نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تلفن آنالوگ در مقابل تلفن های دیجیتال

تلفن آنالوگ تلفنی است که از فناوری آنالوگ استفاده می کند. فناوری آنالوگ به سادگی فرایندی است که در آن فناوری سیگنال صوتی یا تصویری گرفته و آن را به پالس های الکترونیکی ترجمه می کند (به عنوان مثال صدای انسان که از طریق تلفن منتقل می شود). این خطوط که با نام Plain Old Telephone Service (POTS) نیز شناخته می شوند، از تلفنهای استاندارد پشتیبانی، دستگاههای نمابر و مودم پشتیبانی می کنند.

تلفن دیجیتال

تلفن دیجیتال تلفنی است که از فناوری استفاده می کند که سیگنال صوتی یا تصویری (مانند صدای شما یا تلویزیون) را به کد باینری می شکند – اساساً یک کد شامل 1s و 0s. پس از ترجمه به کد باینری، سیگنال به انتهای دیگر دستگاه به دستگاه دیگری منتقل می شود (چه تلفن، مودم یا تلویزیون).

این دستگاه گیرنده کد باینری را گرفته و مجدداً آن را به سیگنال اصلی مونتاژ می کند (به این معنی که پس از دریافت، دستگاه دیگر کد باینری را به سیگنالی که کد از آن وارد شده است ترجمه می کند – یک عمل متقابل) و آن را به انتهای دیگر می فرستد.

فناوری آنالوگ

در حالی که فناوری آنالوگ اطمینان می دهد که کاربر هزینه کمتری از هزینه استفاده از تلفن دیجیتال را پرداخت می کند، این دیجیتال هنگام برقراری مکالمه امنیت بالاتری را ایجاد می کند – یعنی کد باینری می تواند هنگام انتقال رمزگذاری را به راحتی تنظیم کند تا اطمینان حاصل شود گفتگوی شما با گوش های بیرون دنبال نمی شود.

این مطلب را از دست ندهید   کابل کشی در نصب دستگاه سانترال  (بخش دوم)

از آنجا که دیجیتال به مرحله ترجمه کد احتیاج دارد، می تواند از صحت هر اطلاعاتی که از طریق تلفن منتقل می شود اطمینان حاصل کند – قادر به اصلاح خطاهایی است که ممکن است هنگام انتقال رخ دهد (به این معنی که مکالمه شما با استفاده از تلفن دیجیتال بسیار واضح تر از یک تلفن دیجیتال است) تلفن آنالوگ)

تلفن های آنالوگ

تلفن های آنالوگ کیفیت صدای بیشتری نسبت به دیجیتال به کاربر می دهد. از آنجا که ترجمه زیادی بین دستگاه ها (به عنوان مثال تلفن شما و تلفن گیرنده) وجود دارد، بسیاری از کیفیت صدا قربانی می شود. همچنین، فرد ملزم به پرداخت هزینه های بیشتری برای تلفن ها و سایر دستگاه های ارتباطی دیجیتالی است.

آنالوگ از نظر فناوری تلفن همراه نیز نسبتاً محدود است. با دستگاه بی سیم (مانند تلفن همراه یا تلفن خانگی)، آنالوگ در محدوده ای که قادر به برداشتن آن است محدود است (البته این امر بیشتر یا کمتر به محیطی که فرد از تلفن استفاده می کند بستگی دارد). تلفن های دیجیتال به کاربران بیشتری امکان می دهد تا از تلفن های همراه خود در یک منطقه تحت پوشش استفاده کنند. کاربران بیشتری قادر به ارسال و دریافت داده به طور همزمان هستند.

اگرچه کیفیت صدای آنالوگ هنوز بسیار برتر از کیفیت صدای دیجیتال از طریق تلفن است، اما تلفن های دیجیتال کمتر در معرض کمرنگ شدن استاتیک و سیگنال قرار دارند.

خلاصه

  1. تلفن های آنالوگ از فناوری استفاده می کنند که سیگنال های صوتی یا تصویری را به پالس های الکترونیکی تبدیل می کند. تلفن های دیجیتال از فناوری استفاده می کنند که سیگنال های صوتی یا تصویری را به کد باینری تبدیل می کند.
  2. تلفن های آنالوگ کیفیت صدای قابل ملاحظه ای بالاتری دارند. تلفن های دیجیتال صدای کمی واضح تری دارند.
این مطلب را از دست ندهید   تفاوت PBX در مقابل VoIP 26
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + شانزده =