نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

مقایسه سیستم تلفن pbx و volp/ بین PBX و VoIP برای سیستم تلفن اداری، چه چیزی را انتخاب می کنید؟ به طور کلی، هر دو راه حل تمام ویژگی های مورد نیاز شما را از یک راه حل تلفن تجاری ارائه می دهند. اما تفاوت های زیادی در هزینه های اولیه، الزامات نگهداری و تخصص فنی مورد نیاز وجود دارد. در این پست، ما به شما یک تفکیک کامل از PBX در مقابل VoIP، از جمله هزینه‌ها، تعمیر و نگهداری، تجزیه و تحلیل سود و موارد دیگر، و همچنین توصیه‌هایی برای انواع مختلف کسب‌وکار ارائه می‌کنیم. ما با اصول VoIP و PBX شروع می‌کنیم، اما می‌توانید مستقیماً به تفاوت‌ها نیز بگذرید.

مقایسه سیستم تلفن pbx و volp

PBX چیست؟

سانترال یا صرافی خصوصی، نوعی سیستم تلفن تجاری است. این همه تلفن های میز اداری را در یک شبکه متصل می کند. این به کسب و کار شما امکان می دهد تا تماس های داخلی به صورت رایگان و همچنین انتقال آزادانه تماس ها را انجام دهد.

با PBX، یک شرکت می تواند تعداد تلفن های بیشتری نسبت به خطوط تلفن داشته باشد. به جای خطوط واقعی، از برنامه های افزودنی برای هدایت تماس ها به شماره کسب و کار استفاده می کند.

تفاوت بین IP PBX و VoIP چیست؟

سیستم‌های PBX قدیمی از تابلوهای آنالوگ مانند شبکه تلفن عمومی سوئیچ شده (PSTN) استفاده می‌کردند. امروزه اکثر سیستم های PBX از پروتکل های شبکه دیجیتال (IP) برای تماس های داخلی استفاده می کنند. به این سیستم های جدیدتر IP PBX نیز می گویند.

برخی از تاسیسات IP PBX سیگنال های دیجیتال را در محل تبدیل می کنند و از خطوط تلفن متصل مستقیم به PSTN استفاده می کنند.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با تابلو PBX

VoIP روشی برای انتقال تماس از طریق اینترنت است. با VoIP، تلفن داده های تماس دیجیتالی را به ارائه دهنده VoIP ارسال می کند. سپس مراکز داده سیگنال ها را به آنالوگ ترجمه کرده و به PSTN ارسال می کنند.

با VoIP، در بیشتر موارد، ارائه دهنده خدمات شما سخت افزار را حفظ می کند. یک سانترال IP باید در محل توسط تیم های فناوری اطلاعات سرویس شود.

VoIP چیست؟

VoIP یا پروتکل صدا از طریق اینترنت، یک فناوری برای انتقال داده های صوتی از طریق اینترنت است. تلفن های VoIP صدای شما را ضبط می کنند و آن را به داده تبدیل می کنند. آنها این فایل ها را در زمان واقعی فشرده می کنند و آنها را به بسته های داده تبدیل می کنند. این بسته ها سپس به ارائه دهنده VoIP شما می روند، جایی که تبدیل می شوند و به تلفن مورد نظر متصل می شوند.

ممکن است فرآیندی طولانی و کند به نظر برسد، اما داده ها با سرعت نور حرکت می کنند. هیچ تفاوت سرعتی بین تماس های آنالوگ و تماس های VoIP وجود ندارد.

در حالی که اولین شرکت VoIP تلاش می کرد حتی تماس های با کیفیت پایین را ارائه دهد، امروزه ارائه دهندگان VoIP از تماس صوتی HD پشتیبانی می کنند و بسیاری از ویژگی های پیشرفته تلفن تجاری را ارائه می دهند.

همچنین مزایای منحصر به فرد بسیاری را برای مشاغل در هر اندازه ای ارائه می دهد که در ادامه به جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت.

آیا برای VoIP به PBX نیاز دارید؟

کسب و کار شما برای استفاده موثر از VoIP به سیستم PBX نیاز ندارد. تنها مورد نیاز برای VoIP اتصال به اینترنت و تلفن VoIP است. ارائه دهنده VoIP شما همچنین می تواند اکثر ویژگی های PBX را بدون سخت افزار PBX در محل به شما ارائه دهد.

این مطلب را از دست ندهید   10 مزیت استفاده از سیستم تلفن سانترال

اگر قبلاً یک PBX در دفتر خود دارید، می توانید یک PBX مبتنی بر ابر را برای استفاده از VoIP برای رسیدگی به تمام تماس های شرکت خود پیاده سازی کنید.

خصوصیات استاندارد PABX

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − دو =