آموزش انتقال تماس در تلفن سانترال پاناسونیک
چه کدهایی برای انتقال تماس در تلفن سانترال به کار میرود؟ آیا میتوان تماسهای دریافتی را روی شماره موبایل یا هر شماره تلفن خارج از شرکت فوروارد کرد؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله، صفر تا صد کدهای انتقال تماس را به شما نشان دهیم.
منظور از انتقال تماس در این مطلب، همان Call Forwarding است. برخی افراد این اصطلاح را با ویژگی Transfer اشتباه میگیرند. در واقع ویژگی Transfer نوعی از انتقال تماس است که به شکل خیلی ساده انجام میشود. زمانی که تلفن سانترال تماسی را دریافت میکند و شما پاسخ میدهید، میتوانید همان تماس را به شکل زیر به هر شمارهای انتقال دهید یا Transfer کنید:
فوروارد کردن تماس ورودی از طریق تلفن سانترال
داشتن فقط یک مرکز تلفن حرفهای برای کسب و کار زیاد جالب به نظر نمیرسد. چرا که طریقه کار با سانترال و نحوه وارد کردن کدها از مهمترین مباحث در استفاده از سانترال است. زمانی که خودتان بلد باشید تا تلفن اداری خود را برنامهریزی کنید، نیازی به کسی نخواهید داشت تا این کار را برای شما انجام دهد.
در این بخش قصد داریم تا با تمامی کدهای انتقال یا فوروارد کردن تماسهای دریافتی آشنا شویم. هر کد را به صورت جداگانه برای راحتی کار برای شما عزیزان آماده کردهایم. امیدواریم که برای کسب و کار شما مفید باشد. در کل، انتقال تماس 3 حالت را شامل میشود:
تمامی تماسها (شامل هر دو تماسهای داخلی و خارجی)
اکنون برای هر از این حالتها، کد جداگانهای وجود دارد که در زمان وارد کردن آنها باید دقت کنید. ما به تفکیک، آنها را برای شما قرار دادهایم.
انتقال تماسهای خارج از شرکت در تلفن سانترال
فرض میکنیم که کسب و کار شما با تلفن است. و اینکه تماسهای تلفنی برای شما از اهمیت زیادی برخوردار هستند. قطعا تمام ساعات روز را نمیتوانید داخل شرکت باشید تا به تماس مشتریان پاسخ دهید.
پس باید به دنبال راهحلی باشید تا هیچ تماسی را از دست ندهید. ویژگی Call Forwarding این کار را به راحتی برای شما انجام میدهد. برای مواقعی که تلفن سانترال، خارج از شرکت تماس دریافتی دارد، میتوانید در حالتهای مختلف از کدهای زیر استفاده کنید.
توجه داشته باشید که بعد از وارد کردن کدها، بلافاصله شماره مورد نظر خود را برای انتقال تماس وارد کرده و در انتها کلید [#] را بزنید. اگر مراحل را به درستی انجام دهید، صدای بوق تایید را از گوشی تلفن خواهید شنید. این یعنی مراحل را به درستی انجام دادهاید.
برای همه تماسهای دریافتی: گوشی را برداشته و کد [7112*] را وارد کنید.
برای مواقعی که تلفن شما مشغول است: گوشی را برداشته و کد [7113*] را وارد کنید.
برای زمانی که پاسخگو نیستید: گوشی را برداشته و کد [7114*] را وارد کنید.
برای هر 2 حالت اِشغال بودن و پاسخگو نبودن: گوشی را برداشته و کد [7115*] را وارد کنید.
به این نکته هم توجه کنید که انتقال تماسها به شمارههای خارجی مانند شماره تلفن موبایل یا یک خط تلفن شهری دیگر، برای شما هزینه خواهد داشت.
انتقال تماسهای داخلی در تلفن سانترال
حال در اینجا برای اینکه بتوانید تماسهای دریافتی از داخل شرکت را فوروارد کنید، از کدهای زیر استفاده کنید.
