نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تلفن سانترال ابری

سیستم PBX ابری مبتنی بر فناوری Cloud Computing است که در آن داده ها ذخیره می شوند و از طریق اینترنت انتقال می یابند، نه بر روی رایانه یا سخت افزاری که کاربر نهایی مالک آن است. فناوری Cloud که سالهاست وجود دارد، اما اخیراً با معرفی برنامه هایی مانند MobileMe و iCloud، هر دو فناوری محاسبات ابری مبتنی بر مصرف کننده، برای استفاده مصرف کننده محبوب شده است.

تاریخچه ابر

فناوری Cloud کاربردهای بسیاری برای مشاغل و مصرف کنندگان دارد. در اواسط دهه 1990، شرکت هایی که قبلاً از مدارهای داده “نقطه به نقطه” برای جابجایی و ذخیره داده استفاده کرده بودند، به جای آنکه دریافتند این روش ارزان تر برای انجام همان کارها است، استفاده از فناوری ابری را شروع کردند و کارآیی بیشتری داشتند استفاده از پهنای باند

اصطلاح (ابر) احتمالاً به نقاشی ابرهایی گفته می شود که توسط توسعه دهندگان برنامه های آن برای نشان دادن انتزاع اینترنت استفاده شده است. از این نماد برای تقسیم بندی بین مسئولیت های شرکت ارائه دهنده خدمات و مسئولیت های مشتری استفاده شده است.

فناوری Cloud به این معنی است که شما می توانید از هر دستگاه متصل به اینترنت به داده ها و خدمات ابر خود دسترسی داشته باشید. بنابراین، با ارائه دهنده PBX ابری، می توانید از تمام ویژگی های PBX استاندارد و بدون نیاز به PBX واقعی در خانه یا محل کار خود استفاده کنید.

PBX چیست؟ Cloud PBX چیست؟

PBX یا تبادل شعبه عمومی، نامی است که برای اشاره به فناوری استفاده می شود که هر ارائه دهنده تلفن خاص از آن برای مسیر یابی تماس استفاده می کند. در اصل، سانترال یک واحد بزرگ سخت افزاری بود که باید در محل ذخیره می شد و با دست کار می شد. این ماشین ها می توانند برای یک شرکت بسیار گران تمام شوند، زیرا آنها بزرگ بودند، به امکانات ذخیره سازی ویژه ای نیاز داشتند، به تعمیرات منظم نیاز داشتند و باید به صورت دستی کار می شدند.

این مطلب را از دست ندهید   دستگاه سانترال

شرکت های دارای تلفن های متعدد و بسیاری از کارمندان بدون نوعی فناوری PBX در دفتر کار نمی کنند. در سال های اخیر می توان یک PBX را به طور خودکار و بدون اپراتور کار کرد، اما حتی این دستگاه ها گران و پیچیده بودند (ارزان ترین آنها حدود 400 دلار است). و اگر مشاغلی نیاز به انتقال به مکان جدید یا افزودن یا حذف یک خط تلفن داشت، این فرآیند می تواند بسیار پرهزینه و وقت گیر باشد.

هزینه اولیه و نگهداری PBX سنتی در مقابل PBX ابری

  • PBX سنتی: حدود 5000 دلار با احتساب هزینه نصب و هزینه تجهیزات جدید. 10.00 دلار در ساعت برای یک اپراتور. اگر بدون اپراتور مدیریت شود، همچنان می تواند حدود 300 یا 400 دلار برای نگهداری و اتصال به اینترنت کار کند.
  • 3CX Cloud PBX: حداکثر تا 8 سیم کارت. تماس ها (کاربران نامحدود)، کنفرانس ویدیویی یکپارچه، مجوزها (براساس تماس های سیم کارت) از 149 دلار در سال شروع می شود. میزبانی رایگان به مدت 1 سال.
  • تلفن سانترال مجازی RingCentral: 19.99 دلار در ماه به علاوه 0.049 دلار در دقیقه / دقیقه اضافی
  • افزونه مجازی Vocalocity: 14.99 دلار در ماه به علاوه 0.03 دلار / دقیقه اضافی
  • Elastix: حداکثر تا 8 سیم کارت. تماس (کاربران نامحدود)
    • RingOffice Cloud Phone System: برنامه ای از 10 دلار در ماه
  • VoIPstudio: یک سیستم PBX تجاری ساده و قدرتمند مبتنی بر ابر. برنامه ها از 4.99 دلار در ماه شروع می شود

Cloud PBX به شما امکان دسترسی به قابلیت های PBX را بدون نیاز به تجهیزات پیچیده و گران قیمت می دهد. Cloud PBX نوعی PBX میزبان یا PBX مجازی است، به این معنی که تمام خدمات مسیریابی به جای اینکه توسط کارمندی که سیستم PBX را در دفتر شما مدیریت می کند توسط ارائه دهنده VoIP شما انجام می شود.

این مطلب را از دست ندهید   هزینه سیستم تلفن PBX

چگونه کار می کند؟

تمام فناوری های ابری به اینترنت وابسته هستند. تلفن سانترال ابری با اتصال به IP یا تلفن اینترنتی شما برای اتصال به اینترنت کار می کند. بنابراین، برای استفاده از PBX ابری باید یک VoIP یا سیستم IP دیگر در دفتر کار خود داشته باشید. بسیاری از ارائه دهندگان خدمات VoIP گزینه PBX خود را با هزینه کم یا بدون هزینه اضافی در نظر می گیرند.

با استفاده از یک حساب شخصی از هر دستگاهی که می تواند نرم افزار رابط Cloud PBX را اجرا کند، می توانید به PBX ابری خود دسترسی پیدا کنید. این بدان معناست که شما می توانید از هر مکان یا دستگاهی که دارای اینترنت برای استفاده در سیستم خود هستید، به PBX ابری خود دسترسی داشته باشید. معمولاً این فقط ورود به سیستم با گذرواژه یا س securityال امنیتی از آن دستگاه است. چندین دستگاه از طریق میان افزار با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند، نرم افزاری که به شما امکان می دهد چندین ابزار دسترسی به ابر شما داشته باشد.

این باعث می شود هنگام استفاده از تلفن دفتر کار و PBX تحرک و آزادی بیشتری داشته باشید. بنابراین، اگر مرتباً به خارج از دفتر نیاز دارید، اما نمی خواهید تماس های خود را از دست بدهید، می توانید از طریق تلفن سانترال ابری خود در ارتباط باشید.

ارائه دهنده خدمات PBX ابری شما وظیفه ذخیره و مدیریت کلیه داده هایی را که می خواهید PBX ابری شما در آن نگهداری شود، دارد. این بدان معنی است که تماس های شما از طریق اینترنت توسط گیرنده خدمات به گیرندگان آنها متصل می شود. همچنین ارائه دهنده خدمات شما در صورت خراب شدن رایانه، در صورت از دست رفتن داده ها، از تمام اطلاعات مربوطه ای که می خواهید ذخیره کند، پشتیبان تهیه می کند. این تکثیر داده ها “افزونگی” نامیده می شود.

این مطلب را از دست ندهید   مقایسه تفاوت سیستم های PBX و PABX

خلاصه

بنابراین، خرابی اساسی سیستم PBX ابری شما از رایانه یا تلفن شما شروع می شود و به شماره تلفنی که در حال تماس با آن هستید پایان می یابد. شما تماس را از طریق IP یا رایانه برقرار می کنید، تماس شما توسط ابر شما به ارائه دهنده خدمات شما ابلاغ می شود و سپس تماس به مقصد منتقل می شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 1 =