نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تابلو PBX چیست؟

PBX مخفف کلمه (مبادله شعبه خصوصی) است که یک سیستم تعویض تلفنی داخلی است و برای اتصال هر دو داخلی و داخلی تلفن و شبکه به کار می رود. وظایف آن شامل مسیریابی با کمترین هزینه برای تماس های خارجی ، تماس کنفرانسی ، ارسال تماس و حسابداری تماس است. تابلو PBX یک سیستم تلفنی است که از سوئیچ ها ، نشانگرها و دستگاه کنترل مدارهای الکتریکی برای نظارت بر خطوط تلفن و شبکه ها استفاده می کند.

تابلو PBX

تاریخ

مبدل شعبه دستی شخصی (PBMX) ، اولین تابلوی PBX ، اولین بار در سال 1882 در ریچموند ، ویرجینیا مورد استفاده قرار گرفت. PBMX استثنایی دستی بود ، و وکلای منطقه از آن برای تعویض تماس استفاده می کردند. در سال 1888 سیستم های سوئیچینگ الکترومکانیکی و سپس الکترونیکی جایگزین PBMX شدند. سیستم های سوئیچ الکترونیکی ، که به آنها صرافی های خودکار شاخه ای (PABX) نیز می گویند ، کم کم محبوبیت خود را شروع کردند و تا سال 1910 گشت های پلیس از این سیستم های الکترونیکی استفاده کردند.

اجزاء

تمام سیستم های تابلو PBX شامل یک شبکه سوئیچینگ داخلی است – میکروکنترلر برای پردازش ، کنترل و منطق داده ها. کارتهای سیستم شامل کارتهای سوئیچینگ و کنترل ، یک کارت منطقی ، کارتهای قدرت و دستگاههای مربوطه هستند که عملکرد تابلو برق را تأمین می کنند. برای عملکرد صحیح باید خطوط تلفن و صندوق های داخلی Telco برای ارسال سیگنال موجود باشد. منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) نیز در صورت کمبود یا قطع برق بسیار مهم است. سایر اجزای کوچکتر ، اما حیاتی شامل سیم کشی ، کمد دیواری ، طاقچه ، کابینت و خانه هستند.

این مطلب را از دست ندهید   روش برنامه ریزی سانترال

تابع

تابلوهای PBX در درجه اول برای پردازش اتصالات با توجه به نیاز کاربر مانند ایجاد ارتباطات مدار بین تلفن های دو یا چند کاربر استفاده می شوند. از تابلوی PBX نیز تا زمانی که کاربران با انتقال سیگنال های صوتی از یک کاربر به کاربر دیگر به آنها احتیاج داشته باشند ، از ثبات تمام اتصالات استفاده می شود. همچنین اطلاعات لازم برای اهداف حسابداری ، از جمله تماس های مادی را فراهم می کند. از دیگر قابلیت های تماس می توان به ارائه دهنده خدمات خودکار و شماره گیری ، توزیع کننده تماس خودکار و خدمات دایرکتوری ، برگشت خودکار تماس تلفنی ، مسدود کردن ، انتظار و پارک تماس و انتقال اشاره کرد.

مزایای این دستگاه

هاب های PBX فیزیکی معمولاً کم نمای هستند و فقط فضای کمی را اشغال می کنند. علاوه بر این ، سیستم های سانترال PBX با استفاده از فن آوری های نوظهور مانند VoIP برای جایگزینی سخت افزار گران ، هزینه های ارتباطی را کاهش می دهند. این سیستم ها قابل برنامه ریزی هستند و بنابراین می توانند از نصب و نصب الزامات پیچیده پشتیبانی کنند. این بدان معنی است که شما می توانید همزمان با رشد شرکت ، سیستم خود را گسترش دهید. سیستم های تابلوی PBX جدید شامل تعدادی از ویژگی های بهبود یافته از جمله ارسال فاکس به ایمیل ، شناسه تماس گیرنده و موسیقی در حالت تعلیق است. اگرچه سیستم های PBX معمولاً اختصاصی هستند ، اما سیستم های PBX میزبان – تابلوهای برق که توسط شرکت های خارجی اداره می شوند – نیز موجود هستند.

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت اصلی قبل از خرید سانترال و VoIP

مزایای تلفن سانترال ابری

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 4 =