توجه داشته باشید که بعد از وارد کردن کدها، بلافاصله شماره داخلی مورد نظر خود را برای انتقال تماسهای داخلی وارد کرده و در انتها کلید [#] را بزنید. اگر مراحل را به درستی انجام دهید، صدای بوق تایید را از گوشی تلفن خواهید شنید. این یعنی مراحل را به درستی انجام دادهاید.
فعال کردن برای همه تماسهای دریافتی: گوشی را برداشته و کد [7122*] را وارد کنید.
برای فعال کردن حالت مشغول بودن خط تلفن: گوشی را برداشته و کد [7123*] را وارد کنید.
برای زمانی که نمیتوانید به تماسها پاسخ دهید: گوشی را برداشته و کد [7124*] را وارد کنید.
برای هر 2 حالت اِشغال بودن و پاسخگو نبودن: گوشی را برداشته و کد [7125*] را وارد کنید.
انتقال همه تماسهای داخلی و خارجی در تلفن سانترال به طور همزمان
اگر قصد دارید تا همه تماسهای دریافتی (هم خارجی و هم داخلی) را به شماره دلخواه خود فوروارد کنید، باید کدهای زیر را وارد کنید:
برای انتقال همه تماسها: گوشی را برداشته و کد [7102*] را وارد کنید.
برای انتقال همه تماسها در مواجهه با بوق اِشغال: گوشی را برداشته و کد [7103*] را وارد کنید.
برای انتقال همه تماسها در صورت عدم پاسخگویی: گوشی را برداشته و کد [7104*] را وارد کنید.
برای انتقال هر 2 حالت عدم پاسخگویی و اِشغال بودن: گوشی را برداشته و کد [7105*] را وارد کنید.
دقت داشته باشید که بعد از وارد کردن کدها، بلافاصله شماره داخلی یا شماره تلفن مورد نظر خود را برای انتقال همه تماسها وارد کرده و در انتها کلید [#] را بزنید. اگر مراحل را به درستی انجام دهید، صدای بوق تایید را از گوشی تلفن خواهید شنید. این یعنی مراحل را به درستی انجام دادهاید.
کنسل کردن انتقال تماس سانترال
حال برای اینکه بتوانید تمامی کدها و انتقال تماسها را غیر فعال یا کنسل کنید، کدهای زیر را در حالتهای مورد نظر وارد کنید:
برای کنسل کردن فقط انتقال تماسهای داخلی: گوشی را برداشته و کد [7120*] را وارد کنید.
برای کنسل کردن فقط انتقال تماسهای خارجی: گوشی را برداشته و کد [7110*] را وارد کنید.
برای کنسل کردن هر 2 حالت انتقال تماسهای داخلی و خارجی: گوشی را برداشته و کد [7100*] را وارد کنید.
انتقال تماس تلفن سانترال پاناسونیک از طریق نرمافزار
انتقال تماس سانترال پاناسونیک از طریق نرمافزار به سادگی انجام میشود. فقط کافیست تا در ابتدا، دسترسی به نرمافزار سانترال را داشته باشید.
زمانی که وارد محیط برنامه میشوید، طبق شکل باید گزینه چهارم یعنی Extension را انتخاب کنید. سپس گزینه اول یعنی Wired Extension را انتخاب کنید. بعد از آن مطابق تصویر، باید وارد بخش دوم یعنی FWD/DND شوید. در این قسمت همانطور که مشاهده میکنید، تنظیمات مربوط به انتقال تماسها و مسدود کردن تماسها انجام میشود. FWD برای انتقال تماس و DND برای مسدود کردن تماسهای دریافتی به کار میرود.
