نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

انواع دستگاه های سانترال آوایا

دستگاه سانترال کم ظرفیت آوایا :  در این نوع دستگاه سانترال  بالاترین ظرفیت 8 به 24 می‌باشد. بدین معنا که با داشتن 8 خط شهری می‌توان 24 خط داخلی را ایجاد کرد .

دستگاه سانترال پر ظرفیت آوایا: ظرفیت این دستگاه‌ها با توجه به کارت‌های انتخاب شده از سوی مشتریان تعیین می‌شود. این نوع دستگاه‌های سانترال که بیشتر در سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ کاربرد دارد، برای برقراری ارتباط بهتر از سیستم دیجیتال استفاده می‌کند .

تلفن سانترال آوایا  (Avaya central telephone)

دستگاه سانترال تحت شبکه یا سانترال  IPآوایا :پیشرفته‌ترین نوع دستگاه سانترال، تحت شبکه می‌باشد که قابلیت برقراری تماس داخلی بین شرکت‌ها و سازمانهای خود را در هر نقطه از دنیا را دارد و کاربران این دستگاه قادر خواهند بود ارتباطات خود را بواسطه سرویسVOIP از طریق اینترنت برقرار نمایند. هزینه مکالمات تلفنی بین‎المللی با این روش مقرون به صرفه می‌باشد .

مزیت استفاده از سانترال

برخی از مشکلات از قبیل محدودیت در واگذاری خطوط آزاد تلفن از طرف شرکت های مخابرات ملاحظات مالی یا برخی شرایط خاص از جمله مسایل امنیتی استفاده از تلفن سانترال اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.دریک سیستم سانترال آوایا  تعدادی خط آزاد در پورت ورودی به تعدادی بیشتری خط داخلی در پورت خروجی تبدیل می شود که این امر می تواند سازوکاری برای بهینه سازی استفاده از خطوط تلفن خصوصا در نقاط شلوغ شهر یا مراکز امنیتی به وجود آورد.

به عنوان مثال یک شرکت با20 اتاق و کارمند رادر نظر بگیرید با استفاده ازاین سیستم می توان بایک خط یا بیشتر به تمامی اتاق ها سرویس داد.مثلا از یک خط برای 4اتاق استفاده کرد و این خط رابه این4اتاق وصل کرد البته باید در نظر داشت که هرلحظه فقط یک نفر اتاق می تواند به خط اصلی و ورودی وصل گردد.

این مطلب را از دست ندهید   عیب یابی سیستم های تلفن سانترال در 5 مرحله

هدف ازاین پروژه طراحی یک سیستم تلفن سانترال یک به ده می باشد که با استفاده از آن می توان از یک خط ورودی برای ارتباط باه ده خط داخلی استفاده نمود.دراین سیستم داخلی های مورد نظر فاقد ولتاژDCخط می باشند و فقط از ولتاژ زنگ برای به صدا در آوردن زنگ اخبار تلفن استفاده می گردد.

همچنین دراین سیستم چون سیستم داخلی مجزا از شبکه مخابرات می باشد لذا باید برای داخلی مورد نظر زنگ فرستاده شود و براین اساس باید خودمان ولتاژرنگ رابرای استفاده کنندگان داخلی تولید و مهیا سازیم،در نهایت با ایجاد شرایط مطلوب خط ورودی و اصلی را به خط داخلی منتقل سازیم که نحوه ایجاد این شرایط و توضیحات آن ذکر خواهد شد.

شایان ذکر ست که پروژه اساس و چگونگی کارکرد یک سیستم سانترال را ارایه می دهد و می تواند مبنای کار پروژه های کاملتری و مطلوبتری قرار گیرد.

باافزایش جمعیت در مراکز پرتردد شهر و در نتیجه افزایش تقاضای خط تلفن همین طور ناممکن بودن تعویض و گسترش شبکه کابل ها دراین مناطق باید به فکرچاره بود . استفاده از وسیله بنام RUیکی از راهکارهایی است که شرکت های مخابرات برای رفع این مشکل پیشنهاد می کنند.

این وسیله از یک طرف در شرکت مخابرات و از طرف دیگر در نزدیکترین پست به کاربران نصب می شود و امکان انتقال چند خط ازطریق یک زوج سیم را برقرار می کند اما باز هم جوابگوی ترافیک بالای خطوط نخواهید بود.

استفاده از مراکز تلفن سانترال آوایا ، راه پیشنهادی دیگری است که هم از نظر هزینه بسیار مناسب و مقرون به صرفه است و هم از نظر فنی قابل اعتماد می باشد.

این مطلب را از دست ندهید   کارت سانترال پاناسونیک

هرکاربری که بااین سیستم تماس می گیرد باید به محض اشغال شدن خط یا شنیدن پیغام شماره داخلی خود را وارد کند سیستم پس از آشکارسازی و رمز گشایی کدهای DTMFیکی از خطوط اصلی رابه داخلی مورد نظروصل و مکالمه رابرقرار می کند.

در یک سیستم سانترال تلفن تعدادی خط تلفن در پورت ورودی قرار می گیرند و با یک نسبت منطقی به پورتهای خروجی تبدیل می شوند . این خود اهمیت استفاده از چنین سیستمی را آشکار می سازد.

به همین دلیل است که توانای های بسیار یک سیستم سانترال آن را به انتخابی بی رقیب در بسیاری از مکان ها از جمله ادارات و دانشگاه ها و…تبدیل کرده است.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + پانزده =