نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

چه چیزی می تواند در سیستم VoIP اشتباه شود؟

سیستم تلفن PBX شما یک تنظیمات غنی از ویژگی است که ارتباطات تجاری شما را تقویت می کند. این شامل همه چیز از صوتی و تصویری واضح گرفته تا پیام رسانی و ایمیل است. از آنجا که این کانالهای ارتباطی از همان شبکه استفاده می کنند، برخی از مشکلات کیفیت تماس ممکن است بوجود آید. در بخش های بعدی، ما مشکلات رایج PBX را که می توانید عیب یابی کنید و یک مرحله به مرحله برای انجام آن، بیان خواهیم کرد. قبل از اینکه به شما مراحل پیدا کردن آنچه ممکن است در سیستم تلفن PBX شما مشکل داشته باشد، ارائه دهیم، بیایید به سرعت برخی از مشکلات رایج PBX و علت ایجاد آنها را مرور کنیم.

مشکل شماره 1: لرزیدن

مسائل مربوط به کیفیت مربوط به لرزش را به عنوان صدای نامرتب اعلام کنید. این مسائل به دلیل نحوه انتقال تماس های تلفنی از طریق اینترنت اتفاق می افتد.

هنگام مکالمه، صدای شما به بسته داده تبدیل می شود. آنها از طریق اینترنت به مقصد خود فرستاده می شوند – شخصی که با او صحبت می کنید. وقتی تأخیر در انتقال وجود دارد، این بسته های داده ای ممکن است بهم بریزند یا شکاف هایی داشته باشند.

می توانید با یک بافر تکان دهنده پرانرژی را برطرف کنید. یک بافر jitter به طور موقت بسته های داده را به ترتیب مناسب ذخیره می کند و آنها را در فواصل زمانی منتقل می کند. در نتیجه، صدای پاک با حداقل تأخیر به گیرنده خود می رسد.

این مطلب را از دست ندهید   دستگاه سانترال آوایا

مشکل شماره 2: اتصال اینترنت آهسته است

بعد از جابجایی به سیستم های تلفنی VoIP، مشکلات پهنای باند وجود دارد؟ این احتمال وجود دارد که پهنای باند فعلی شما نتواند از پس داده های لازم برای انتقال تماس های VoIP برآید.

پهنای باند مانند یک لوله است: هرچه مقدار بیشتری از آن داشته باشید، اطلاعات بیشتر می توانند به یکباره به پایین لوله منتقل شوند. اکثر ارائه دهندگان خدمات اینترنت (ISP) پهنای باند را ارائه می دهند که برای گشت و گذار منظم در اینترنت به خوبی کار می کند، اما نه برای کارکرد یکنواخت کل سیستم تلفن.

توصیه می کنیم برای هر تلفن حداقل 100 کیلوبایت بر ثانیه پهنای باند داشته باشید – ارائه دهندگان خدمات اینترنت تجاری آن را ارائه می دهند. به خاطر داشته باشید که سایر دستگاه های شما مانند چاپگرها، رایانه ها، دستگاه های نمابر و کارت های اعتباری نیز از پهنای باند شما استفاده می کنند.

مسئله شماره 3: تأخیر

آیا متوجه شدید که شما و تماس گیرنده در حال گفتگو با یکدیگر هستید و می توانید صدای خود را در تماس بشنوید؟ تاخیر یا تأخیر VoIP نیز شناخته می شود، این تاخیری بین زمانی است که یک نفر چیزی را می گوید و شخص دیگری آن را می شنود.

چند نوع تأخیر وجود دارد که در تماس های VoIP اتفاق می افتد: تأخیر انتشار، تاخیر در رسیدگی و تأخیر در صف.

تاخیر را می توان با اولویت بندی ترافیک VoIP حل و جلوگیری کرد. در اینجا چندین روش برای انجام این کار وجود دارد:

  • رزرو پهنای باند
  • مدیریت شبکه مبتنی بر سیاست
  • تعویض برچسب چند پروتکل (MPLS)
این مطلب را از دست ندهید   معرفی معایب VoIP در سانترال

اولویت بندی ترافیک VoIP از طریق شبکه، هم تأخیر و هم تکان دهنده را بهبود می بخشد.

مشکل شماره 4: روتر نامناسب یا نامناسب

شبکه شما به درستی پیکربندی شده و پهنای باند شما کافی است. سپس، ممکن است این مسئله در روتر شما باشد.

روتر شما باید سریع، سازگار با سخت افزار شما باشد و بتواند ترافیک VoIP را در اولویت قرار دهد. روترهای VoIP تخصصی روشی عالی و مقرون به صرفه برای اطمینان از بهترین کیفیت تماس هستند.

اگر روتر شما برای اولویت بندی بسته پیکربندی نشده باشد، فعالیت های دیگر در شبکه شما می تواند کیفیت تماس شما را کاهش دهد. به عنوان مثال، اگر در حال مکالمه هستید و شخص دیگری در حال تماشای یک وبینار است یا یک فایل بزرگ را بارگیری می کند، کیفیت تماس شما ممکن است آسیب ببیند.

مسئله شماره 5: تداخل شبکه

اگر سرویس VoIP خود را همزمان با یک شبکه داده روی همان سخت افزار اجرا کنید، ممکن است با محدودیت های پهنای باند روبرو شوید. این به این دلیل است که هر دو شبکه داده و شبکه صوتی برای منابع به رقابت می پردازند.

این محدودیت ها می تواند به صورت قطع صدا در داخل و خارج از تلفن باشد.

دو راه حل ممکن عبارتند از:

  • پیکربندی شبکه به VLAN های جداگانه، بنابراین می توانید داده های شبکه صوتی را بر شبکه داده اولویت بندی کنید
  • استفاده از ویژگی کیفیت خدمات (QoS) شبکه کلاس تجاری شما برای اولویت بندی داده های صوتی

در نتیجه، هر بار تماس های تلفنی پایدار و با کیفیتی را تجربه خواهید کرد.

این مطلب را از دست ندهید   سانترال KX-NSX1000 پاناسونیک
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + نوزده =