نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

خرید سانترال. بین PBX و VoIP برای سیستم تلفن اداری، چه چیزی را انتخاب می کنید؟ به طور کلی، هر دو راه حل تمام ویژگی های مورد نیاز شما از یک راه حل تلفن تجاری را ارائه می دهند. اما تفاوت های زیادی در هزینه های اولیه، الزامات تعمیر و نگهداری و تخصص فنی مورد نیاز وجود دارد. در این پست، ما یک تفکیک کامل از PBX در مقابل VoIP، از جمله هزینه‌ها، تعمیر و نگهداری، تجزیه و تحلیل سود و موارد دیگر، و همچنین توصیه‌هایی برای انواع مختلف کسب‌وکار ارائه می‌کنیم. ما با اصول VoIP و PBX شروع می‌کنیم، اما می‌توانید مستقیماً به تفاوت‌ها نیز بگذرید.

خرید سانترال

تفاوت بین IP PBX و VoIP

سیستم‌های PBX قدیمی از تابلوهای آنالوگ مانند شبکه تلفن عمومی سوئیچ شده (PSTN) استفاده می‌کردند. امروزه اکثر سیستم های PBX از پروتکل های شبکه دیجیتال (IP) برای تماس های داخلی استفاده می کنند. به این سیستم های جدیدتر IP PBX نیز می گویند.

برخی از تاسیسات IP PBX سیگنال های دیجیتال را در محل تبدیل می کنند و از خطوط تلفن متصل مستقیم به PSTN استفاده می کنند.

VoIP روشی برای انتقال تماس از طریق اینترنت است. با VoIP، تلفن داده های تماس دیجیتالی را به ارائه دهنده VoIP ارسال می کند. سپس مراکز داده سیگنال ها را به آنالوگ ترجمه کرده و به PSTN ارسال می کنند.

با VoIP، در بیشتر موارد، ارائه دهنده خدمات شما سخت افزار را حفظ می کند. یک سانترال IP باید در محل توسط تیم های فناوری اطلاعات سرویس شود.

نیاز VoIP به PBX

کسب و کار شما برای استفاده موثر از VoIP به سیستم PBX نیاز ندارد. تنها مورد نیاز برای VoIP اتصال به اینترنت و تلفن VoIP است. ارائه دهنده VoIP شما همچنین می تواند اکثر ویژگی های PBX را بدون سخت افزار PBX در محل به شما ارائه دهد.

اگر قبلاً یک PBX در دفتر خود دارید، می توانید یک PBX مبتنی بر ابر را برای استفاده از VoIP برای رسیدگی به تمام تماس های شرکت خود پیاده سازی کنید.

تفاوت عمده PBX در مقابل VoIP 27

PBX و VoIP دارای مزایا و معایبی هستند. در زیر، ما 27 تفاوت حیاتی را برای کمک به شما در انتخاب سیستم مناسب برای ارتباط صوتی خود برجسته می کنیم.

این مطلب را از دست ندهید   مقایسه PBX در مقابل VoIP

سرمایه گذاری اولیه

نصب سانترال در محل پروژه بزرگی است و نیاز به سرمایه گذاری زیادی دارد. منبع تغذیه بدون وقفه، روترهای گران قیمت، دروازه های VoIP، نرم افزار و سایر سخت افزارها مورد نیاز است. معمولاً هزاران دلار هزینه دارد.

این قبل از در نظر گرفتن هزینه تلفن های واقعی یا هدست است.

با VoIP، سخت افزار اصلی که باید روی آن سرمایه گذاری کنید تلفن های IP هستند. حتی می‌توانید از هدست‌های USB با رایانه‌ها برای کاهش بیشتر هزینه‌های اولیه استفاده کنید.

هزینه های جاری ارائه دهندگان VoIP

با Nextiva، می توانید به ازای هر کاربر حداقل 20 دلار در ماه پرداخت کنید. حتی برنامه‌های اساسی‌تر ما ویژگی‌های PBX مانند مسیریابی و انتقال تماس را ارائه می‌کنند.

هزینه های جاری سانترال در محل به راه اندازی شما بستگی دارد. آنها می توانند شامل مجوزهای نرم افزار، هزینه های نگهداری و سرویس، هزینه های به روز رسانی و قبض تلفن شما باشند. هزینه های تلفن ثابت تجاری به تنهایی می تواند تا 60٪ گران تر از VoIP باشد.

کیفیت تماس

از زمانی که اولین شرکت VoIP در سال 1995 تلاش کرد تلفن های IP را به واقعیت تبدیل کند، همه چیز تغییر کرده است. VoIP اکنون معمولاً از همان کدک صوتی PSTN برای ارائه تماس های صوتی HD استفاده می کند. گفته شد، پهنای باند ناکافی یا خطاهای پیکربندی شبکه می تواند بر کیفیت تماس VoIP تأثیر بگذارد.

کیفیت صدای سیستم های PBX می تواند به همان اندازه بالا باشد. در واقع اکثر سیستم های سانترال مدرن از فناوری VoIP استفاده می کنند.

در نهایت، کیفیت سخت افزار شما (چیزهایی مانند روترها، سوئیچ ها و دروازه VoIP شما) کیفیت تماس های شما را تعیین می کند.

 مقیاس پذیری

فناوری یک مرکز تماس را می توان با VoIP به سرعت مقیاس پذیر کرد. تلفن های VoIP بیشتری سفارش دهید، کاربران را به برنامه خود اضافه کنید، و تمام. ممکن است مجبور شوید طرح اینترنت پهن باند خود را ارتقا دهید یا یک سوئیچ شبکه اضافه کنید.

این مطلب را از دست ندهید   انواع سیستم های تلفن PBX

و چندین شعبه یا دفتر می توانند از همان طرح VoIP استفاده کنند.

با PBX، به همین سادگی نیست. شما باید خطوط تلفن اضافی اضافه کنید و سخت افزار جدید نصب کنید. برای دفاتر جدید باید یک سیستم سانترال کاملا جدید نصب کنید.

 قابلیت اطمینان

قابلیت اطمینان VoIP به ارائه دهنده VoIP شما بستگی دارد. Nextiva دارای یک شبکه رتبه بندی 5/5 با آپتایم 99.999٪ است. ما همچنین هزاران بررسی مثبت را در چندین وب سایت صنعتی دریافت کرده ایم.

نصب مناسب PBX معمولاً بسیار قابل اعتماد است. تنها فاکتور X این است که آیا تیم فناوری اطلاعات شما تخصص لازم را دارد یا خیر. در غیر این صورت، عیب‌یابی و رفع مشکلات می‌تواند منجر به خرابی پرهزینه شود.

 تحرک تیم

با VoIP، امکان رسیدگی به تماس‌ها از رایانه یا تلفن همراه شما وجود دارد. Nextiva برنامه های بومی را برای آیفون، اندروید و دسکتاپ ارائه می دهد. نمایندگی های خدمات مشتری و فروش می توانند تماس های خارج از دفتر را مدیریت کنند. آنها می توانند در هنگام بیماری از خانه کار کنند و در جاده تماس های اضطراری بگیرند.

سیستم های سانترال داخلی برای اتصال تلفن های خود به شبکه داده داخلی متکی هستند. شما نمی توانید از هیچ تلفن یا دستگاهی خارج از دفتر استفاده کنید. بنابراین VoIP نیز یک دارایی استخدام است، زیرا 92٪ از هزاره ها انعطاف پذیری را در هنگام جستجوی شغل در اولویت قرار می دهند.

فناوری مطابق با استانداردها

داشبورد PBX که به صورت سفارشی توسعه یافته است، اغلب بدون توجه به استانداردها ایجاد می شود. ممکن است فقط با انتخاب محدودی از سخت افزار شبکه و تلفن ها به درستی کار کند.

با یک راه حل میزبانی مدرن مانند Nextiva، داستان متفاوت است. ما از استانداردها و کدک های VoIP فعلی پیروی می کنیم و به شما امکان می دهد از روترها، تلفن ها، هدفون ها و سایر سخت افزارهای پیشرفته استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با PABX

داشبورد برنامه وب ما با تمام استانداردهای وب و امنیت مطابقت دارد. ما همچنین ارتباطات منطبق با HIPAA را ارائه می‌دهیم و برنامه‌های متناسب با شرکت‌های صنایع تحت نظارت را داریم.

 تماس اضطراری

هر دو شماره VoIP و PBX با شماره تلفن های معمولی متفاوت هستند. آنها مکان روشن و متصلی ندارند.

نکستیوا با اطلاعات E911 که آدرس هر شماره را ثبت می کنید این مشکل را حل می کند. تماس‌های 911 با همه طرح‌های VoIP رایگان هستند، اما همچنان به اتصال اینترنت نیاز دارند.

PBX ها شبکه های تماس داخلی هستند. کاربران ممکن است ندانند که برای شماره گیری 911 باید به یک خط خارجی برسند. همچنین ممکن است کاربران هنگام تلاش برای برقراری تماس بین المللی، به طور تصادفی 911 را شماره گیری کنند.

در حالی که هیچ یک از گزینه‌ها برای تماس‌های اضطراری مناسب نیستند، شیوع تلفن‌های همراه باعث می‌شود که این موضوع مشکلی نداشته باشد.

امنیت

امنیت VoIP از یک ارائه دهنده خدمات به دیگری متفاوت است. Nextiva بودجه امنیتی چند میلیون دلاری دارد. مهندسان شبکه های ما را به صورت 24 ساعته نظارت می کنند و ما تست های نفوذ منظم را ترتیب می دهیم.

PBX در محل، تماس های خارجی را مستقیماً به PSTN هدایت می کند. از آنجایی که سیستم به اینترنت متصل نیست، خطر هک وجود ندارد.

تماس های داخلی

ارائه دهندگان VoIP به طور کلی با تمام تماس های محلی یکسان برخورد می کنند. آنها بین تماس های محلی و بین راه دور تفاوتی قائل نمی شوند. Nextiva تماس های نامحدودی را در ایالات متحده، کانادا و پورتوریکو از 18 دلار در ماه ارائه می دهد.

شرکت های دارای سانترال ثابت ممکن است بسته به برنامه خود هزینه های بین شهری یا دقیقه ای را پرداخت کنند. تغییر از تلفن ثابت به VoIP می تواند تماس های داخلی را بسیار ارزان تر کند.

پیشنهاد مطالعه: تفاوت اصلی SIP trunking در مقابل سانترال

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − دو =