انواع سیستم تلفن . سیستمهای تلفن PBX در انواع مختلفی وجود دارند تا تقریباً برای هر نیاز تجاری که به آن نیاز است پاسخگو باشد. همانطور که برنامه های تجاری به فضای ابری مهاجرت کرده اند، PBX ها نیز تغییر کرده اند. چند گزینه برای سانترال شما وجود دارد: میزبانی، داخلی و ترکیبی.
میزبان PBX یکی از انواع سیستم تلفن
به سانترال میزبانی شده، Cloud PBX، Virtual PBX یا IP PBX نیز گفته می شود. اغلب به عنوان بخشی از یک پلت فرم ارتباطی یکپارچه گنجانده شده است که به شما امکان می دهد خطوط داخلی و خارجی را در یک سیستم واحد متصل و مسیریابی کنید.
با یک سیستم PBX میزبانی شده، می توانید تلفن های کارمند خود را از مرورگر وب خود مدیریت کنید. از آنجایی که به جای سرور فیزیکی، در فضای ابری میزبانی میشود، تقریباً هر دستگاهی در هر نقطه از جهان با اتصال به اینترنت میتواند از سیستم استفاده کند، از جمله رایانهها، تلفنهای همراه و تلفنهای IP.
به سادگی دستگاه های جدید یا موجود را متصل کنید و کارتان تمام است. میتوانید ویژگیهای PBX مانند انتقال تماس، ضبط تماس، رونویسی پست صوتی، مسیریابی تماس، متصدیان خودکار، پاسخ صوتی تعاملی (IVR)، نگهداشتن موسیقی، انتقال تماس و موارد دیگر را از یک پورتال آنلاین تنظیم کنید.
و شما می توانید از طریق راه اندازی آنلاین در عرض چند دقیقه پرواز کنید، نه هفته ها. از آنجایی که شما مستقیماً این سانترال مبتنی بر ابر را مدیریت می کنید، همه دستگاه ها تحت کنترل شما هستند. تعمیر و نگهداری در هزینه ماهانه گنجانده شده است، بنابراین برای رفع مشکلات به یک مشاور یا متخصص فناوری اطلاعات داخلی وابسته نیستید.
ویژگی سیستمهای IP PBX مدرن
اکثر سیستمهای IP PBX مدرن ویژگیهای دیگری را ارائه میدهند که در سیستمهای تلفن ثابت نمیتوانید پیدا کنید. برای مثال، یک سانترال VoIP میتواند به نرمافزار CRM کسبوکار شما متصل شود، تماسهای دریافتی را به تلفنهای همراه هدایت کند، تماسهای کنفرانس بزرگ را مدیریت کند و با کانالهای ارتباطی دیگر مانند پیام کوتاه یا ویدئو کنفرانس یکپارچه شود.
حتی بهتر از آن، یک PBX مبتنی بر ابر مقرون به صرفه تر از یک سیستم داخلی است. ویژگی های آن به طور مرتب به روز می شوند و نیازی به صرف زمان برای راه اندازی و نگهداری زیرساخت شبکه نخواهید داشت.
سانترال داخلی
سانترال داخلی یک سیستم ارتباطی داخلی برای رسیدگی به تماس های ورودی و خروجی است. این روش سنتی است که برای نسلها استفاده میشود و اساساً نسخهای خودکار از تابلوی دستی است.
سیستم های سانترال داخلی زمانی تنها گزینه بودند، اما امروزه برای اکثر مشاغل محدود و مقرون به صرفه هستند. سیستمهای سانترال سانترال زیربنایی که بر روی خطوط ثابت ساخته شدهاند، هر سال کمتر مرتبط میشوند. و یک سیستم سانترال سنتی فاقد بسیاری از ویژگی های پیشرفته ای است که با یک سیستم تلفن تجاری مدرن خواهید داشت.
آنها همچنین در برابر تهدیدات امنیتی آسیب پذیرتر هستند. به گفته FCC، برخی از کلاهبرداری های تلفنی کارکنان بی گناه را با استفاده از سیستم های PBX قدیمی برای انتقال تماس های بین المللی گران قیمت هدف قرار می دهند.
به عنوان یک صاحب کسب و کار، سوالی که میخواهید از خود بپرسید این است: «آیا سانترال ما هر سال بیشترین ارزش را دارد؟ آیا ما برای مدیریت آن هزینه زیادی می کنیم؟» تا آنجایی که داراییهای مستهلک میشوند، نگهداری، مقیاسبندی و پیکربندی سیستمهای PBX اولیه پرهزینه است.
سانترال هیبریدی
یک PBX هیبریدی یک سیستم PBX داخلی را برای استفاده با تلفن VoIP تطبیق می دهد. از فناوری به نام SIP trunking برای ارائه خدمات صوتی برای سیستم PBX شرکت شما استفاده می کند. این سرویس صوتی چند کاناله بدون تغییر سایر ویژگی های PBX در دسترس است. همانطور که شرکت شما رشد می کند، کانال های بیشتری را بدون نیاز به نصب سیم کشی مورد نیاز یک سیستم داخلی اضافه می کنید.
برای شرکتهایی که توانایی پرداخت هزینه تعمیرات اساسی را ندارند، راهاندازی یک PBX هیبریدی با یک ارائهدهنده SIP ترانک با رتبه برتر گزینهای شایسته است. سانترال شما را با همان سخت افزار مقیاس پذیری جدید و هزینه های ارتباطی کمتری ارائه می دهد.
با وجود این مزایا، سیستم های هیبریدی هنوز به دلیل الزامات یک PBX داخلی محدود هستند. آنها نیاز به راه اندازی اولیه، فضای سرور و هزینه های نگهداری مداوم فناوری اطلاعات دارند. در حالی که گزینه خوبی برای انتقال یک سیستم قدیمی به فناوری VoIP است، تعداد کمی از مشاغل از نصب یک سیستم هیبریدی جدید سود می برند.
شاید این مقاله را دوست داشته باشید: نحوه رفع مشکلات سیستم PBX