نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

سیستم PABX چگونه کار می کند؟

PABX مانند نسخه کوچک مبادلات تلفنی عمومی کار می کند. یک سیستم معمولی هم نرم افزار دارد و هم سخت افزار. این شامل واحدهای تلفنی، روترها، دستگاه های نمابر، مودم ها، هاب ها، آداپتورها و سوئیچ ها است.

با استفاده از PABX، یک شرکت می تواند شبکه تلفن داخلی خود را با استفاده از شماره داخلی توسعه دهد. این پسوندها مربوط به تلفنها و دستگاههای خاصی است که در ساختمان شرکتها استفاده می شود.

این سیستم ارتباط تلفنی داخلی را ساده می کند. تماس های داخلی نیازی به فراتر از شبکه محلی ندارند. همچنین کاربران می توانند با لمس یک دکمه ارتباطات داخلی برقرار کنند.

اساس کار

PABX اغلب با یک پیام ضبط شده از تماس ورودی استقبال می کند. این تبریک به شما پاسخ صوتی تعاملی (IVR) نیز می گویند. معمولاً شماره ای را برای تماس گیرنده درخواست می کند تا به بخش صحیح برسد یا می تواند دستورات خود را بگوید.

PABX تماس های ورودی را براساس کد یا شماره پسوند هدایت می کند.

برای تماس های خروجی، یک سانترال با مرکز تلفن عمومی ارتباط برقرار می کند. یک سانترال سنتی دارای یک یا چند خط خارجی (صندوق عقب) است. تعداد ثابتی از خطوط داخلی (پسوندها) متصل به خط صندوق عقب دارد. کارمندان و سایر کاربران محلی برای برقراری تماس های خارجی نیاز به اشتراک گذاری خطوط خارجی دارند.

سیستم های PBX با VoIP

سیستم های PBX مبتنی بر VoIP بهتر هستند. آنها می توانند تعداد نامحدودی از خطوط یا پسوندها را داشته باشند. پروتکل اینترنت امکان ارتباطات چندرسانه ای را نیز فراهم می کند.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی کلی مزایای سانترال ابری

روش های زیادی برای ساخت سیستم IP PBX / PABX وجود دارد. دو رایج ترین موارد عبارتند از:

  • از زمین شروع کنید. گزینه بهتر و مقرون به صرفه تر برای این مورد مراجعه به سیستم PBX مبتنی بر IP میزبان است.
  • سیستم های تلفنی قدیمی (ثابت) موجود را به روز کنید. شرکت ها می توانند شماره تلفن و سخت افزار موجود را از طریق PBX SIP Trunking ادغام کنند.

هر دو روش از اتصال به اینترنت برای بهبود تلفن از طریق تجارت استفاده می کنند. آنها از ISDN (شبکه دیجیتال خدمات مجتمع) برای پردازش انواع مختلف داده استفاده می کنند. با هر دو به عنوان یک شبکه داده در مقابل فقط صدا رفتار کنید.

ویژگی های استاندارد PABX

PABX به سازمانها اجازه می دهد تا بیش از خطوط تلفن فیزیکی خود از واحدهای تلفنی استفاده کنند. شرکت ها فقط باید شماره های داخلی را به هر واحد تلفن اختصاص دهند. علاوه بر این، کاربران PABX می توانند تماس های داخلی را به صورت رایگان داشته باشند.

توابع اساسی و ویژگی های پیشرفته زیر در اکثر سیستم های PABX موجود است:

  • Auto Attendant (پذیرش دیجیتال): تماس گیرنده ها را به طور خودکار به شماره پسوند هدف متصل می کند. از یک منوی ساده استفاده می کند.
  • برگشت خودکار زنگ: کاربران را قادر می سازد به محض آزاد شدن خط، یک شماره تلفن شلوغ را از قبل شماره گیری کرده و دوباره زنگ دریافت کنند.
  • حمل و نقل تماس: به مدیران اجازه می دهد تا تماس های ورودی را بر اساس معیارهای خاص هدایت کنند.
  • پارکینگ تماس: به کاربران امکان می دهد مکالمه مداوم خود را در یک واحد تلفن متوقف کنند. سپس می توانند مکالمه را در دستگاه دیگری ادامه دهند.
  • تحویل تماس: به کارکنان اجازه می دهد تماس گیرنده دریافتی دیگری را تحویل بگیرند و پاسخ دهند.
  • صف نوبت تماس: به کارکنان اجازه می دهد تا سیستمی را برای مسیریابی تماس با گروه های زنگ خاص ایجاد کنند.
  • ضبط تماس: برای ضبط تماس برای اهداف قانونی، اسناد، نظارت، آموزش یا سایر موارد استفاده می شود.
  • انتقال تماس: کاربر را قادر می سازد تماس مستقیم با کاربر یا برنامه افزودنی دیگر را برقرار کند.
  • انتظار مکالمه: به کاربران اجازه می دهد بسیاری از تماس های مداوم را به طور همزمان انجام دهند.
  • تماس کنفرانسی: صوتی کنفرانس تلفنی نیز نامیده می شود. شما در صورت نیاز به صحبت با بیش از یک حزب، این خواسته را خواهید داشت.
  • مزاحم نشوید (DND): تماس های ورودی را به یک پسوند خاص مسدود می کند.
  • Direct Dial-In: به تماس گیرندگان اجازه می دهد تا از طریق تلفن گویا یا متصدیان اتومبیل رد شوند. کاربران می توانند با شماره در نظر گرفته شده ارتباط مستقیم برقرار کنند.
  • تلفن گویا (پاسخ صوتی تعاملی): مانند یک متصدی اتومبیل ارتقا یافته کار می کند. شرکت ها از آن برای سوالات حساب، درخواست اطلاعات مربوط به محصول و سایر اهداف استفاده می کنند.
  • Ring Groups: چندین شماره داخلی را به یک گروه اضافه کنید. این تلفن ها را به زنگ زدن به ترتیب یا همزمان با تماس تلفنی خاص دستور می دهد.
  • شماره گیری سریع: از شماره های میانبر از میانبرها استفاده کنید. این باعث می شود که اطلاعات تماس کارمندان یا بخشهای اصلی به خاطر سپرده شود.
  • پست صوتی: برای اطمینان از پیگیری، امکان تماس با پیام صوتی را برای تماس گیرندگان فراهم کنید.
این مطلب را از دست ندهید   هزینه غیر مستقیم
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =