Pabx چگونه کار می کند؟
PABX یا PBX نیز نامیده می شود، مخفف Private Branch Branch Exchange است. اساساً، PBX یک سوئیچ تلفنی است که توسط سازمانها و مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در همان مانور تابلوی برق سنتی کار می کند اما برای مطابقت با تنظیمات مشاغل کوچک شده است.
تلفن سانترال به یک شرکت اجازه می دهد شبکه تلفن داخلی خود را ایجاد کند. این امر با استفاده از شماره گیری و برقراری تماس در داخل سازمان، امکان مسیریابی مجدد تماس به برنامه های افزودنی مختلف را فراهم می کند.
IP-PBX
اگرچه دستگاه های PBX به طور سنتی از سیم سختی برخوردار بوده اند، اما بسیاری از سیستم ها به IP-PBX تغییر یافته اند. این پیشرفت با استفاده از فناوری VOIP برای ارسال تماس از طریق اینترنت، سیستم PBX را مجازی می کند. از مزایای PBX مجازی مبتنی بر رایانه می توان به ویژگی های پیشرفته تر و بستری اشاره کرد که به راحتی قابل شخصی سازی است.
با استفاده از IP-PBX می توان در هر مکانی که اتصال اینترنت وجود دارد، پسوندهای تلفن را ایجاد کرد. با استفاده از شبکه های بی سیم، دفاتر و خطوط اضافی می توانند به سرعت و بدون محدودیت فیزیکی اعمال شده توسط خطوط تلفن سنتی اضافه شوند. هزینه سیستم های PBX مجازی معمولاً کمتر از تنظیمات عادی است.
عملکرد PBX
چه یک کسب و کار از PBX سیم کشی سنتی استفاده کند و چه فناوری IP را ارتقا دهد، عملکرد اصلی ثابت است. وقتی یک تماس ورودی می رسد، از طریق ایستگاه کنترل مرکزی هدایت می شود. به هر تماس ورودی یک کد اختصاص داده می شود. از آنجا که یک سانترال مجهز به چندین خط است، می تواند چندین تماس ورودی را همزمان مدیریت و مرتب کند.
PBX با شماره های داخلی مطابق با هر تلفنی که در ساختمان استفاده می شود، برنامه ریزی شده است. دستگاه می تواند بر اساس شماره منحصر به فرد خود، (تماس) را تغییر داده یا تماس های ورودی را به هر یک از این خطوط انتقال دهد.
به طور معمول، یک اپراتور PBX با سلام و احوالپرسی به تمام تماس های ورودی پاسخ می دهد. برخی از سیستم ها از یک پیام ضبط شده برای این منظور برخوردار هستند. هنگامی که تماس گیرنده پسوند مورد نظر خود را نشان می دهد، سانترال سوئیچ را ایجاد می کند و برای تماس بعدی ایستاده است.