نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

بررسی کامل سانترال. PBX یا سانترال یک سیستم تلفنی در یک شرکت است که تماس‌ها را بین کاربران در خطوط محلی تغییر می‌دهد، در حالی که به همه کاربران امکان می‌دهد تعداد مشخصی از خطوط تلفن خارجی را به اشتراک بگذارند. در مقایسه با شبکه تلفن عمومی سوئیچ شده (PSTN)، هدف اصلی یک PBX صرفه جویی در هزینه نیاز به یک خط برای هر کاربر به دفتر مرکزی شرکت تلفن است.

بررسی کامل سانترال

کارکرد در بررسی کامل سانترال

یک PBX که به عنوان یک سیستم تلفن تجاری یا شبکه تلفن خصوصی استفاده می‌شود، به جای شرکت تلفن، متعلق به شرکت و اداره می‌شود – با این حال، شرکت تلفن آن ممکن است تامین‌کننده یا ارائه‌دهنده خدمات در نظر گرفته شود. صرافی های شعب خصوصی در اصل از فناوری آنالوگ استفاده می کردند. امروزه، سانترال‌ها از فناوری دیجیتال استفاده می‌کنند – سیگنال‌های دیجیتال برای تماس‌های خارجی در حلقه محلی با استفاده از سرویس تلفن قدیمی (POTS) به آنالوگ تبدیل می‌شوند. با این وجود، سانترال‌ها می‌توانند شامل سیستم‌های سوئیچینگ شبکه باشند که تلفن‌های آنالوگ را در سیستم سانترال دیجیتال شرکت قرار می‌دهند.

تجهیزات مورد استفاده در سانترال بسته به پیچیدگی سیستم متفاوت است — به عنوان مثال، این که آیا سانترال سنتی است که خطوط تلفن ثابت به آن وصل شده است، آیا سانترال ترکیبی از خطوط آنالوگ و دیجیتال را در خود جای می دهد یا خیر، آیا از صدا و سیما استفاده می کند یا خیر. IP (VoIP) میزبانی شده در شرکت یا اینکه آیا این یک سیستم PBX مبتنی بر ابر است. هر کدام در زیر توضیح داده شده است.

این مطلب را از دست ندهید   10 مزیت استفاده از سیستم تلفن سانترال

سیستم‌های تلفن سانترال سنتی از خطوط تلفن ثابت مسی استفاده می‌کنند که وارد محل کسب‌وکار می‌شوند، جایی که به جعبه سانترال متصل می‌شوند. این جعبه حاوی سوئیچ‌های تلفنی است که امکان توزیع تماس‌ها به تلفن‌های مختلف در یک دفتر و آن تلفن‌ها را برای دسترسی به تعداد محدودی از خطوط بیرونی – خطوط ورودی، فراهم می‌کند.

عملکرد اصلی سانترال

یک سانترال IP یا یک PBX پروتکل اینترنت، به جای تلفن ثابت آنالوگ، از سیگنال های تلفن دیجیتال برای ارسال تماس استفاده می کند. از آنجایی که کاربر می تواند از کابل های اترنت برای اتصال تلفن ها به جای تلفن های سنتی استفاده کند، نیازی به سیم کشی مجدد نیست. سیستم های IP PBX نیز می توانند توسط ارائه دهندگان خدمات مدیریت میزبانی شوند.

در حالی که سیستم های میزبان نیاز به هزینه های ماهانه دارند، هزینه های سخت افزاری کاربر نهایی کمتری در ارتباط با استفاده از آنها وجود دارد. سیستم های سانترال کوچکتر، که اغلب به عنوان سانترال مجازی شناخته می شوند، خدمات میزبانی شده را ارائه می دهند اما با امکانات کمتر. آنها برای مشاغل کوچک مناسب تر هستند. خدمات PBX میزبانی شده توسط ارائه دهندگان متعددی از جمله Nextiva، Vonage و RingCentral فروخته می شود.

ویژگی ها در بررسی کامل سانترال

تجهیزات مورد نیاز به پیچیدگی و استفاده از PBX بستگی دارد – به عنوان مثال، انواع تلفن های مورد استفاده در یک سایت خاص. به طور کلی:

  • خطوط تلفن (چند تلفن) که به PBX ختم می شود.
  • رایانه ای با حافظه که سوئیچینگ تماس های داخل PBX و داخل و خارج از آن را مدیریت می کند.
  • شبکه خطوط داخل سانترال؛
  • روتر ارتباطات یکپارچه (UC) — بی سیم و سیمی.
  • گوشی تلفن — گذرگاه سریال جهانی (USB)، VoIP و پروتکل شروع جلسه (SIP).
  • دروازه VoIP؛
  • IP PBX;
  • روتر اینترنت؛
  • کابل، کابینت، منبع تغذیه بدون وقفه (UPS)؛ و
  • سرور اپلیکیشن تلفن
این مطلب را از دست ندهید   سیستم تلفنی PBX

مدیریت های تماس تلفنی

مرکز تماس PBX تماس‌های ورودی و خروجی را مدیریت می‌کند و ویژگی‌هایی را برای امکان مدیریت خودکار تماس‌های ورودی در خود جای می‌دهد. این ویژگی ها عبارتند از پاسخ صوتی تعاملی (IVR). تماس با نظارت برای کمک به ارزیابی بهره وری کارکنان و ارائه آموزش. قابلیت کنفرانس؛ ویژگی‌های تلفن که به نمایندگان کمک می‌کند تا از دسکتاپ خود پاسخ دهند و تماس برقرار کنند. ادغام با سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) که به جذب لجستیک و ارائه اطلاعات مشتری به نمایندگان کمک می کند. و سیستم های شماره گیر پیشگو

در برخی شرایط، گزینه‌های جایگزین برای سانترال شامل یک سرویس تبادل دفتر مرکزی (centrex) است که در آن مجموعه‌ای از خطوط در دفتر مرکزی شرکت تلفن، سیستم‌های تلفن کلیدی و برای شرکت‌های کوچک، شبکه دیجیتال خدمات یکپارچه با نرخ اولیه (ISDN) اجاره می‌شود. .

تفاوت PBX و PABX

سانترال سانترال یا صرافی خودکار خصوصی، نوعی از سانترال است که خودکار است. اصطلاح PABX برای سیستم‌های خودکار مدرن ایجاد شد، در حالی که PMBX – تبادل شاخه دستی خصوصی – به سیستم‌های دستی قدیمی‌تر اشاره داشت. با این حال، امروزه تمام سیستم‌های سانترال مدرن خودکار هستند و دیگر نیازی به تمایز بین سیستم‌های خودکار و دستی نیست. در دوران مدرن، کلمات اختصاری PABX و PBX به جای یکدیگر استفاده می‌شوند و یک سیستم را توصیف می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: بررسی تمام ویژگی سیستم سانترال

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − نه =