در قسمت 2 یعنی Description حالت انتقال تماسهای خارج از شرکت (Call From CO) و تماسهای داخلی (Call From Extension) کاملا مشخص هستند. هر یک از آنها تنظیمات خود را دارند که به طور کامل در بخش زیر آنها را توضیح خواهیم داد:
در قسمت Call From CO که مربوط به تماسهای بیرونی یا خارج از شرکت است:
برای فعال کردن، گزینه FWD Status Availability به حالت ON قرار میدهیم.
در قسمت FWD Mode، میتوانید یکی از حالتهای عدم پاسخگویی (N/A)، مشغول بودن (Busy)، هر 2 حالت مشغول بودن و عدم پاسخگویی (Busy N/A) یا تمامی تماسها (All) را انتخاب کنید.
در انتها و در قسمت FWD Destination، شماره مقصد مورد نظر خود را وارد میکنید. (تا 32 شماره میتوانید وارد کنید)
و در آخر
این مراحل و کدهای انتقال تماس در تلفن سانترال میتواند برای مدیریت تماسهای دریافتی شما بسیار مفید باشد. زمانی که به هر دلیلی نمیتوانید تماسهای شرکت خود را پاسخ دهید، یا در شرکت حضور ندارید، این ویژگی برای کسب و کار شما یک انتخاب عالی است. شما عزیزان میتوانید نظرات، پیشنهادات و سوالات خود را در مورد این مطلب با ما در زیر همین پست در میان بگذارید. همچنین برای خدمات، نصب و راهاندازی سانترال با ما در ارتباط باشید.
انتقال تماس در تلفن سانترال چه کاربردی دارد؟
از طریق ویژگی فوروارد کردن تماس، میتوانید تماسهای دریافتی خود را در زمانهایی که قادر به پاسخگویی نیستید، مدیریت کنید. همچنین مواقعی که تلفن اِشغال است، هیچ تماسی را از دست نخواهید داد. فوروارد کردن تماس در اینجا، به معنای همان انتقال یا هدایت تماس به شماره از قبل تعیین شده است.
فوروارد کردن تماس ورودی از طریق تلفن از چه راههایی انجام میشود؟
انتقال تماس را میتوان از طریق 2 روش زیر برنامهریزی و تنظیم کرد:
- از طریق تلفن سانترال
- از طریق نرمافزار سانترال
انتقال تماس سانترال پاناسونیک از طریق نرمافزار به چه شکلی انجام میشود؟
ابتدا نرمافزار را باز کرده و روی گزینه 4، یعنی Extension کلیک کنید. سپس گزینه 1، یعنی Wired Extension را انتخاب کنید. در این قسمت گزینه شماره 2 یعنی FWD/DND را انتخاب کرده و تنظیمات مربوط به انتقال تماس را میتوانید به راحتی انجام دهید.
کدهای فوروارد سانترال کدام هستند؟
کدهای فوروارد سانترال برای تماسهای داخلی و خارجی با هم تفاوت دارند:
- برای انتقال همه تماسهای دریافتی داخلی کد [7122*] و برای تماسهای بیرونی کد [7112*].
- در صورت عدم پاسخگویی برای تماسهای داخلی کد [7124*] و برای تماسهای بیرونی کد [7114*].
- در صورت اِشغال بودن خط برای تماسهای داخلی کد [7123*] و برای تماسهای بیرونی کد [7113*].
- فعال کردن هر 2 حالت اِشغال بودن و عدم پاسخگویی برای تماسهای داخلی کد [7125*] و برای تماسهای بیرونی کد [7115*].
کد کنسل کردن انتقال تماس سانترال چیست؟
برای کنسل کردن انتقال تماس، کدها و حالتهای زیر را به کار میبریم:
- برای کنسل کردن انتقال تماسهای داخلی کد [7120*] را وارد کنید.
- برای کنسل کردن انتقال تماسهای بیرونی کد [7110*] را وارد کنید.
- برای کنسل کردن همه انتقال تماسها در سانترال کد [7100*] را وارد کنید.