نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

سیستم تلفنی PBX چیست و چگونه برای هتل ها کار می کند؟

سیستم تلفنی هتل شما می تواند یک بار پر هزینه یا یک دارایی مفید باشد. حتی در جهانی که مهمانان ترجیح می دهند وسایل شخصی خود را بیاورند و ممکن است هرگز تلفن داخل اتاق را تحویل نگیرند، تیم شما همچنان به برقراری ارتباط با یکدیگر و دنیای خارج احتیاج خواهد داشت. در واقع، تماس های تلفنی هنوز هم برای بسیاری از هتل ها محرک تجاری قوی است!

خواه در حال ساخت یک ملک جدید باشید و یا در نظر دارید یک نسخه فنی را ارتقا دهید، در اینجا آنچه شما باید در مورد سیستم های تلفن PBX برای هتل ها بدانید آورده شده است.

سیستم تلفنی PBX چیست؟

صرافی خصوصی شعبه (PBX) یک شبکه تلفن خصوصی برای دارایی شما (یا شرکت) است. این یک روش فانتزی برای گفتن “سیستم تلفن درجه یک” است. یک سانترال تلفنی داخلی و خارجی را امکان پذیر می کند، بنابراین کاربران می توانند با یکدیگر و دنیای خارج ارتباط برقرار کنند. این برنامه امکاناتی مانند برنامه های افزودنی، نگه داشتن موسیقی، مسیریابی تماس، صف های نگهدارنده، کنفرانس تماس و مدیریت تماس خارج از ساعت را فراهم می کند.

سیستم های تلفنی PBX سنتی آنالوگ بودند و از طریق تلفن ثابت دفن شده به شبکه تلفن سوئیچ عمومی متصل می شدند. ما اینها را توصیه نمی کنیم! این سیستم ها شما را در سخت افزار یا فروشنده قفل می کنند، گزینه های شما را برای ارتقا محدود می کنند و اغلب هزینه بیشتری برای شما دارند. به علاوه، داشتن یک سیستم PBX مدرن که از اتصال دیجیتال برای ارائه عملکرد تقویت کننده تجارت استفاده می کند، ارزش زیادی دارد.

این مطلب را از دست ندهید   سانترال تحت شبکه

در حالی که PBX یک فناوری قدیمی است که با استفاده از تابلوهای آنالوگ آغاز شده است اما بیشتر سیستم های PBX میزبان امروزه هتل ها از پروتکل های شبکه دیجیتال (IP) برای تماس داخلی استفاده می کنند که به آن IP PBX گفته می شود. یک گزینه جایگزین برای PBX مجازی VoIP است که مخفف ‘voice over the internet’ است.

قبل از اینکه ما به آن ویژگی ها و مزایا بپردازیم، مفید است که مزایای ساختاری PBX مدرن را در مقایسه با یک سیستم ثابت ثابت متنی قرار دهید:

اتصال

PBX ارتباطات داخلی را ساده می کند. شما می توانید به همان اندازه که می خواهید خطوط داخلی مختلفی را متصل کنید، همه اینها بدون نیاز به پرداخت هزینه هر خط اتصال سنتی است. همچنین از تماس با کیفیت بالا و گزینه های بیشتر برای برقراری ارتباط با همکاران و مشتریان و همچنین مهمانان در خانه لذت خواهید برد.

قابلیت دسترسی

ارتباطات داخلی مستقیم قابلیت دسترسی بین همکاران را حفظ می کند. این سیستم نمی تواند تماس ها را به سمت یک سوئیچ خارجی هدایت کرده و سپس به سازمان بازگرداند، که این باعث می شود سیستم از قابلیت اطمینان بیشتری برخوردار باشد – و همکاران شما قابلیت دسترسی بیشتری داشته باشند.

انعطاف پذیری بدون تحمل هزینه های طولانی مدت برای هر خط تلفن، می توانید گوشی را اضافه یا حذف کنید. و به راحتی می توانید سیستم تلفن خود را متناسب با تغییر نیازها تنظیم کرده و با گذشت زمان به ویژگی های جدید ارتقا دهید.

سیستم تلفن PBX چگونه کار می کند؟

سیستم های PBX مدرن برای برقراری ارتباط به IP (یا پروتکل اینترنت) متکی هستند. سیستم های PBX IP تماس های IP را از دیجیتال به آنالوگ تبدیل می کنند، بنابراین می توان آنها را از طریق اتصالات ثابت سنتی هدایت کرد.

این مطلب را از دست ندهید   مقایسه تفاوت سیستم های PBX و PABX

از آنجایی که این سیستم ها بجای برقراری ارتباط ثابت با مس از پهنای باند اینترنت برای برقراری ارتباط استفاده می کنند، ویژگی های دیجیتالی بیشتری در دسترس هستند که با نحوه تجارت امروز ما همخوانی دارند. یک سیستم IP PBX از همان شبکه محلی استفاده می کند که ملک شما از آن برای اتصال رایانه های خود استفاده می کند، بنابراین هر تلفن از طریق اترنت (به جای جک تلفن) متصل می شود. برای ویژگی های قدیمی تر، این ممکن است نیاز به ارتقا در تلفن های مجهز به اترنت داشته باشد. اکثر تلفن های مدرن توانایی دارند.

مشابه سایر عناصر زیرساخت اتصال ملک خود، برای IP PBX خود دو گزینه مجازی / میزبان یا پیش فرض دارید. گزینه مجازی توسط فروشنده شما میزبانی می شود و گزینه on-premise نیز در سایت واقع شده است.

نتیجه گیری

تصمیم گیری بین ابر و فرض براساس هزینه و پیچیدگی هدایت می شود. ویژگی های کوچکتر با سیستم های ساده تر احتمالاً سود بیشتری از سیستم های مجازی خواهد برد، سیستم هایی که آسان تر راه اندازی می شوند، هزینه های کمتری دارند و هزینه های ماهانه قابل پیش بینی دارند. خواص بزرگتر با پیچیدگی بیشتر ممکن است مجاورت و کنترل شرایط را ترجیح دهند، زیرا هزینه راه اندازی اضافی و هزینه های تعمیر و نگهداری مداوم برای افزایش دسترسی و سفارشی سازی بیشتر ارزش خرید و فروش را دارند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 6 =