نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

سیستم PABX در مقابل PBX/ تفاوت بین PBX و PABX بسیار ساده است. PBX یک “صرافی شعبه خصوصی” است، در حالی که PBX یک “صرافی شعبه اتوماتیک خصوصی” است. تنها تفاوت در کلمه “اتوماتیک” است. با همراه باشید.

سیستم  PABX در مقابل  PBX

بررسی تاریخچه

تفاوت به تاریخچه سیستم های تلفن برمی گردد. در اصل، یک PBX به اپراتورهای تابلو نیاز داشت تا تماس گیرندگان داخلی را به خطوط دیگر متصل کنند. اپراتورها این کار را به صورت دستی با جدا کردن واقعی خطوط و وصل کردن آنها به پسوند مناسب انجام دادند.

PBX قبلاً پیشرفتی نسبت به “سیستم تلفن قدیمی ساده” (POTS) بود که نیاز به خطوط جداگانه برای هر میز در یک دفتر داشت. شماره گیری یک میز دیگر درست مانند برقراری تماس خروجی بود. تماس‌گیرندگان خارجی باید می‌دانستند که با کدام شماره مستقیماً تماس بگیرند. بدون قابلیت انتقال تماس، تماس کنفرانسی یا پست صوتی. توانایی اتصال دو افزونه اداری، انتقال تماس‌گیرنده به همکار یا اشتراک‌گذاری یک شماره دسترسی واحد برای یک کسب‌وکار، حتی اگر دستی باشد، کار بزرگی بود.

هنگامی که سوئیچینگ الکترونیکی در دسترس قرار گرفت، سیستم تلفن خودکار متولد شد – PABX. کاربران قادر به شماره گیری یک شماره داخلی برای برقراری تماس داخلی بدون نیاز به اپراتور بودند. به ندرت می توان سیستم های تلفنی را بدون این ویژگی پیدا کرد. بنابراین، واقعیت این است که امروزه هر سانترال در واقع یک PBX است.

سوال این است: آیا تفاوت واقعی در اصطلاحات وجود دارد؟

بسیاری از مردم مشاهده می کنند که از آنجایی که سانترال های غیر خودکار دیگر واقعاً وجود ندارند، این اصطلاحات قابل تعویض هستند. در حالی که این درست است، در عمل برای کسب و کارها خوب است که به ویژگی های جدید خودکار موجود برای سیستم های تلفن توجه کنند.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با کارکرد Pabx

ارتباطات IP

PABX ها قبلاً برای استفاده از ارتباطات IP (پروتکل اینترنت) تکامل یافته اند. با وجود خدمات اینترنت در اکثر مکان‌ها، PABX اکنون از طریق یک LAN (شبکه محلی) یا اتصال به اینترنت کار می‌کند. این اغلب IP PBX نامیده می شود.

این سیستم ها تلفن های SIP یک کسب و کار (پروتکل شروع جلسه) و تلفن های VoIP (صدا از طریق IP) را به هم متصل می کنند. همچنین سیستم داخلی را به شبکه عمومی یا شبکه تلفن عمومی سوئیچ شده (PSTN) متصل می کند که اساساً به معنای اتصال به خطوط خارجی است. کسب و کارها اکنون می توانند از برنامه افزودنی آفیس خود در یک مرورگر وب یا تلفن همراه شخصی استفاده کنند.

IP PABX راه را برای اتوماسیون بیشتر باز کرده است. به عنوان مثال، کسب‌وکارها می‌توانند قوانین حمل و نقل تماس خودکار را بر اساس زمان روز یا برنامه‌های افزودنی خاص تنظیم کنند. تماس‌گیرندگان اکنون می‌توانند به یک متصدی خودکار بگویند که چه برنامه افزودنی را می‌خواهند یا چه چیزی را شفاهی دنبال می‌کنند. متصدیان خودرو می توانند زبان های مختلف را تشخیص دهند.

این سیستم می تواند به کاربران دیگر هشدار دهد که برنامه افزودنی مورد نظر تماس گیرنده مشغول است (BLF – “فیلد لامپ مشغول”). سیستم‌های تلفن می‌توانند با تقویم‌ها متصل شوند و به طور خودکار در دسترس بودن کاربر را بر اساس آن تنظیم کنند. حتی Caller ID که اکنون یک ویژگی استاندارد است، در نتیجه اتوماسیون امکان پذیر است.

در حالی که تفاوت بین سیستم PABX و PBX ممکن است دیگر مرتبط نباشد، اتوماسیون سریعتر از همیشه به رشد خود ادامه داده است.

این مطلب را از دست ندهید   کابل کشی در نصب دستگاه سانترال  (بخش دوم)

مزایای اتوماسیون PABX شما چیست؟

سیستم های تلفن تجاری اگر به ویژگی های جدید اتوماسیون توجه کنند، خوب عمل خواهند کرد. برخی از مزایا عبارتند از:

  • کاهش هزینه ها – بسیاری از ویژگی های خودکار نیاز به نیروی انسانی را کاهش می دهند. برای مثال، یک متصدی خودکار زمان مورد نیاز برای پاسخگویی به تماس‌های تلفنی و مسیریابی تماس‌گیرندگان خارجی به خط درست را کاهش می‌دهد. سیستم‌های تلفن مبتنی بر IP همچنین قابلیت بازیابی بلایا را آسان‌تر و بسیار کم‌هزینه‌تر می‌کنند.
  • انعطاف پذیری – یک PABX مجازی را می توان در محل مستقر کرد یا در فضای ابری میزبانی کرد. این فرصت را برای یافتن مقرون به صرفه ترین راه حل فراهم می کند.
  • کارایی بالاتر – برای مثال، پست صوتی را می توان به عنوان یک فایل صوتی از طریق ایمیل ارسال کرد. این به این معنی است که زمان کمتری برای بررسی ایمیل‌ها صرف می‌شود و احتمال دریافت دیرکرد پیام‌ها را کاهش می‌دهد.
  • ارائه خدمات بهتر به مشتریان – مطالعات نشان داده است که مشتریان زمانی خوشحال می شوند که بتوانند بین خودکارسازی خودسرویس و خدمات حضوری یکی را انتخاب کنند. خدمه خودرو با گزینه تماس با اپراتور مثال خوبی است. قوانین انتقال تماس می تواند اطمینان حاصل کند که تماس های دریافتی در هر زمانی از روز به مکان مناسب می رسند.

چرا از 3CX به عنوان سیستم PABX خود استفاده کنید؟

3CX یک PABX با امکانات کامل و پیشرفته است که مزایای واضحی را به مشاغل ارائه می دهد:

  • هزینه های کم – 3CX قیمت ثابت سالانه را بر اساس تماس های همزمان و بدون هزینه اضافی ارائه می دهد. این معمولاً در مقایسه با یک شرکت تلفن سنتی یا حتی ارائه دهندگان خدمات VoIP به هزینه های بسیار کمتری تبدیل می شود.
  • سخت افزار و راه اندازی – 3CX با خطوط تلفن موجود، زیرساخت سرور و تلفن های SIP ادغام می شود. راه اندازی آسان به معنای هزینه های آموزشی برای تکنسین های PABX است.
  • تسهیل کار از راه دور – برنامه‌های تلفن همراه و تلفن‌های وب با امکانات کامل به کاربران اجازه می‌دهند به داخلی دفتر خود متصل شوند، تماس‌های تلفنی دریافت کنند یا تماس‌های خروجی را از هر کجا انجام دهند.
  • سیستم ارتباطات یکپارچه – 3CX شامل ویدئو کنفرانس، فکس و چت زنده وب سایت است.
  • ویژگی های پیشرفته – 3CX PRO ویژگی های کامل مرکز تماس، مانند تخته دیواری و استراتژی های صف پیشرفته را ارائه می دهد.
  • ساخت برنامه های صوتی – به راحتی جریان تماس ها را با طراح جریان تماس 3CX خودکار کنید.
این مطلب را از دست ندهید   سانترال ابری جایگزین سیستم تلفنی داخلی

آشنایی با تابلو PBX

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − شش =