نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

PSTN در مقابل سانترال تفاوت چیست؟

از هر کلمه اختصاری می توانیم ایده ای از شباهت ها و تفاوت های اصلی بین PSTN و PBX بدست آوریم.

PSTN چیست؟

یک شبکه تلفن سوئیچ عمومی (PSTN)، طبق تعریف، عمومی است. این شبکه گسترده است. این تلفن از طریق زنجیره ای از سوئیچ های متصل به تلفن ثابت به هر تلفن ثابت دیگر در هر نقطه از جهان متصل می شود.

PBX چیست؟

مانند PSTN، مبادله شعبه خصوصی (PBX) نیز مبادله سوئیچ است. با این حال، یک شبکه PBX خصوصی است. جدا از PSTN کار می کند. این تعداد نسبتاً کمی از کاربران تلفن را کنترل می کند. این مالکیت نه توسط یک دولت یا شرکت مخابراتی عظیم بلکه متعلق به یک شرکت خصوصی – معمولاً یک شرکت یا یک سازمان انسانی مشابه است.

از آنجا که PBX در مقیاس بسیار کمتری و برای یک هدف خاص (به عنوان مثال، ارتباطات تجاری) کار می کند، مجموعه ای از ویژگی های غنی تر از ارتباط صوتی PSTN معمولی را ارائه می دهد.

ویژگی های PBX

برخلاف تماس PSTN معمولی، یک PBX معمولاً شامل موارد زیر است:

  • انتقال و ارسال تماس برای برقراری ارتباط روان در ساختار و سلسله مراتب شرکت.
  • عملکردها، پیام های ضبط شده متناسب و پیمایش منو را برای ایجاد تجربه “شرکتی” آشنا به تماس گیرندگان خارجی هنگام تعامل با یک شرکت طراحی کنید.
  • کنفرانس و عملکردهای مختلف گروهی را برای کمک به هماهنگی بهتر ارتباطات داخلی و خارجی خود به روشی حرفه ای و کارآمد به گروه ها فراخوانی کنید.
این مطلب را از دست ندهید   PBX برای تجارت کوچک

فراتر از این ویژگی های پیشرفته، یک سانترال همچنین به عنوان یک نقطه رابط بین زیرساخت ارتباطی خصوصی یک شرکت و PSTN عمل می کند. به جای اینکه یک شرکت برای هر یک از کارمندان خود مجبور به پرداخت و نگهداری یک خط تلفن PSTN جداگانه باشد، PBX به یک شرکت اجازه می دهد تا تمام نیازهای ارتباطی صوتی خارجی خود را با تعداد کمی از خطوط خارجی تأمین کند.

به این ترتیب، سانترال یک راه حل ارتباطی شرکتی مقرون به صرفه است و به طور کلی کارآیی فنی معنی داری را در سراسر زیرساخت ارتباطی شرکت ارائه می دهد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 4 =