نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

نحوه اتصال تلفن به PBX

سه نوع تلفن اساسی وجود دارد که به PBX یا سیستم های تبادل شعبه خصوصی متصل می شوند. آنها مجموعه های تلفنی آنالوگ، دیجیتال و VoIP هستند. PBX سیستم سوئیچینگ الکترونیکی است که خدمات شبکه را به مجموعه های تلفن متصل می کند و تماس ها را به مکان های مورد نظر هدایت می کند. کابل دسته 5 امکان اتصال به هر سه نوع تلفن را فراهم می کند و قابلیت تغییر انواع دستگاه ها را در هر مکانی بدون تعویض یا تغییر کابل به شما می دهد.

مرحله 1

بلوک ترمینال را برای سیستم تلفنی PBX پیدا کنید. معمولاً به صفحه ای از تخته سه لا نصب شده بر روی دیوار کنار سیستم تلفن مشاهده می شود. این کابل ها از طریق سانترال به آن متصل می شوند.

مرحله 2

مناطق را برای نصب جک های تلفن دسته 5 دسته بندی کنید. به دنبال مسیرهای برگشت به منطقه ای باشید که نقطه پایان در آن قرار دارد.

مرحله 3

جک های تلفن را در مکان های مورد نظر به دیوارها نصب کنید. از جک های سطحی در مناطق موجود و جک های فلاش برای ساخت جدید استفاده می شود. از یک پیچ گوشتی برای نصب جک های نصب شده در فلاش و نصب جعبه های برقی برای ساخت جدید استفاده کنید.

مرحله 4

کابل ارتباطی رده 5 را از بلوک ترمینال PBX یا پچ پنل به هر محل جک اجرا کنید. برای اتصال مناسب، 6 اینچ کابل اضافی در انتهای جک و کابل کافی در سمت بلوک ترمینال بگذارید.

مرحله 5

بلوک ترمینال را بررسی کنید. الگویی از سرویس موجود پیدا کنید یا اسناد بلوک ترمینال را پیدا کنید. غلاف را از انتهای کابل با سلب کننده های سیم برداشته و کابل ها را با استفاده از یک ابزار منگنه کننده به روش مناسب به بلوک ختم کنید. سیستم های کوچک اغلب از یک پچ پنل مدولار و اتصالات RJ45 برای خاتمه ایستگاه استفاده می کنند. با استفاده از یک ابزار فشردن مدولار، این اتصالات را به انتهای کابل ها بچسبانید و مطمئن شوید سیم ها از نظم مناسبی برخوردار هستند. جفت های آبی و سفید جفت 1 در نظر گرفته شده اند، نارنجی و سفید جفت 2، سبز و سفید جفت 3 و قهوه ای و سفید جفت 4 هستند.

این مطلب را از دست ندهید   معرفی تلفن سانترال ابری

مرحله 6

حدود شش اینچ غلاف را از کابل سمت جک جدا کنید. جفت های پیچ خورده آبی و سفید را به اتصال یک، نارنجی و سفید را به اتصال دو، سبز و سفید را به اتصال سه و قهوه ای و سفید را به اتصال چهار وصل کنید. بسیاری از جک های رده 5 دارای کد رنگی هستند که انجام آن را آسان می کند. برخی از جک ها نیاز به استفاده از ابزار منگنه دار دارند، در حالی که برخی دیگر برای اتصال سیمها به جک به پیچ گوشتی تخت یا فیلیپس نیاز دارند.

مرحله 7

طرف ترمینال بلوک سیم کشی را به سمت خدمات PBX وصل کنید، یا با استفاده از کابل اتصال متقاطع یا دسته 5. نوع اتصال به نوع بلوک پایان بستگی دارد. تلفن های آنالوگ از یک جفت، تلفن های دیجیتال از یک یا دو جفت و تلفن های IP از چهار جفت برای اتصال استفاده می کنند.

تلفن را به جک جدید متصل کرده و اتصال را امتحان کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =