot شوید. در این قسمت و در سمت راست برنامه، اسامی تمامی کارت‌های سانترال پاناسونیک را مشاهده خواهید کرد. بعد از اینکه کارت مورد نظر خود را انتخاب کردید، آن را به سمت چپ لیست کارت‌ها بکشید و در یکی از شلف‌های خالی رها کنید. در پیغام ظاهر شده گزینه Yes را انتخاب کنید تا کارت به دستگاه اضافه شود.

اکنون اگر موس را بر روی هرکدام از کارت‌های نصب شده نگه دارید، گزینه‌ای با عنوان Card Property نمایان می‌شود که با کلیک بر روی آن، می‌توانید مشخصات کارت نصب شده را مشاهده نمایید.

حذف یک کارت از سانترال

برای اینکه یک کارت را از طریق برنامه ریزی سانترال با کامپیوتر از روی دستگاه سانترال خود حذف کنید، موس را بر روی آن در شلف مورد نظر نگه دارید تا گزینه Delete برای شما ظاهر شود. بر روی Delete کلیک کرده و در پنجره باز شده Yes را انتخاب کنید تا کارت مورد نظر حذف شود.

غیر فعال کردن موقت یک کارت سانترال

در صورتی که بخواهید با استفاده از برنامه ریزی سانترال با کامپیوتر ، یک کارت سانترال را به صورت موقت غیر فعال کرده یا به اصطلاح Out of Service کنید، باید موس را بر روی کارت در شلف مورد نظر نگه دارید. اکنون با انتخاب گزینه OUS کارت به طور موقت غیر فعال می‌شود. زمانی که بخواهید این کارت را دوباره فعال یا به اصطلاح In Service کنید، باید اشاره گر موس را بر روی کارت برده و گزینه INS را انتخاب کنید.

این مطلب را از دست ندهید   سانترال سری KX-NCP پاناسونیک

«ادامه دارد……..»

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 4 =