نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

راه اندازی سانترال . سیستم PBX یا صرافی شعبه خصوصی راهی برای ساده‌سازی ارتباطات داخلی است. تعدادی از اشتباهات متداول وجود دارد که می توان در هنگام راه اندازی یک سیستم PBX، صرف نظر از سطح تجربه، با آنها مواجه شد. یک سیستم PBX شامل چندین عنصر منفرد است که باید به صورت جداگانه عملیاتی شوند و به طور مؤثر مرتب شوند و در شبکه PBX برای اطمینان از عملکرد صحیح با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. موارد زیر اشتباهات رایجی است که می توانید هنگام راه اندازی سیستم سانترال با آنها مواجه شوید.

راه اندازی سانترال

عدم بررسی سازگاری سخت افزار

یکی از بزرگترین مشکلاتی که متخصصان فناوری اطلاعات هنگام نصب سیستم‌های سانترال با آن مواجه هستند این است که روترها، تلفن‌ها و سایر سخت‌افزارهای حیاتی برای یک سیستم سانترال کاربردی به سادگی نمی‌توانند از آن و انتقال داده‌ای که انجام می‌شود پشتیبانی کنند.

برای مثال، اگر از روترهای قدیمی، تلفن‌های قدیمی قدیمی و سایر سخت‌افزارهای ارائه‌دهنده PBX دیگر استفاده می‌کنید، ممکن است هنگام ادغام سخت‌افزار جدیدتر با مشکل مواجه شوید. تنها راه حل در اینجا به روز رسانی است—تجهیزات قدیمی خود را با روترها و تلفن های جدید و مدرن تعویض کنید.

شما همچنین باید مطمئن شوید که سیستم PBX شما با زیرساخت های موجود شما کار می کند. برای مثال، مؤلفه VoIP تنها در صورتی کار می کند که سوئیچ های داده ای که از تلفن های IP/SIP پشتیبانی می کنند، از VLAN و QoS نیز پشتیبانی کنند. اگر می خواهید سیستم حتی در زمان قطع برق کار کند، سوئیچ ها باید از Power over Ethernet پشتیبانی کنند.

این مطلب را از دست ندهید   اتصال از راه دور در سانترال 824

عدم انتخاب سخت افزار مناسب

فقط به این دلیل که سخت افزاری که در نظر دارید خودسازگار است به این معنی نیست که برای استفاده مورد نظر شما انتخاب مناسبی است. تفاوت‌های قابل توجهی بین تلفن‌ها و گوشی‌های سازگار با VoIP وجود دارد، با انتخاب‌های بسیار ابتدایی تا بسیار پیچیده با ویژگی‌هایی مانند زنگ داخل/خارج، انتظار تماس و تلفن مخابره داخل.

البته، نیازهای کسب‌وکار باید همیشه سخت‌افزار و ویژگی‌های انتخاب‌شده را تعیین کند و بیشتر کسب‌وکارها سرمایه‌گذاری در چندین مدل مختلف را برای تطبیق موارد استفاده مختلف انتخاب می‌کنند. به عنوان مثال، گوشی هایی که یک تیم خدمات مشتری استفاده می کند، بعید است به عملکرد و ویژگی های مشابه گوشی های مورد استفاده در اتاق های کنفرانس نیاز داشته باشند.

عدم بررسی اتصال اینترنت

بسیاری از مشکلات رایج مربوط به کیفیت تماس، لرزش، تأخیر و سایر اختلالات را می توان در اتصال اینترنتی که سانترال شما به آن متکی است ردیابی کرد. مشکل در تشخیص این مشکل مخصوصاً برای مشاغلی رایج است که سال‌ها بدون مشکل به یک ISP متکی بوده‌اند، فراموش می‌کنند که یک سیستم PBX جدید به پهنای باند بالا و نویز کم سیستم نیاز دارد و ممکن است درخواست به‌روزرسانی در برنامه شما، ISP شما داشته باشد. یا سخت افزار ارائه شده توسط ISP شما. برنامه‌ها و تجهیزات اینترنتی معمولاً با سرعت دانلود اندازه‌گیری و رتبه‌بندی می‌شوند، با این حال، سیستم‌های PBX نیز به سرعت آپلود بالایی نیاز دارند تا عملکرد بهینه را انجام دهند.

تعمیرات تخصصی سانترال

پیکربندی نامناسب شبکه داخلی

یک روش معمول این است که تمام فعالیت های شبکه برای یک تجارت از طریق یک شبکه منفرد هدایت شود، که می تواند پیکربندی صحیح شبکه داخلی برای ترافیک VoIP را دشوار کند. استفاده از یک شبکه به احتمال زیاد منجر به مشکلات کیفیت تماس می شود زیرا بسته های داده ارسال و دریافت شده در سیستم ها و مناطق دیگر نیاز به تخصیص پهنای باند قابل توجهی دارند.

این مطلب را از دست ندهید   مقایسه تفاوت سیستم های PBX و PABX

یک راه برای جلوگیری از این نوع مشکل در پیکربندی شبکه داخلی، مدیریت شبکه مبتنی بر سیاست، تعویض برچسب چند پروتکلی (MPLS) و رزرو پهنای باند است. با این حال، این تنها در صورتی کار می کند که روتر فعلی شما بتواند ترافیک VoIP را اولویت بندی کند. اگر قابلیت اولویت بندی را ندارد، ممکن است لازم باشد روی یک روتر ویژه VoIP سرمایه گذاری و نصب کنید که می تواند به طور مناسب پیکربندی شود تا از مشکلات کیفیت تماس مانند تأخیر و لرزش جلوگیری شود.

آیا می دانید: 10 مزیت برتر سیستم سانترال برای تجارت

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + چهار =