نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

عیب یابی سیستم های تلفنی PBX در 5 مرحله

با در نظر داشتن این موضوعات رایج PBX، در اینجا گامهایی را می توانید برای شناسایی آنها بردارید. پس از آن، شما دقیقاً می دانید که برای اصلاح سیستم PBX خود باید چه کاری انجام دهید.

1) تمام اتصالات دستگاه را بررسی کنید

ابتدا اطمینان حاصل کنید که دستگاه های شما به منبع تغذیه و شبکه متصل شده اند. بررسی کنید آیا تمام سخت افزارهای شما، از جمله تلفن ها، روترها و آداپتورها، از جمله سیم های برق و سیم های شبکه / تلفن به درستی وصل شده اند.

به یاد داشته باشید که آیا همه چراغ های این دستگاه ها روشن هستند یا خیر. درصورتی که دستگاهی به برق متصل باشد، اما برق دریافت نمی کند (به عنوان مثال به دلیل سوکت برق)، این روش را پیدا خواهید کرد و می دانید که باید تعمیر یا تعویض شود.

اگر همه دستگاه های شما روشن هستند، به مرحله بعدی بروید.

2) PBX و سخت افزار خود را بازنشانی کنید

سخت افزار PBX خود را بازنشانی کنید. این کار را می توانید با جدا کردن سیم برق به مدت یک دقیقه انجام دهید.

تجهیزات (تلفن ها و روترها) را نیز با اتصال 10 کابل برق به برق وصل کنید.

هنگامی که همه چیز را دوباره به برق وصل کردید، منتظر بمانید تا همه چراغ ها دوباره روشن شوند. با این کار همه مشکلات اساسی که ممکن است باعث بی کیفیتی تماس شوند پاک می شود. اگر هرکدام از دستگاه های شما پشتیبان گیری نکرده اند، آن را برای تعمیر یا تعویض پرچم گذاری کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با انواع سیستم تلفن سانترال

اگر همه چیز خوب کار کرد، به مرحله سوم بروید.

3) تست سرعت پهنای باند را انجام دهید

با یک تست سرعت، خواهید فهمید که آیا شبکه شما با VoIP سازگار است. پهنای باند ناکافی و سایر مشکلات اتصال تعداد تلفن های VoIP شما را محدود می کند. همچنین ممکن است مشکلی در انتقال بسته داده وجود داشته باشد.

Nextiva یک تست سرعت VoIP ساده و با کاربرد آسان دارد. با استفاده از آن می توانید موارد زیر را کشف کنید:

  • سرعت بارگیری و بارگذاری: به یاد داشته باشید که برای هر تلفنی که دارید به پهنای باند حدود 100kbps نیاز دارید
  • پینگ: یک تست از دست دادن بسته مشکلات احتمالی شبکه را روشن می کند
  • Jitter: اگر از 15-20 میلی متر بالاتر باشد، می تواند زمان تاخیر را افزایش دهد و منجر به از دست رفتن بسته شود

اگر مشکلات مربوط به هر یک از موارد بالا را شناسایی کنید، راه حل های شما شامل مکالمه با ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) در مورد افزایش پهنای باند یا در صورت نداشتن بافر jitter است.

مشکلی اینجا نیست؟ به مرحله بعدی بروید.

4) تأیید کنید که روتر شما ترافیک VoIP را در اولویت قرار داده است

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، روتر شما باید اولویت بندی ترافیک VoIP باشد و پیکربندی شبکه شما باید برای فعال کردن آن به روش صحیح تنظیم شود.

اگر روتر شما آن گزینه را دارد اما به درستی تنظیم نشده است، برای راه اندازی آن با این راهنما و راهنمای روتر خود شروع کنید.

اگر این گزینه برای روتر موجود شما نیست، ممکن است زمان آن رسیده باشد که آن را به یک روتر VoIP با کیفیت ارتقا دهید.

این مطلب را از دست ندهید   مزایای استفاده از سانترال در اداره

در این مرحله، شما احتمالاً مشکلات PBX خود و مراحل رفع آنها را شناسایی کرده اید. در غیر این صورت، یک مرحله نهایی وجود دارد که باید بردارید.

5) از سیاهههای مربوط به PBX خود استفاده کنید

برای مشاهده هرگونه خطایی که ممکن است در سانترال شما رخ دهد، به داشبورد PBX خود وارد شوید.

در سیستم PBX خود به دنبال بخشی بگردید که گزارش وقایع و پیام های مربوط به PBX را به شما نشان دهد.

اگر پیامی مشاهده کردید که نشان دهنده خطا است، آنها را باز کنید تا تاریخ ها، زمان ها و جزئیات مربوط به آن خطا و همچنین وضعیت فعلی را پیدا کنید. سپس می توانید این پیام را به سرپرست PBX خود منتقل کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 14 =