نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

PABX در مقابل PBX و تنها یک تفاوت وجود دارد

شما می توانید PABX را به عنوان نسخه ارتقا یافته PBX (صرافی شعبه خصوصی) تصور کنید. این اصطلاحات کم و بیش مترادف هستند.

با رشد شرکت ها، آنها به تلفن های بیشتری برای پشتیبانی از مشتریان، تأمین کنندگان و تیم ها احتیاج دارند. هزینه نصب و نگهداری خطوط اضافی می تواند بسیار زیاد باشد. تبادل شعبه خودکار خصوصی (PABX) یک گزینه مناسب برای VoIP است.

این سیستم امکان دسترسی به خطوط زیادی را با استفاده از چند اتصال به شبکه عمومی فراهم می کند. این شبکه را شبکه تلفن سوئیچ عمومی (PSTN) نیز می نامند. بسیاری از سازمان ها از PABX برای رسیدگی به حجم بالایی از تماس های داخلی و خروجی استفاده می کنند.

PABX چیست؟

PABX یک راه حل تجاری برای شرکتهایی است که برای تماسهای داخلی و خارجی به خطوط زیادی احتیاج دارند. این امکان را به شرکت ها می دهد تا از یک شماره دسترسی واحد استفاده کنند که دارای چندین پسوند است. این در مقایسه با استفاده از بسیاری از خطوط تلفن ثابت متصل به شبکه عمومی ارزان تر است.

شرکتی که از PBX یا PABX استفاده می کند مانند یک مرکز تلفن عمل می کند. PABX به طور خودکار وظایف سوئیچینگ مورد نیاز برای اتصال تماس بین برنامه های افزودنی را انجام می دهد.

این (A) مخفف است. در مقابل، سانترال سنتی برای اتصال کاربران تلفن به اپراتورهای تابلوی برق انسانی نیاز دارد.

در یک سیستم PABX، هر دستگاه متصل به مبادله دارای یک شماره داخلی مشخص شده است. این دستگاه ها شامل تلفن های رومیزی، مودم های رایانه ای و دستگاه های نمابر هستند.

این مطلب را از دست ندهید   محیط نرم افزار upcmc (بخش دوم)

یک سیستم PABX اغلب توسط شرکت میزبان آن متعلق و اداره می شود. بسیاری از مراکز تماس و شرکت های بزرگ از PABX استفاده می کنند. از ویژگی های متداول می توان به خودکار، کنفرانس مکالمه، نگه داشتن تماس و انتقال تماس اشاره کرد.

چه تفاوتی بین PBX و PABX وجود دارد؟

PBX و PABX کم و بیش مترادف هم هستند. هر دو سیستم تعویض هستند. آنها دقیقاً یکسان نیستند، اما اشکالی ندارد. می توانید PABX را به عنوان نسخه بهبود یافته PBX سنتی تصور کنید.

صرافی شعبه خصوصی یک شبکه تلفنی است که در یک سازمان متعلق به آن اداره می شود، اداره می شود و از آن استفاده می شود. در سیستم های PBX سنتی، اپراتورهای انسانی تابلوهای برق مورد استفاده در مبادلات تلفنی را مدیریت می کنند.

اپراتورهای تابلو برق برای بستن مدار مکالمه از دستهای خود برای اتصال سیم استفاده می کنند.

این ارتباط بین دو نفر با استفاده از POTS (خدمات تلفنی ساده و قدیمی) برقرار می شود. سیستم های عملیاتی بشر به عنوان Exchange Manual Branch Branch (PMBX) شناخته می شوند.

در همین حال، سیستم های PABX از کامپیوترها برای خودکار سازی فرآیند سوئیچینگ استفاده می کنند. این تفاوت اصلی است.

امروزه PBX می تواند به هر دو سیستم خودکار و دستی اشاره کند. می توانید PBX مبتنی بر اینترنت را در فضای ابری میزبانی کنید. همچنین می تواند تجهیزات موجود را با استفاده از SIP (Session Initiation Protocol) Trunking متصل کند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =