نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

PBX در مقابل VoIP 26 تفاوت عمده ای که باید قبل از خرید بدانید

بین PBX و VoIP برای یک سیستم تلفن اداری، چه چیزی را انتخاب می کنید؟ به طور کلی، هر دو راه حل تمام ویژگی های مورد نیاز شما را از راه حل تلفن تجاری ارائه می دهند. اما تفاوت های فاحشی در هزینه های اولیه، نیازهای نگهداری و تخصص فنی مورد نیاز وجود دارد.

در این مقاله، ما به شما توضیح کاملی از PBX درمقابل VoIP، از جمله هزینه ها، تعمیر و نگهداری، تجزیه و تحلیل سود و موارد دیگر و همچنین توصیه هایی برای انواع مشاغل مختلف خواهیم داد.  ما با اصول VoIP و PBX شروع خواهیم کرد، اما شما همچنین می توانید مستقیماً از تفاوت ها عبور کنید.

تفاوت PBX و VoIP چیست؟

  • سرمایه گذاری پیشاپیش
  • هزینههای جاری
  • کیفیت تماس
  • مقیاس پذیری
  • قابلیت اطمینان
  • تحرک تیمی
  • استاندارد سازگار با استاندارد
  • تماس اضطراری
  • امنیت
  • تماس های داخلی
  • تماس های بین المللی
  • قطعی ها
  • گزینه های پست صوتی
  • گزینه های ارائه دهنده خدمات
  • توابع چندرسانه ای
  • قراردادها و شرایط
  • استفاده از اینترنت
  • گزینه های تلفن
  • گزینه های سفارشی سازی
  • ارتقا
  • سازگاری گوشی های هوشمند
  • سایر لوازم جانبی
  • اندازه مشاغل / تیم
  • موارد (از زمان استفاده از PBX در مقابل VoIP) استفاده کنید
  • درگیری تیم فناوری اطلاعات
  • سایر ویژگی های پیشرفته

سانترال چیست؟

سانترال، یا صرافی شعبه خصوصی، نوعی سیستم تلفنی کسب و کار است. همه تلفن های میز کار را در همان شبکه متصل می کند. این تجارت را قادر می سازد تا تماسهای داخلی را بصورت رایگان برقرار کرده و همچنین تماسها را آزادانه انتقال دهد.

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی PBX دیجیتال

با PBX، یک شرکت می تواند تلفن های بیشتری نسبت به خطوط تلفن داشته باشد. به جای خطوط واقعی، از برنامه های افزودنی برای هدایت تماس ها به شماره کسب و کار استفاده می کند.

راه حل PBX میزبان یک گزینه مبتنی بر ابر است که توسط بسیاری از ارائه دهندگان VoIP ارائه می شود. این ویژگی بدون نیاز به نصب پیچیده در محل، دارای بسیاری از ویژگی های مشابه است.

چه تفاوتی بین IP PBX و VoIP وجود دارد؟

سیستم های PBX قدیمی از تابلوهای آنالوگ مانند شبکه تلفن سوئیچ عمومی (PSTN) استفاده می کردند. امروزه بیشتر سیستم های PBX از پروتکل های شبکه دیجیتال (IP) برای تماس های داخلی استفاده می کنند. به این سیستم های جدیدتر IP PBX نیز گفته می شود.

برخی از نصب های IP PBX سیگنال های دیجیتال را در محل تبدیل می کنند و از خطوط تلفنی که مستقیماً به PSTN متصل هستند استفاده می کنند.

VoIP روشی برای انتقال تماس از طریق اینترنت است. با VoIP، تلفن داده های تماس دیجیتال را به ارائه دهنده VoIP ارسال می کند. سپس، مراکز داده سیگنال ها را به آنالوگ ترجمه کرده و به PSTN ارسال می کنند.

با VoIP، در بیشتر موارد، ارائه دهنده خدمات شما سخت افزار را نگهداری می کند. یک IP PBX باید توسط تیم های IT در محل سرویس شود.

VoIP چیست؟

VoIP یا پروتکل صوتی از طریق اینترنت، فناوری انتقال داده های صوتی از طریق اینترنت است. تلفن های VoIP صدای شما را ضبط می کنند و آن را به داده تبدیل می کنند. آنها این پرونده ها را در زمان واقعی فشرده و به بسته های داده تبدیل می کنند. سپس این بسته ها به ارائه دهنده VoIP شما سفر می کنند و در آنجا تبدیل شده و به تلفن مورد نظر متصل می شوند.

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت PABX با PBX

به نظر می رسد یک روند طولانی و آهسته به نظر می رسد، اما داده ها با سرعت نور حرکت می کنند. هیچ تفاوتی در سرعت بین تماس های آنالوگ و تماس های VoIP وجود ندارد.

در حالی که اولین شرکت VoIP برای ارائه حتی تماس های با کیفیت پایین تلاش می کرد، امروز، ارائه دهندگان VoIP از تماس صوتی HD پشتیبانی می کنند و بسیاری از ویژگی های پیشرفته تلفن های تجاری را ارائه می دهند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 8 =