اپراتور PBX
اپراتور PBX مسئول تماس های دریافتی و انتقال تماس ها به افراد دیگر است. نقشهای اساسی مشاغل اپراتور PBX مسیریابی تماسها، انتقال اطلاعات و رسیدگی به وظایف اداری است.
وظایف اپراتور PBX
اپراتورها عمدتا در محیط دفتر کار می کنند و باید مهارت های ارتباطی بسیار خوبی داشته باشند. یک اپراتور PBX همچنین باید مهارت های ارتباطی قوی داشته باشد و موفقیت خدمات مشتری را به نمایش بگذارد.
اپراتور تلفن از تابلوی تبادل شعبه خصوصی مراقبت می کند و تماس های دریافتی دریافت می کند. این متخصص همچنین ارتباطات جدیدی را برای مسافت های طولانی ایجاد کرده و پیام ها را می گیرد و منتقل می کند.
یک اپراتور PBX کارهای مختلفی مانند تایپ کردن، بررسی و ضبط اطلاعات را انجام می دهد. تهیه اطلاعات و تهیه گزارش به عهده اپراتور PBX است.
متخصصان سوالات اساسی مانند ساعات کار، دستورالعمل ها را کنترل خواهند کرد. اپراتور PBX باید نحوه استفاده و نگهداری تجهیزات اداری مانند دستگاه های نمابر و اتوماسیون و ابزارهای رایانه ای را بداند. یک اپراتور PBX باید رفتار تلفنی بسیار خوبی داشته باشد و باید به خوبی با اطلاعات و مشکلات سیستم تلفنی چند خطی آشنا باشد.
شرح کار اپراتور PBX
اپراتور PBX سفارشات کار گروه مهندسی را به پایان می رساند. آنها باید سوابق درخواستهای مهمانان را ثبت کرده و از انجام آنها مطمئن شوند. این اپراتور است که تمام تماس های خارج از خانه و داخلی را نمایش می دهد، پاسخ می دهد و آنها را هدایت می کند. یک اپراتور PBX باید دفترچه تلفن را با یک سیستم رایانه ای تلفنی به روز کند.
اپراتور تابلو سیستم رادیویی را برای پخش پیام ها و اطلاعات داخلی اداره می کند. آنها معمولاً خطوط DID را در اتاق کنفرانس باز و بسته می کنند و گزارشات لازم را برای ارسال تماس ها ارائه می دهند. متخصص همچنین کارهای دفتری منظمی مانند پر کردن، پر کردن پاکت و غیره را انجام می دهد. یک اپراتور PBX نیز باید از سیستم کامپیوتر میز جلو نیز مراقبت کند. .
مسئولیت های اصلی اپراتور از سازمانی به سازمان دیگر متفاوت است. وظایف معمولاً شامل موارد زیر است:
پاسخگویی به تماس های تلفنی
یک اپراتور باید به تلفن ها پاسخ دهد، زیرا تلفن هایی هستند که ناحیه تابلو را حفظ می کنند. اپراتورها از اطمینان از انتقال تماس به شخص مناسب مراقبت می کنند. هنگام کار با تابلو برق، اپراتور باید تماس ها را با شخص مناسب نمایش داده و هدایت کند. یک اپراتور PBX همچنین باید در یافتن فرد صحیحی که تماس گیرنده به دنبال او است، کمک کند، به خصوص اگر مطمئن نیستید با چه کسی در یک سازمان صحبت می کند.
تماس های اضطراری برقرار کنید
فرد متخصص باید در اقدامات اورژانس تبحر داشته باشد. یک اپراتور PBX باید بتواند هر موقعیت خطرناک یا تهدیدآمیز را به سرعت و به راحتی کنترل کند. اگر اپراتور مورد مشکوکی پیدا کرد، باید بلافاصله مدیریت یا امنیت را مطلع کنند.
جمع آوری اطلاعات
اپراتورها باید تمام اطلاعات ضروری را از تماس گیرندگان بگیرند. به این ترتیب، یک اپراتور PBX می تواند تماس را به شخص مناسب هدایت کند. دریافت تماس گیرنده برای پاسخگویی به همه سوالات اپراتور بسیار مهم است. اگر فرد مورد نظر برای پاسخگویی به تماس در دسترس نباشد، اپراتور باید آماده دریافت پیام باشد. علاوه بر این، آنها باید در صورت اضطراری پیام را به اعضای تیم منتقل کنند.
خطاهای تجهیزات را برطرف کنید
اپراتور باید درکی از تجهیزات مخابراتی داشته باشد. تعمیر و نگهداری اولیه نیز بخشی از شغل آنها است. یک اپراتور PBX باید بتواند کارهایی را انجام دهد، از جمله رفع اشکال و کار دوباره آنها، در اسرع وقت.
وظایف اداری را اجرا کنید
سایر وظایفی که اپراتورها انجام می دهند مشاغل اداری مانند تایپ، کار با فاکس و تصحیح تصحیح است. یک اپراتور PBX همچنین در انجام وظایف مسئول پذیرش، مانند استقبال از بازدید کنندگان، ورود بازدید کنندگان به سیستم و پردازش تحویل ها، کمک می کند.